Gå til innhold

Blodansamling og stor hevelse i muskel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd å få et stort hematom, blodansamling i en muskel? 

Jeg har det i setemuskelen helt øverst så hele øvre del av høyre rumpeball er svært hoven og vond. Den første dagen kom jeg meg ikke opp av senga en gang og den minste bevegelse var smertefull. Selv med to sykepleiere (var innlagt for noe annet) så kom jeg meg ikke opp. Og etter hvert som jeg kom meg opp måtte jeg ha støtte for å komme meg på do. Har vært i røntgen og ultralyd og det er ingen klare skader bortsett fra voldsom hevelse og smerter. Bruker nå krykker og de sier man bare må ta tiden til hjelp. 

Noen som har vært gjennom dette og vet hvor lang tid det tar? Jeg måtte ha morfin de første to dager og nå knasker jeg Paracet. 

Anonymkode: 9bca9...220

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta noen uker før kroppen absorberer blodet. Men det vil bli bedre.

Anonymkode: 7f607...727

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ta noen uker før kroppen absorberer blodet. Men det vil bli bedre.

Anonymkode: 7f607...727

Huff. Det er det jeg frykter. Jeg er aktiv med trening og om en måned er det stor turnering. Det er jo helt krise. :(

Skrevet

Det er viktig at du er i bevegelse selv om det er vondt når det ikke er noe skade på bein. Det er fordi det gjerne trekker seg tilbake noe raskere da.

Anonymkode: 50d10...797

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig at du er i bevegelse selv om det er vondt når det ikke er noe skade på bein. Det er fordi det gjerne trekker seg tilbake noe raskere da.

Anonymkode: 50d10...797

Ja, jeg er regelmessig oppe og går, men blir jeg for ivrig hovner det mer opp virker det som. Og blir vondere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...