Gå til innhold

Hvordan holde varmen i hendene i minusgrader?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en tendens til å være iskald i hendene selv om alle andre er varme. Jeg har noen veldig gode votter i lammeskinn og fleece som har hjulpet meg ganske godt, men de hjelper ikke hvis jeg allerede er kald når jeg tar dem på. Har sett litt på usb håndvarmer, men da blir man jo bare varm inni hendene og ikke utenpå. Andre forslag?

Anonymkode: aa2ba...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke en gang lammeskinn hjelper kan du jo prøve håndvarmere inne i vottene - sånne små puter til engangsbruk. Fås kjøpt på XXL og sikkert flere andre steder. Kjøper ofte til føttene og har med på tur m.m. på vinteren, funker helt supert.

Anonymkode: 0d82f...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tendens til å være iskald i hendene selv om alle andre er varme. Jeg har noen veldig gode votter i lammeskinn og fleece som har hjulpet meg ganske godt, men de hjelper ikke hvis jeg allerede er kald når jeg tar dem på. Har sett litt på usb håndvarmer, men da blir man jo bare varm inni hendene og ikke utenpå. Andre forslag?

https://www.kk.no/livstil/slik-oker-du-blodsirkulasjonen/68128050

Anonymkode: 4c458...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det små håndvarmere som kan legges inni votter som kan brukes om og om igjen? Når jeg skal på dags- og helgeturer i vinter hadde det vært supert å kunne lade dem opp igjen slik at de kan brukes flere ganger i løpet av dagen(e).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke en gang lammeskinn hjelper kan du jo prøve håndvarmere inne i vottene - sånne små puter til engangsbruk. Fås kjøpt på XXL og sikkert flere andre steder. Kjøper ofte til føttene og har med på tur m.m. på vinteren, funker helt supert.

Anonymkode: 0d82f...3fe

Det går an, men om man skal bruke dem ofte så er det jo mer økonomisk og miljøvennlig å heller kjøpe dem som kokes opp og brukes igjen. De koster heller ikke mye. 

F eks https://cdon.no/husholdningsapparater/handvarmer-emoji-gjenbrukbar-p49238695?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMIjKndxq2R5QIVQeaaCh222A2OEAQYCCABEgICnvD_BwE#fo_c=1924&fo_k=e205239854c7addf8d1b36b08039f040&fo_s=gplano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Har lest mange slike artikler. Jeg er gjerne kald i hendene selv når jeg har gått tur i over en time, har sjekket vitaminer og alt er tipp topp, røyker ikke. Skal ta med nok varm drikke og håper det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir kaldt ute så vil kroppen din fokusere på å holde varmen rundt de viktigste organene i kroppen. Så når du om vinteren blir kald på hendene og føttene så er det fordi kroppen din begynner å prioritere viktige organer. For å ikke bli like kald som alle andre må du enten legge på deg i fett(for å få mer isolering i kroppen), få endre blodgjennomstrømning(ved å være aktiv) eller/og kle deg endre når det blir kaldere ute.

Anonymkode: f344c...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det går an, men om man skal bruke dem ofte så er det jo mer økonomisk og miljøvennlig å heller kjøpe dem som kokes opp og brukes igjen. De koster heller ikke mye. 

F eks https://cdon.no/husholdningsapparater/handvarmer-emoji-gjenbrukbar-p49238695?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMIjKndxq2R5QIVQeaaCh222A2OEAQYCCABEgICnvD_BwE#fo_c=1924&fo_k=e205239854c7addf8d1b36b08039f040&fo_s=gplano

Jeg er enig, men skal på en tur der jeg ikke har mulighet til å koke opp/mikro. Så derfor ser jeg etter noe som kanskje kan lades opp eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det blir kaldt ute så vil kroppen din fokusere på å holde varmen rundt de viktigste organene i kroppen. Så når du om vinteren blir kald på hendene og føttene så er det fordi kroppen din begynner å prioritere viktige organer. For å ikke bli like kald som alle andre må du enten legge på deg i fett(for å få mer isolering i kroppen), få endre blodgjennomstrømning(ved å være aktiv) eller/og kle deg endre når det blir kaldere ute.

Anonymkode: f344c...d91

Jeg bruker alltid mange lagvis med klær om vinteren. Alltid ull innerst. Det hender jeg til og med har 2 luer.

Men jeg har ofte kalde føtter og hender om sommeren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Har lest mange slike artikler. Jeg er gjerne kald i hendene selv når jeg har gått tur i over en time, har sjekket vitaminer og alt er tipp topp, røyker ikke. Skal ta med nok varm drikke og håper det hjelper litt.

Da bør du tenke gjennom hvordan du beveger armene når du går, og spise før du går tur. Men jeg tror kanskje du bør ha en håndvarmer dersom du først er blitt kald, hvis ikke er det nok bare fysisk arbeid med hendene som kan få tilbake temperaturen når du er ute. Varm drikke hjelper nok bare så lenge du holder i koppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det små håndvarmere som kan legges inni votter som kan brukes om og om igjen? Når jeg skal på dags- og helgeturer i vinter hadde det vært supert å kunne lade dem opp igjen slik at de kan brukes flere ganger i løpet av dagen(e).

Ja. Jeg har mange sånne som bare kokes også er de klare

Anonymkode: 40943...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Paramount skrev:

Da bør du tenke gjennom hvordan du beveger armene når du går, og spise før du går tur. Men jeg tror kanskje du bør ha en håndvarmer dersom du først er blitt kald, hvis ikke er det nok bare fysisk arbeid med hendene som kan få tilbake temperaturen når du er ute. Varm drikke hjelper nok bare så lenge du holder i koppen.

Jeg prøver å bevege fingrene inni hanskene, men synes ikke det hjelper noe.

Jeg er inne nå i 20 grader. Har lagvis med klær og sokker, raggsokker og ulltøfler. Trente for noen timer siden. Ble varm, men nå er jeg likevel iskald både i føtter og hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å bevege fingrene inni hanskene, men synes ikke det hjelper noe.

Jeg er inne nå i 20 grader. Har lagvis med klær og sokker, raggsokker og ulltøfler. Trente for noen timer siden. Ble varm, men nå er jeg likevel iskald både i føtter og hender.

Da tror jeg ikke min kunnskap strekker til her. Tror du bør høre med fagfolk (fysio/lege). Eneste jeg kan bidra med da er et kjerringråd: legg deg bakover(god stol med støtte til benene/sofa) og les en bok. Det har en magisk virkning på blodomløpet i ekstremitetene på kroppen, for enkelte i hvert fall, og jeg er en av dem. Jeg vil tro det er kombinasjonen, kroppsstilling og avslapping, som er "medisinen" i dette tilfellet.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, Paramount skrev:

Da tror jeg ikke min kunnskap strekker til her. Tror du bør høre med fagfolk (fysio/lege). Eneste jeg kan bidra med da er et kjerringråd: legg deg bakover(god stol med støtte til benene/sofa) og les en bok. Det har en magisk virkning på blodomløpet i ekstremitetene på kroppen, for enkelte i hvert fall, og jeg er en av dem. Jeg vil tro det er kombinasjonen, kroppsstilling og avslapping, som er "medisinen" i dette tilfellet.

Takk for tips. Jeg studerer så jeg leser hele tiden. Prøver å variere lesestillingen av og til, og den du nevnte er en av dem. Hjelper meg dessverre ikke på varmen. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Jeg studerer så jeg leser hele tiden. Prøver å variere lesestillingen av og til, og den du nevnte er en av dem. Hjelper meg dessverre ikke på varmen. 😕

Da må nok noen andre med mer erfaring angående dette, evt fysio/lege hjelpe deg med øvelser eller kosthold. Forutsatt at du opplever det som et problem du ønsker å løse. Det er jo ikke så unormalt å være kald på hender og føtter da. Men det høres ut som du er litt over normalen, i tillegg er det sikkert ikke behagelig. Det er ikke unormalt heller at temp varierer i løpet av dagen, hvor det er typisk å være ganske varm like før en skal til sengs. 

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/10/2019 at 10:56 AM, AnonymBruker said:

Kjenner godt til problemet med kalde hender selv...

Jeg tenker håndvarmer inni en god vott i lammeskinn, ikke fleece inni votten der igjen. Håndvarmeren kan du flytte litt rundt inni votten, både inni hånda, oppå hånda osv. Vet også at varme føtter hjelper til med å holde hendene varme. Har du gode nok vintersko? Hjalp veldig for meg da jeg fikk varmere sko for noen år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg tar på vanter sekundet jeg er utenfor døren. Og må jeg sjekke mobilen er det bare tommel som stikker opp. Kjøp gjerne lenge hansker/vanter som dekker oppover erme. 
 Du må varme håndleddet, ellers blir du veldig kald. 

BBD20D33-FD10-4022-9F94-1C4BE7773CB7.jpeg

17616E59-793D-4FA3-8769-D49D4A7AB566.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...