Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Beklager men jeg kan ikke fordra kjæresten min for tiden. Han er blitt så tøffel og har ikke egne meninger, sier meg aldri imot, sier unnskyld hele tiden og det er som om personligheten hans forsvinner mer og mer. Jeg vurderer sterkt å slå opp nå, fordi jeg ikke lengre kjenner han igjen!?

Dette oppsummerer greit:

Ser ut til å være en mann som gjør alt for deg og utsletter seg selv som person. Som ikke klarer å sette foten ned og si at nå er du urimelig, det vil jeg ikke være med på og det her er viktig for meg. Som hele tiden jatter med og bare er kjærlig. Som ikke klarer å stå for hvem han er. Personligheten blir utvisket.

Dere kan kalle meg en slem bitch eller hva som helst, men jeg får rett og slett avsmak av sånn type oppførsel. Noen som har opplevd lignende? Hvordan snu denne atferden, er løpet kjørt?

Anonymkode: 63276...8c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier han har forandret seg. Da bør du se på dynamikken mellom dere. Kan det være han føler seg overkjørt?

Anonymkode: 1a8f5...859

• Liker 5
Skrevet

Haha, ser for meg Kjell-Simen fra Parterapi på NRK. 

Du kan jo bare si det til han? Bare et forslag. 

Anonymkode: b99b1...a9c

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner deg. Sånt er utrolig irriterende.  

Anonymkode: 9ae2a...004

• Liker 1
Gjest 007_008_007
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager men jeg kan ikke fordra kjæresten min for tiden. Han er blitt så tøffel og har ikke egne meninger, sier meg aldri imot, sier unnskyld hele tiden og det er som om personligheten hans forsvinner mer og mer. Jeg vurderer sterkt å slå opp nå, fordi jeg ikke lengre kjenner han igjen!?

Dette oppsummerer greit:

Ser ut til å være en mann som gjør alt for deg og utsletter seg selv som person. Som ikke klarer å sette foten ned og si at nå er du urimelig, det vil jeg ikke være med på og det her er viktig for meg. Som hele tiden jatter med og bare er kjærlig. Som ikke klarer å stå for hvem han er. Personligheten blir utvisket.

Dere kan kalle meg en slem bitch eller hva som helst, men jeg får rett og slett avsmak av sånn type oppførsel. Noen som har opplevd lignende? Hvordan snu denne atferden, er løpet kjørt?

Du beskriver ikke deg selv. I en relasjon er det to personer som påvirker hverandre. Kanskje er du en som må ha kontroll og han gidder ikke å gi deg motstand fordi det koster for mye energi og kanskje orker han ikke det. Snakker du for han foran andre og ikke lar han slippe til? Kanskje er du den som vet best, vet mest og kan mest? Og når du får kontrollen over han så må du "ydmyke" han ved å omtale han som en tøffel. Kanskje har du selv bidratt til at han er blitt en tøffel. Men man skal ikke se bort fra at han allerede har anlegg for å bli det.

Endret av 007_008_007
Skrevet

Snakk med han? Fortell han det. Hjelper ikke akkurat å klage på han her. 

For å svare på spørsmålet ditT; JA, løpet er kjørt, om dere ikke kan kommunisere og fikse dette dere imellom. 

• Liker 1
Skrevet

Du er vel kanskje en årsak her?

Anonymkode: 9f88a...4c4

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier han har forandret seg. Da bør du se på dynamikken mellom dere. Kan det være han føler seg overkjørt?

Anonymkode: 1a8f5...859

Ja, men så skal han ikke finne seg i å la seg overkjøre heller. Manglende evne til å stå opp for seg selv og sette grenser er ikke en mann jeg ønsker å gifte meg og tilbringe resten av livet med.

41 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Du beskriver ikke deg selv. I en relasjon er det to personer som påvirker hverandre. Kanskje er du en som må ha kontroll og han gidder ikke å gi deg motstand fordi det koster for mye energi og kanskje orker han ikke det. Snakker du for han foran andre og ikke lar han slippe til? Kanskje er du den som vet best, vet mest og kan mest? Og når du får kontrollen over han så må du "ydmyke" han ved å omtale han som en tøffel. Kanskje har du selv bidratt til at han er blitt en tøffel. Men man skal ikke se bort fra at han allerede har anlegg for å bli det.

Noen som kjenner seg truffet? Nei, ingen av disse beskrivelsen stemmer. 

Og til dere andre: har sagt ifra ja, men han svarer bare med å si "det er så syyykt sårende at..." på en sutrete måte herregud...

Ts

Skrevet

Du virker ikke særlig sympatisk. Slipp ham fri? 

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel kanskje en årsak her?

Anonymkode: 9f88a...4c4

Personligheten er nok årsaken. 

Skrevet

Jeg datet en sånn og det var så turn off at jeg bare avsluttet det hele. 

Skrevet

Jeg forstår deg godt, det er ekstremt usexy. Jeg hadde et forhold en gang som var sånn, han oppførte seg alltid som en kua hund, og jeg holdt på å bli gæren. Han kunne feks. si "Da går jeg i dusjen", men formulert som et spørsmål, i tilfelle jeg skulle ha innvendinger mot at han tok seg en dusj. :ler: Dersom jeg hadde sagt "nei, jeg synes ikke du skal dusje", så hadde han garantert ikke gjort det. Og jeg hadde definitivt ikke noe ønske om å være den "dominante" i et forhold, tvert imot, jeg liker å ikke skulle ha siste ord eller kontrollen på alt. 

• Liker 4
Gjest 007_008_007
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kjenner seg truffet? Nei, ingen av disse beskrivelsen stemmer. 

Og til dere andre: har sagt ifra ja, men han svarer bare med å si "det er så syyykt sårende at..." på en sutrete måte herregud...

Ts

Det virker som at det egentlig er du som ble truffet siden du skriver som du gjør. Tenk deg at du skriver innlegget som AB og får svar fra folk som ikke kjenner deg og svarer som du gjør. Det får meg til å spekulere i om du er en del av problemet. For du virker å være i en forsvarsposisjon. Hadde det vært overfor folk du kjente hadde det vært mer betimelig. Men du er det på et nettforum som AB og snakker med folk du ikke kjenner. Pling? Du viser heller ingen vilje eller innsikt i om du har sider ved deg som faktisk kan være problematiske i en romantisk relasjon. En sak har alltid to sider, men her har du plassert deg som den som har den fulle oversikten og forståelsen av relasjonen deres. Slik virket det i alle fall ut ifra det du skriver.

Endret av 007_008_007
Skrevet
12 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Jeg forstår deg godt, det er ekstremt usexy. Jeg hadde et forhold en gang som var sånn, han oppførte seg alltid som en kua hund, og jeg holdt på å bli gæren. Han kunne feks. si "Da går jeg i dusjen", men formulert som et spørsmål, i tilfelle jeg skulle ha innvendinger mot at han tok seg en dusj. :ler: Dersom jeg hadde sagt "nei, jeg synes ikke du skal dusje", så hadde han garantert ikke gjort det. Og jeg hadde definitivt ikke noe ønske om å være den "dominante" i et forhold, tvert imot, jeg liker å ikke skulle ha siste ord eller kontrollen på alt. 

Føler nøyaktig det samme. Jeg har ingen interesse av å ha overtak eller kontroll over noen. Jeg liker at folk tør å stå opp for seg selv fordi det er en trygghet for meg også at han kan stå opp for forholdet. 

8 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Det virker som at det egentlig er du som ble truffet siden du skriver som du gjør. Tenk deg at du skriver innlegget som AB og får svar fra folk som ikke kjenner deg og svarer som du gjør. Det får meg til å spekulere i om du er en del av problemet. For du virker å være i en forsvarsposisjon. Hadde det vært overfor folk du kjente hadde det vært mer betimelig. Men du er det på et nettforum som AB og snakker med folk du ikke kjenner. Pling? Du viser heller ingen vilje eller innsikt i om du har sider ved deg som faktisk kan være problematiske i en romantisk relasjon. En sak har alltid to sider, men her har du plassert deg som den som har den fulle oversikten og forståelsen av relasjonen deres. Slik virket det i alle fall ut ifra det du skriver.

Jøss, overtenke/overformulere?

Ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler nøyaktig det samme. Jeg har ingen interesse av å ha overtak eller kontroll over noen. Jeg liker at folk tør å stå opp for seg selv fordi det er en trygghet for meg også at han kan stå opp for forholdet. 

Ts

Nettopp! Og meg, hvis det trengs. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, kisskissbangbang skrev:

Nettopp! Og meg, hvis det trengs. 

Amen, sister.

Skrevet

Kvinner har seg selv å takke om mannen de blir sammen med er en tøffel.

Anonymkode: c1156...899

Gjest 007_008_007
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, overtenke/overformulere?

Ts

Du forsterker bare poenget mitt. Det du sannsynligvis ønsker er at folk skal jatte med deg og du liker ikke at det blir stilt spørsmål om du kan ha dine bidrag i det du opplever som et problem. Hadde du enda skrevet at du ikke ser slik på saken, men at du skal forsøke å finne ut av om du også bidrar til at det blir vanskelig, hadde saken  vært en annen. Men slik du skriver så fremstår du umoden og lite reflektert. Dine forsøk på sarkasme er nok fånyttes i og med at det er relasjonen din som er problematisk og du har problemet, ikke alle andre. At du finner enkelte svar i denne tråden som overformuleringer indikerer at du ikke forstår dybden i dynamikken som skjer mellom mennesker. Ja, det er kjedelig å gå inn i seg selv og kanskje måtte innrømme for seg selv at en selv også bidrar til at ting er blitt som de er blitt. Innsikt kan være vond å få, men på lengre sikt er den en følgesvenn som korrigerer ens måte å tenke, føle og handle på i relasjonelle sammenhenger (og andre sammenhenger).

Si meg, hadde det vært bedre om alle i denne tråden skrev "Dump han!", "Finn deg en annen" osv.?

Endret av 007_008_007
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har seg selv å takke om mannen de blir sammen med er en tøffel.

Anonymkode: c1156...899

Det faller deg ikke inn at mannen er en tøffel i utgangspunktet, og at det med tiden blir et problem? Jeg har vært sammen med et par sånne, og det fungerer hvert fall ikke for meg. Med mindre man er en dominerende type som synes en underdanig mann er lykken i livet, blir sånn atferd kun et irritasjonsmoment som vokser seg større og større. 

Skrevet

Hvis man er sånn begge to fungerer det utmerket :) man kan fort bli litt brukt av andre, men vi foretrekker det framfor å være så selvhevdende hele tiden. Vi foretrekker å omgi oss med andre "pleasere" da siden det blir minst feil dynamikk da :)

Anonymkode: 9e495...059

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...