Gå til innhold

Psykopat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man være psykopat uten å vite det selv?

Anonymkode: ab943...b58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, psykopater vet ikke selv at de er det.

Anonymkode: 2359a...8b2

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, psykopater vet ikke selv at de er det.

Anonymkode: 2359a...8b2

Ok, så hvis man påpeker noe så vil de ikke vite at det er noe galt? 

Jeg har levd med en mann i snart 14 år å jeg ser nå tilbake at ting har ikke vært bra i det hele tatt. Han har isolert meg fra alle å han er / var veldig slem både fysisk å psykisk. 

Han sier han var umoden å det var derfor han var slik, men jeg får jo fortsatt ikke være sammen med andre. Derfor så lurer jeg på om han er en psykopat, å jeg lurer på om han ikke forstår at han er slem eller om han bare later som at han ikke forstår. 

Beklager for et så langt svar men jeg er så forvirret å usikker, lurer på om jeg er begynt å bli litt gal oppi alt dette. Hi

• Liker 1
Skrevet

En psykopat skjønner han er slem. Men har bryr seg ikke. Han bryr seg kun om seg selv og skulle han vise anger og dårlig samvittighet så er det fordi han er i ferd med å miste noe og gjør det han kan for å vinne tilbake. Altså en falsk handling for egen vinning. 

Anonymkode: c016e...6e8

• Liker 2
Skrevet

Psykopater/narsisisster/ osv innser aldri at de har et problem, for alle andre er problemet.

Google, og les deg opp på dette... om du har med en psykopat å gjøre må du komme deg bort.

Anonymkode: d2e89...6ed

Skrevet

Det at du ikke får treffe andre, og at han utøver fysisk og psykisk vold tyder absolutt på at du er sammen med en sosiopat eller psykopat. Et veldig kontrollbehov og manglende empati.

Det eneste rådet i forhold til dette er å komme deg unna. Man kan ikke endre dette. De kan justere seg og bli "snillere" i handling, men tankene deres er skrudd sammen slik og de vil ikke innerst inne bli snillere.

Dersom du leser deg opp og blir sikker på at han hører til denne gruppen mennesker er rådet alltid å bare komme seg unna. Ikke start en prosess der det er dialog og mulighet for ham å endre seg. For han vil ikke endre seg innerst inne. Kom deg unna.

Og er det slik at han har utøvd fysisk vold mot deg må du ta dine forhåndsregler. Skaff deg voldsalarm. Sikre deg fysisk. Jeg mener ikke å male fanden på veggen, men slike kan bli farlige. Det er desverre slik.

Dersom du har mulighet bør du rådføre deg med fagpersoner før du setter i gang noe som helst. Psykolog for eksempel. Du bør også kontakte krisesentre for kvinner som lever i utsatte forhold. Noen kommuner har livskrisehjelp, som man ikke trenger henvisning til. Snakk også med legen din, de har vært borti mye rart. Slike situasjoner krever at du allierer deg med dyktige folk og lager deg et nettverk av personer du kan stole på.

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet

Gode råd fra Neonlights over.
Skal ikke stille noen diagnose her jeg, det bør ikke andre gjøre heller. Men, hvordan et menneske er, avsløres best under press/stress. Mange reagerer lite rasjonelt, men er du i mental ubalanse kommer det virkelig fram i slike situasjoner. Når alt går bra, er alt bare bra, for de aller fleste.

Skrevet

Hvis du bekymrer deg for om du er psykopat, så er du nok ikke det. 

Anonymkode: 10787...f21

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for et så langt svar men jeg er så forvirret å usikker, lurer på om jeg er begynt å bli litt gal oppi alt dette. Hi

Denne setningen alene tyder på at du har med en psykopat å gjøre. Jeg leser utifra den at det er vanskelig for deg å vite hva han føler og tenker. At du blir manipulert.

Som jeg sa i det forrige innlegget. Allier deg med folk du stoler på og som kan sakene sine og ta det derifra. Har du familie som kan støtte deg? Du bør uansett ikke leve et liv med en slik person.

• Liker 1
Skrevet

Det skal ikke spille noen rolle om han vet det eller ikke, for ingen skal jo leve med vold og i isolasjon. Men han vet det, og han innrømmer det jo tilmed når han påstår at det var umodenhet.

Du bør snakke med noen du stoler på. Familie eller legen din? Ellers har du fått de viktigste rådene over her. 

Skrevet

Takker for alle svar. 

Jeg har alt begynt prosessen litt å innser at jeg og fortjener et godt liv, jeg må bare finne litt ut av hvordan jeg skal gjøre det i forhold til økonomi, hus,osv.  Men jeg har i hvertfall våknet, kjenner faktisk på en styrke som jeg ikke har hadd før, håper jeg klarer å holde denne følelsen i kroppen sån at jeg kan få dette til. Hi

Skrevet

Kjempeflott! Dette greier du. Alt kan fikses (økonomi, bolig) med litt tålmodighet. Men man får ikke tilbake tid man har brukt feil. Så det du gjør nå er viktig.

Jeg ønsker deg lykke til og håper du med kløkt og listighet kommer deg ut og reiser deg igjen. Jeg tror ikke du har hatt det lett. Og jeg tror du fortjener bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...