Gå til innhold

Hva gleder du deg mest til ved nybilkjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nybillukten, samt å bli kjent med en ny bil. Det siste er litt av grunnen til at jeg vurderer å gå over fra Audi til Mercedes denne vinteren, skal prøve både nye SQ7 og GLS AMG. Kjører i dag en RS7, men den begynner å bli litt upraktisk for hverdagen min. Har tidligere hatt BMW, da en M3 coupe og var forsåvidt fornøyd med den, men synes BMW er litt trange inni og at førermiljøet er blitt veldig utdatert sett opp mot Audi og Mercedes. De hadde jo nesten samme oppsett for ti år siden.

Skrevet

Pussig at nettforum i så stor grad tiltrekker seg eiere av de flotteste bilene. De som knapt selges i Norge. 

Jeg har ofte spekulert på det der. Jeg passer nok ikke helt inn da jeg kjører helt normale biler. 

De bilene jeg kjøper koster som regel rundt en halv million. Pluss minus hundre tusen. Mens standarden på nettforum er mellom 1 og 1,5 millioner. Så mange som 90% av folk på nettforum kjører så dyre biler. 

Det er merkelig at folk med så god råd har tid og interesse av å ta helt over på nettforum. 

Anonymkode: db5a4...3e0

• Liker 2
Skrevet

Helt ærlig, det jeg gleder meg mest over ved nybilkjøp er det at andre foretar dem, og tar det største kjappe verditapet. Så kan jeg handle god bruktbil når de har tatt det. :)

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pussig at nettforum i så stor grad tiltrekker seg eiere av de flotteste bilene. De som knapt selges i Norge. 

Jeg har ofte spekulert på det der. Jeg passer nok ikke helt inn da jeg kjører helt normale biler. 

De bilene jeg kjøper koster som regel rundt en halv million. Pluss minus hundre tusen. Mens standarden på nettforum er mellom 1 og 1,5 millioner. Så mange som 90% av folk på nettforum kjører så dyre biler. 

Det er merkelig at folk med så god råd har tid og interesse av å ta helt over på nettforum. 

Anonymkode: db5a4...3e0

Folk som kjøper bil til godt over millionen har gjerne en interesse for bil.

Skrevet

Lukten av ny bil, og det å vite at ingen har kjørt den før meg. Samt null reparasjoner å betale for.

Verditapet bekymrer meg lite, for det er omtrent tilsvarende man bør beregne i vedlikehold/verksted for en eldre bil. Da vil jeg heller ha ny bil oftere, og ingen uventede utgifter.

Anonymkode: 8f59b...0d4

Skrevet

Bil er et jævla pengesluk. Med mindre du har altfor mye penger, eller hvis bil er hobby/livsstil, så er det sure penger å kaste bort på et nødvendig onde. Å ta opp banklån for å kjøpe bil er noe av det ekleste jeg vet om. Kjøper derfor utelukkende brukte biler jeg sparer opp til. Helst Toyota fra 90-tallet i OK stand. Skifter olje og bremseklosser, så går de til rusten spiser dem opp. Bilen jeg kjører i nå har gått 380.000km, en satans Toyota Corolla, og den kommer sikkert til å gå i 380.000km til. 

Anonymkode: 0b5d1...879

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lukten av ny bil, og det å vite at ingen har kjørt den før meg. Samt null reparasjoner å betale for.

Verditapet bekymrer meg lite, for det er omtrent tilsvarende man bør beregne i vedlikehold/verksted for en eldre bil. Da vil jeg heller ha ny bil oftere, og ingen uventede utgifter.

Anonymkode: 8f59b...0d4

Dette er jo ikke sant i det hele tatt.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bil er et jævla pengesluk. Med mindre du har altfor mye penger, eller hvis bil er hobby/livsstil, så er det sure penger å kaste bort på et nødvendig onde. Å ta opp banklån for å kjøpe bil er noe av det ekleste jeg vet om. Kjøper derfor utelukkende brukte biler jeg sparer opp til. Helst Toyota fra 90-tallet i OK stand. Skifter olje og bremseklosser, så går de til rusten spiser dem opp. Bilen jeg kjører i nå har gått 380.000km, en satans Toyota Corolla, og den kommer sikkert til å gå i 380.000km til. 

Anonymkode: 0b5d1...879

Da håper jeg du ikke har barn. Forøvrig bidrar du til å holde den totale trafikksikkerheten nede ved å kjøre gamle, usikre biler.

Skrevet

For meg er det lukten som er det store. 

Anonymkode: f61c9...6c3

Skrevet

Har aldri eid en nybil, og kommer trolig aldri til å få råd til å kjøpe en heller. Sånn kan det ofte være for sånne som meg, som har hatt helseproblemer hele livet. Da må man prioritere å leve heller.

Anonymkode: 6bb0f...ff0

Skrevet
21 timer siden, Troverdigheten skrev:

Dette er jo ikke sant i det hele tatt.

Jeg har hatt bil i 20 år og beregner 15-20000 kr i året på vedlikehold, og - med mine gamle biler - ca 10000 kr i årlig verditap. Min km-kostnad er faktisk under statens sats på 4kr/km. Ordinært er verditapet på 15-50000 kr/år, alt etter hvordan bil du har. Det er den største posten i folks bilregnskap og, underlig nok, ofte litt usynlig. Vanlig km-kostnad med ny bil er 7-9 kroner. Det er ganske mye, når man først tenker seg om. 

Anonymkode: 7c7e9...789

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt bil i 20 år og beregner 15-20000 kr i året på vedlikehold, og - med mine gamle biler - ca 10000 kr i årlig verditap. Min km-kostnad er faktisk under statens sats på 4kr/km. Ordinært er verditapet på 15-50000 kr/år, alt etter hvordan bil du har. Det er den største posten i folks bilregnskap og, underlig nok, ofte litt usynlig. Vanlig km-kostnad med ny bil er 7-9 kroner. Det er ganske mye, når man først tenker seg om. 

Anonymkode: 7c7e9...789

Hva svarer du egentlig på her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...