Gå til innhold

Nupper og rødhet i ansiktet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode produkter å anbefale mot nupper og rødhet i huden? Eller vet hva det kan være/kommer av? Det kom plutselig for noen uker siden og går ikke vekk. Ser helt forferdelig ut. Minner litt om keratosis pilaris men det er vel ikke så vanlig i ansiktet. Skal bestille meg time til hudlege om det ikke blir bedre snart. 

Anonymkode: 656be...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det i hele ansiktet eller bare deler? Evt hvor?

Anonymkode: 521ac...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det i hele ansiktet eller bare deler? Evt hvor?

Anonymkode: 521ac...d1d

Stort sett fra kinnene og nedover mot kjeven. Der er det tett i tett med nupper, ellers noen få rundt om ellers. Rødheten er omtrent i hele ansiktet. 

Anonymkode: 656be...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett fra kinnene og nedover mot kjeven. Der er det tett i tett med nupper, ellers noen få rundt om ellers. Rødheten er omtrent i hele ansiktet. 

Anonymkode: 656be...678

Har du googlet utslett og funnet noe som ligner det du har?

Kan det være perioral dermatitt? Eller rosacea?

Anonymkode: 521ac...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du googlet utslett og funnet noe som ligner det du har?

Kan det være perioral dermatitt? Eller rosacea?

Anonymkode: 521ac...d1d

Ja det kan ligne litt på begge delene, men kan man få det sånn plutselig? Håper det går vekk snart.. Er vel ikke noen behandling som fungerer noe særlig mot det heller. 

Anonymkode: 656be...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan ligne litt på begge delene, men kan man få det sånn plutselig? Håper det går vekk snart.. Er vel ikke noen behandling som fungerer noe særlig mot det heller. 

Anonymkode: 656be...678

Ja, det kommer alltid veldig plutselig hos meg. Jeg eksperimenterer med elixir sulfactil-kremen etter tips her inne. Håper jeg snart er kvitt det på en stund.

Anonymkode: 521ac...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har perioral dermatitt, og det oppstår plutselig på høsten hos meg. Bruker rozexsalve med god virkning, men man må være tålmodig og gå uten sminke.,

Anonymkode: 690d5...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kommer alltid veldig plutselig hos meg. Jeg eksperimenterer med elixir sulfactil-kremen etter tips her inne. Håper jeg snart er kvitt det på en stund.

Anonymkode: 521ac...d1d

Har du nupper også eller bare rødhet? Er nuppene som plager meg mest. 

Anonymkode: 656be...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har perioral dermatitt, og det oppstår plutselig på høsten hos meg. Bruker rozexsalve med god virkning, men man må være tålmodig og gå uten sminke.,

Anonymkode: 690d5...a58

Hvor får du tak i den salven? Kan dessverre ikke gå uten sminke slik som jeg ser ut.. 

Anonymkode: 656be...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har perioral dermatitt, og det oppstår plutselig på høsten hos meg. Bruker rozexsalve med god virkning, men man må være tålmodig og gå uten sminke.,

Anonymkode: 690d5...a58

Jeg har også perioral dermatitt, å fikk forskrevet rozexsalve av lege. Fungerer den over tid? Jeg gav opp etter noen dager, å gikk tilbake til rens, aderma exomega, og dalacin. 

Anonymkode: 2e2b9...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får du tak i den salven? Kan dessverre ikke gå uten sminke slik som jeg ser ut.. 

Anonymkode: 656be...678

Den fås reseptfritt på apotek. Dessverre er du bare nødt til å gå uten sminke til utslettet er helt borte, for dersom det er perioral dermatitt du har, så blir det bare verre dersom du ikke roer ned huden. Jeg vet hvor dritt det er, for jeg har hatt ett par ekstreme utbrudd. Dersom ikke kremen rorer ned utslettet må du over på tetrasykliner. 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også perioral dermatitt, å fikk forskrevet rozexsalve av lege. Fungerer den over tid? Jeg gav opp etter noen dager, å gikk tilbake til rens, aderma exomega, og dalacin. 

Anonymkode: 2e2b9...303

Den fungerer for meg, men jeg må gjerne bruke den i to ukers tid før det blir bra. Dersom ikke salven fungerer, er det over på antibiotikakur (tetrasykliner) Da blir jeg fin igjen veldig fort 😊

Anonymkode: 690d5...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den fås reseptfritt på apotek. Dessverre er du bare nødt til å gå uten sminke til utslettet er helt borte, for dersom det er perioral dermatitt du har, så blir det bare verre dersom du ikke roer ned huden. Jeg vet hvor dritt det er, for jeg har hatt ett par ekstreme utbrudd. Dersom ikke kremen rorer ned utslettet må du over på tetrasykliner. 

Den fungerer for meg, men jeg må gjerne bruke den i to ukers tid før det blir bra. Dersom ikke salven fungerer, er det over på antibiotikakur (tetrasykliner) Da blir jeg fin igjen veldig fort 😊

Anonymkode: 690d5...a58

Hvor lenge må du gå på antibiotikakuren? :) Hvordan ser utbruddene dine ut? 

Anonymkode: 656be...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge må du gå på antibiotikakuren? :) Hvordan ser utbruddene dine ut? 

Anonymkode: 656be...678

Sist hadde jeg et lett utbrudd på haken. Da satte legen meg på en svak kur som jeg skulle gå på i minst halvannen måned. Da opplevde jeg å bli helt bra igjen etter 14 dager. 
 

Utbruddene mine har variert. Når jeg gikk gravid så jeg helt jævlig ut, sikkert pga hormoner. Hadde på hake, ved nesevingene og over øyenbrynene. Da fikk jeg ikke gått på antibiotikakur heller. Ellers har jeg på det enten vært rundt nesevingene eller på haken. Lett nuppete og litt rødt ved de mildere utbruddene, veldig rødt, stikkende, tørt og boblete ved de litt verre utbruddene. 
 

:) 

Anonymkode: 690d5...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sist hadde jeg et lett utbrudd på haken. Da satte legen meg på en svak kur som jeg skulle gå på i minst halvannen måned. Da opplevde jeg å bli helt bra igjen etter 14 dager. 
 

Utbruddene mine har variert. Når jeg gikk gravid så jeg helt jævlig ut, sikkert pga hormoner. Hadde på hake, ved nesevingene og over øyenbrynene. Da fikk jeg ikke gått på antibiotikakur heller. Ellers har jeg på det enten vært rundt nesevingene eller på haken. Lett nuppete og litt rødt ved de mildere utbruddene, veldig rødt, stikkende, tørt og boblete ved de litt verre utbruddene. 
 

:) 

Anonymkode: 690d5...a58

Ellers har jeg hatt det enten rundt*

Anonymkode: 690d5...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist hadde jeg et lett utbrudd på haken. Da satte legen meg på en svak kur som jeg skulle gå på i minst halvannen måned. Da opplevde jeg å bli helt bra igjen etter 14 dager. 
 

Utbruddene mine har variert. Når jeg gikk gravid så jeg helt jævlig ut, sikkert pga hormoner. Hadde på hake, ved nesevingene og over øyenbrynene. Da fikk jeg ikke gått på antibiotikakur heller. Ellers har jeg på det enten vært rundt nesevingene eller på haken. Lett nuppete og litt rødt ved de mildere utbruddene, veldig rødt, stikkende, tørt og boblete ved de litt verre utbruddene. 
 

:) 

Anonymkode: 690d5...a58

Takk for svar:) Er usikker på om det er perorial dermatitt jeg har fått så skal høre med legen neste gang jeg skal dit. 

Anonymkode: 656be...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du nupper også eller bare rødhet? Er nuppene som plager meg mest. 

Anonymkode: 656be...678

Begge deler, men nuppene blir fort væskefylt og ømme hvis jeg ikke får krem på raskt nok.

 

Den rozex-salven har de sluttet å selge på apoteket. Usikker på om den skal skiftes ut eller utfases.

Anonymkode: 521ac...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...