Gå til innhold

Godbiter til hund

Emmalor

Anbefalte innlegg

noen som vet om noen litt sunne godbiter til hund? Har en kresen hund som liker best grillpølser og nekter blindt vanlig hundegodbiter. Hun spiser vanlig tørrfôr til vanlig, men blir litt kjedelig som det lille ekstra til trening... tar imot alle råd:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker den ikke noe hundegodbiter? Det er rart, men hos meg faller falukorv og fiskekaker i god jord, kanskje ikke så sunt, men dem blir veldig glade og får veldig treningslyst av det hehe

Anonymkode: 3361b...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som oftest Dr Clauder som er 100% rent kjøtt. Kjøper de største pakkene på 500 gram for det blir billigst, og deler opp bitene i 2 eller 3. Hunden min liker de kjempegodt.

https://www.hundsomhobby.no/hundeutstyr/snacks/godbiter-og-trening/dr-clauder-treningsgodbiter-mix-500g.html

Anonymkode: caa11...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker som oftest Dr Clauder som er 100% rent kjøtt. Kjøper de største pakkene på 500 gram for det blir billigst, og deler opp bitene i 2 eller 3. Hunden min liker de kjempegodt.

https://www.hundsomhobby.no/hundeutstyr/snacks/godbiter-og-trening/dr-clauder-treningsgodbiter-mix-500g.html

Vi bruker også Natures Menu som har litt mykere biter og litt mer lukt som hundene liker godt

https://www.hundsomhobby.no/hundeutstyr/snacks/godbiter-og-trening/natures-menu-godbiter.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen problemet. Sunne godbiter er dyrt, og billige godbiter er mest korn og smak...

Jeg lager selv. En pakke kyllingkjøttdeig, 2 egg, litt jevning laget av 2 spiseskjeer potetmel og litt vann. Rører sammen, smører ut på bakepapir i en langpanne og steker på middels varme til det er gjennomstekt. 

Lett å dele i passe biter, ikke klissete og lukter ikke. Og så vet jeg akkurat hva som er i det, og hundene elsker det 😁. Supplerer også med pølsebiter for variasjonen sin skyld.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Myrmica skrev:

Kjenner igjen problemet. Sunne godbiter er dyrt, og billige godbiter er mest korn og smak...

Jeg lager selv. En pakke kyllingkjøttdeig, 2 egg, litt jevning laget av 2 spiseskjeer potetmel og litt vann. Rører sammen, smører ut på bakepapir i en langpanne og steker på middels varme til det er gjennomstekt. 

Lett å dele i passe biter, ikke klissete og lukter ikke. Og så vet jeg akkurat hva som er i det, og hundene elsker det 😁. Supplerer også med pølsebiter for variasjonen sin skyld.

Ja, jeg er enig at de er dyre. Og siden jeg har en valp som må trenes på alt, så går det en del godbiter om dagen. Men jeg skal prøve oppskriften din, så takk for tipset🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent kjøtt er også bra. Sunt, og kan erstatte deler av maten (siden, som du sier, det blir en del godbiter). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund elsker ost😁 Kutter opp litt norvegia i små biter og har i en plastikkpose sammen med litt tørrfor. Funker minst like bra som pølse og kjøtt for oss.

Anonymkode: 04e5d...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er veldig glad i whiskas stenger. Jada, vet de er beregnet til katter, men så lenge han ikke lever på det går det nok helt fint. 

Perfekte å dele opp i små biter, og har du katt i tillegg er det jo to fluer i ett smekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snitt kylling i tynne skiver (filet) og stek i stekeovn på svak varme til det er tørt. (over natta) :)

Anonymkode: 07416...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, KillerKitty skrev:

Min er veldig glad i whiskas stenger. Jada, vet de er beregnet til katter, men så lenge han ikke lever på det går det nok helt fint. 

Perfekte å dele opp i små biter, og har du katt i tillegg er det jo to fluer i ett smekk :)

Jeg har også brukt kattegodis i blandt. Har gjerne høyere kjøttinnhold enn tilsvarende hundegodis, og bikkjene digger det  😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, missy_miss skrev:

Lager leverbiter selv her, enkelt og veldig populært! :)

Hvordan gjør du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt, jeg går i fryseren tar opp en biff eller bog med elgkjøtt og skaver noen biter. Legger bitene i hundegodteposen med noe tørket brød. Veksler på hva hun får under treningen. 

Koster ingenting. Eller, 35 kroner for skuddet. 

Når vi kommer hjem etter trening så får hun et elgbein hu kan kose seg med. 

Verdens lykkeligste hund. 

Anonymkode: 29e71...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper lever, kutter opp og legger på brett med matpapir på og inn i ovnen på varmluft. Det lukter HØGG men hunden blir såå lykkelig. ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...