Gå til innhold

Livet med katt


Trude R

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge ønsket å dele min begeistring for katt, men aldri funnet hvor. Kvinneguiden virker bare helt perfekt. Håper flere kan dele fine og utrolige historier om katten sin her under dette temaet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk i 2.klasse (7-8år) fant jeg en katt på skolen. Den var kjempe tynn, så jeg startet med å dele matpakka mi med den hver dag (brødskive med leverpostei), moren min ble litt sur da hun fikk vite det siden hun mente at hvis jeg drev og matet den på skolen så ville den ikke dra hjem. Jeg skjønte ikke så mye av det den gangen, og sta som jeg var fortsatte jeg med å mate den. Hver eneste dag da jeg gikk opp i skogen på skolen ropte jeg på den, og den kom hver gang i flere måneder. Moren min skjønte jo at jeg ble veldig glad i den katten og kom på skolen for å møte den. Da hun så hvor tynn og liten hun var ble hun veldig sjokkert, hun tok med seg pinsett dagen etterpå og tok vekk alle flottene hun hadde. Det tok ikke mange dagene før hun sa at vi kunne ta hun med hjem. Da ble hun døpt Pus. Vi lagde mange lapper med «er det noen som savner denne pusen?». Det tok mange uker og ingen savnet pus. Vi tok hun med til dyrlegen og fant ut at hun hadde en chip. Vi fant ut hvem eierene var og ringte. Da sa dem at dem savnet ikke pus lenger, dem hadde faktisk fått seg en ny katt. Vi fikk vite at pus hadde vært «løslatt» i 2 år. Dem sa at dem ikke ville ha pus lenger og at hvis vi ville ha hun så var det greit. Jeg ble jo kjempe glad og vi ble en katt rikere. Pus har alltid hatt en plass i hjertet til både meg og familien min. Hun ble 16 år og hadde et fantastisk liv fra den dagen hun kom til oss og til den dagen hun døde av alderdom. Kommer aldri til å ha det forholdet til et annet dyr som jeg hadde til hun.

Anonymkode: 68ce4...937

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg gikk i 2.klasse (7-8år) fant jeg en katt på skolen. Den var kjempe tynn, så jeg startet med å dele matpakka mi med den hver dag (brødskive med leverpostei), moren min ble litt sur da hun fikk vite det siden hun mente at hvis jeg drev og matet den på skolen så ville den ikke dra hjem. Jeg skjønte ikke så mye av det den gangen, og sta som jeg var fortsatte jeg med å mate den. Hver eneste dag da jeg gikk opp i skogen på skolen ropte jeg på den, og den kom hver gang i flere måneder. Moren min skjønte jo at jeg ble veldig glad i den katten og kom på skolen for å møte den. Da hun så hvor tynn og liten hun var ble hun veldig sjokkert, hun tok med seg pinsett dagen etterpå og tok vekk alle flottene hun hadde. Det tok ikke mange dagene før hun sa at vi kunne ta hun med hjem. Da ble hun døpt Pus. Vi lagde mange lapper med «er det noen som savner denne pusen?». Det tok mange uker og ingen savnet pus. Vi tok hun med til dyrlegen og fant ut at hun hadde en chip. Vi fant ut hvem eierene var og ringte. Da sa dem at dem savnet ikke pus lenger, dem hadde faktisk fått seg en ny katt. Vi fikk vite at pus hadde vært «løslatt» i 2 år. Dem sa at dem ikke ville ha pus lenger og at hvis vi ville ha hun så var det greit. Jeg ble jo kjempe glad og vi ble en katt rikere. Pus har alltid hatt en plass i hjertet til både meg og familien min. Hun ble 16 år og hadde et fantastisk liv fra den dagen hun kom til oss og til den dagen hun døde av alderdom. Kommer aldri til å ha det forholdet til et annet dyr som jeg hadde til hun.

Anonymkode: 68ce4...937

For en fantastisk historie. Takk for at du delte denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, KittyNose skrev:

Sjekk dagboken min her, kattene i tårnhuset 🙂

Litt ny her inne, så vet ikke helt hvordan jeg gjør alt. Et litt uvanlig spørsmål til en som virker til å kjenne til mye rundt dette med katt: Jeg er veldig gla i å spille golf, å kunne tenke meg å ha med pusemor. Har du noen gode inspill til hvordan dette kan la seg gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trude R skrev:

Litt ny her inne, så vet ikke helt hvordan jeg gjør alt. Et litt uvanlig spørsmål til en som virker til å kjenne til mye rundt dette med katt: Jeg er veldig gla i å spille golf, å kunne tenke meg å ha med pusemor. Har du noen gode inspill til hvordan dette kan la seg gjøre? 

Er det en offentlig golfbane med mye folk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Trude R skrev:

Litt ny her inne, så vet ikke helt hvordan jeg gjør alt. Et litt uvanlig spørsmål til en som virker til å kjenne til mye rundt dette med katt: Jeg er veldig gla i å spille golf, å kunne tenke meg å ha med pusemor. Har du noen gode inspill til hvordan dette kan la seg gjøre? 

Men tror du katten har lyst å være med deg på golfbanen? Ingen av mine hadde likt det. Men det kommer jo selvsagt an på hvordan katten din er og om den liker å være i bånd. Holder den seg i ro når den er i bånd? Blir den lett redd andre mennesker? 

Anonymkode: ca24d...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, KittyNose skrev:

Er det en offentlig golfbane med mye folk? 

Golfklubben er privat. Ellers ganske lite folk på flekkerøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du katten har lyst å være med deg på golfbanen? Ingen av mine hadde likt det. Men det kommer jo selvsagt an på hvordan katten din er og om den liker å være i bånd. Holder den seg i ro når den er i bånd? Blir den lett redd andre mennesker? 

Anonymkode: ca24d...d60

Pusemor er veldig rolig og gla i folk. Tror kanskje hun kan sitte i golfbagen, men bånd var jo et god innspill. Fikk et bånd til jul som jeg kan bruke, selv om formålet i utgangspunktet var litt annerledes... Golf sesongen er jo slutt snart, så får hive meg rundt å teste før kulda setter inn å pusemor heller vil leke med musemor... hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Trude R skrev:

Golfklubben er privat. Ellers ganske lite folk på flekkerøy.

Hei Trude. Meg bekjent så finnes det ikke private golfbaner på Flekkerøy. Så den katten din må nok til Randesund for å være med på ei golfrunde. En venninne av meg gikk ute med musa si der og den fikk mange nye venner på golfbanen.Hun sier at musa trivdes ekstremt godt der og hver gang hun har musa med seg på biltur, så piper den når de kjører forbi golfbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrikke G.I skrev:

Hei Trude. Meg bekjent så finnes det ikke private golfbaner på Flekkerøy. Så den katten din må nok til Randesund for å være med på ei golfrunde. En venninne av meg gikk ute med musa si der og den fikk mange nye venner på golfbanen.Hun sier at musa trivdes ekstremt godt der og hver gang hun har musa med seg på biltur, så piper den når de kjører forbi golfbanen.

Dette synes jeg virket svært useriøst. Jeg sa da aldri at jeg spilte golf på flekkerøy. Bare konstaterte at det var lite folk der. Er dette en seriøs henvendelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at en sånn setting kan virke skremmende og stressende for pusen.. Å plutselig ta den bort fra sitt vante miljø og til nye omgivelser. Men når det er sagt, du kjenner katten din best og kan kanskje forutse til en viss grad hvordan den kommer til å reagere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en katt som insisterte på å bli med på tur i skogen. Vi bodde nært marka og den var alltid med. En dag var vi på stranden og tente bål på vinteren. Katten var med, den lå i sekken under noen jakker og koste seg.

Anonymkode: 23486...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...