AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Okei så jeg var i MR røntgen for over 3 uker siden, røntgen legen sa at ortopeden som henviste meg får bildene etter noen dager, men har enda ikke fått noe svar😠 noen andre som har vært i lik situasjon? Hvor lang tid tok det før dere fikk svar? har ikke sovet på 2 døgn pga plagene mine så haster litt med å finne ut hva det er Anonymkode: 40165...64b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 Tok MR i april, venter enda... Anonymkode: 9c9c8...644
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei så jeg var i MR røntgen for over 3 uker siden, røntgen legen sa at ortopeden som henviste meg får bildene etter noen dager, men har enda ikke fått noe svar😠 noen andre som har vært i lik situasjon? Hvor lang tid tok det før dere fikk svar? har ikke sovet på 2 døgn pga plagene mine så haster litt med å finne ut hva det er Anonymkode: 40165...64b Gå tilbake til røntgeninstituttet og få bildene på en CD eller på nett selv, gå tilbake til Ortopeden og be han se på dem. Han har ofte mer peiling på ditt spesifikke problem også. Hilsen nyoperert 😊 Anonymkode: 24a00...990
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok MR i april, venter enda... Anonymkode: 9c9c8...644 Herregud, helse Norge på sitt beste... -ts Anonymkode: 40165...64b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei så jeg var i MR røntgen for over 3 uker siden, røntgen legen sa at ortopeden som henviste meg får bildene etter noen dager, men har enda ikke fått noe svar😠 noen andre som har vært i lik situasjon? Hvor lang tid tok det før dere fikk svar? har ikke sovet på 2 døgn pga plagene mine så haster litt med å finne ut hva det er Anonymkode: 40165...64b Svaret blir jo sendt til fastlegen din, det er dit du må henvende deg. Anonymkode: 95e8a...d1b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå tilbake til røntgeninstituttet og få bildene på en CD eller på nett selv, gå tilbake til Ortopeden og be han se på dem. Han har ofte mer peiling på ditt spesifikke problem også. Hilsen nyoperert 😊 Anonymkode: 24a00...990 Fikk beskjed av ortopeden at jeg skulle inn til han igjen etter røntgen for å få svarene, men synes 3, snart 4 uker er litt mye da han vet hvor mye jeg plages og at jeg ikke får sove om nettene. - ts Anonymkode: 40165...64b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Svaret blir jo sendt til fastlegen din, det er dit du må henvende deg. Anonymkode: 95e8a...d1b Beklager så ikke at du ble henvist av ortoped, svaret kan likevel blitt sendt til fastlegen. Så lenge som 3 uker etterpå burde du ha fått svar. Kontakt røntgen instituttet og spør hva det er som drøyer. Ortoped kan og bør også etterlyse prøvesvar, Anonymkode: 95e8a...d1b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 Om det tar så lang tid, hvorfor ringer dere ikke og purrer? jeg har en fastlege som er veldig flink til å ringe eller maile meg rimelig kjapt, men har opplevd at de som tar mr etc bruker lang tid og da har jeg bare ringt dem Anonymkode: 8faef...565 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok MR i april, venter enda... Anonymkode: 9c9c8...644 Hvorfor ringer du ikke fastlegen din da?? Anonymkode: 78d53...df8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om det tar så lang tid, hvorfor ringer dere ikke og purrer? jeg har en fastlege som er veldig flink til å ringe eller maile meg rimelig kjapt, men har opplevd at de som tar mr etc bruker lang tid og da har jeg bare ringt dem Anonymkode: 8faef...565 Enig. Folk er så tafatt. Anonymkode: 78d53...df8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #11 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg får kreft i øynene av å se "MR røntgen" Sorry, måtte bare skrive det. Er det privat du tok MR? Bildene ligger i klinisk bildelager, digitalt og blir sendt direkte til PACS om insittuttet har gjort jobben sin. Om det er offentlig du har tatt så har ortopeden tilgang til bildene med en gang om det er samme helseforetak du tok bildene på og ortopeden er på samme. Uansett, hva med å ta tak i egen helse og ringe ortopeden? Bildene er nok uansett beskrevet av radiolog og sendt til ortopeden innen 7-10 virkedager. Ring og hør med ortopeden! Anonymkode: 22bea...144 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #12 Skrevet 9. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk beskjed av ortopeden at jeg skulle inn til han igjen etter røntgen for å få svarene, men synes 3, snart 4 uker er litt mye da han vet hvor mye jeg plages og at jeg ikke får sove om nettene. - ts Anonymkode: 40165...64b Da ringer du til stedet hvor ortopeden holder til. Anonymkode: 24b94...8dc
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #13 Skrevet 9. oktober 2019 Update: ringte sykehuset i dag og fikk time til ortoped allerede om en uke, hun jeg snakket med sa at ortopeden hadde fått røntgen bildene for lenge siden. Sykt at jeg måtte ringe for å få time - ts Anonymkode: 40165...64b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #14 Skrevet 9. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Update: ringte sykehuset i dag og fikk time til ortoped allerede om en uke, hun jeg snakket med sa at ortopeden hadde fått røntgen bildene for lenge siden. Sykt at jeg måtte ringe for å få time - ts Anonymkode: 40165...64b Røntgen eller MR? Anonymkode: 0eb31...201
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå