Gå til innhold

Har #metoo ødelagt for menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Før var jeg ikke særlig redd for å flørte og ta initiativ når det kom til fysisk kontakt. Men etter #metoo har jeg blitt mer selvbevisst og redd for å  gå over »streken».

Selve datingen går bra, men det er først når jeg skal ta det neste lille steget at ting blir vanskelig. Når skal jeg ta på henne? Når skal jeg gå inn for et kyss? Når ønsker hun nærhet? Jeg føler rett og slett det er tryggest at jenta tar kontrollen, for da vet jeg det er ok. Jeg tror at #metoo har vært med på å gjøre dette enda litt vanskeligere for menn med gode hensikter.

Hva tenker dere om menn etter #metoo? 

Mvh Kontroversiell

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 92ad6...8e0

• Liker 17
Skrevet

Ikke ødelagt. Mer gjort meg bevisst på hva kvinner er i stand til.

Nå holder jeg trygg avstand.

Anonymkode: 99f07...182

• Liker 6
Skrevet

Mennene som er grunnen til metoo har ødelagt for menn. 

Anonymkode: 00be5...ba7

• Liker 49
Skrevet

Nope, menn er like maset og innpåslitne som før. 

Anonymkode: 7fde3...b05

• Liker 6
Skrevet

Som kvinne mener jeg #metoo har ødelagt for OSS.

Jeg liker å få mine grenser litt invadert. At menn tar initiativ.

Jeg LIKER å få mine grenser utfordret, vel å merke i en trygg setting, men jeg er avhengig av å bli pushet, presset litt, og som sagt, jeg LIKER det.

Jeg gråter inni meg når jeg tenker på at alt det interessante og spennende forsvinner, at en mann skal måtte spørre om eksplisitt tillatelse før han tar på meg...

Hvor ble spenningen av..... 😢

Anonymkode: d8654...ba3

• Liker 20
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Mennene som er grunnen til metoo har ødelagt for menn. 

Og kvinner......

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kvinne mener jeg #metoo har ødelagt for OSS.

Jeg liker å få mine grenser litt invadert. At menn tar initiativ.

Jeg LIKER å få mine grenser utfordret, vel å merke i en trygg setting, men jeg er avhengig av å bli pushet, presset litt, og som sagt, jeg LIKER det.

Jeg gråter inni meg når jeg tenker på at alt det interessante og spennende forsvinner, at en mann skal måtte spørre om eksplisitt tillatelse før han tar på meg...

Hvor ble spenningen av..... 😢

Føler folk som deg velger å misforstå metoo 🙄 

Menn kan fortsatt ta initiativ å være litt pågående i rett setting men nei der ikke greit at middelalderen sjefer taffser på kvinner halvparten sin alder som er redde for si i fra.. 

• Liker 36
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn kan fortsatt ta initiativ å være litt pågående i rett setting men nei der ikke greit at middelalderen sjefer taffser på kvinner halvparten sin alder som er redde for si i fra.. 

Problemet er jo at nå er alle menn redde for å i det hele tatt legge en hånd på en kvinne uten å ha spørt om lov først.

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sier også at om noe er #metoo eller ikke kommer an på om kvinnen er tiltrukket av eller ønsker oppmerksomhet fra den aktuelle mannen eller ikke.

Så hvis kvinnen er tiltrukket av den middelaldrende sjefen som tafser på henne så er det greit, men hvis hun ikke er det, så er det #metoo.

Hallo...

Og sånn har det alltid vært, så jeg skjønner ikke hva #metoo forandrer egentlig, annet enn at det har skremt livet av alle og vanlige menn i forhold til hvordan de skal forholde seg til kvinner.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at nå er alle menn redde for å i det hele tatt legge en hånd på en kvinne uten å ha spørt om lov først.

Det forteller vel meir om mennen du bruker å omgås. Har merka lite eller ingen endringer verken, på byen, jobb eller privaten. 

• Liker 10
Skrevet

Uff, stakkars menn som plutselig må tenke på hvordan de ter seg og hvordan de kan oppfattes. Må være fryktelig slitsomt, det skjønner jeg godt. 

Anonymkode: 013be...164

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sier også at om noe er #metoo eller ikke kommer an på om kvinnen er tiltrukket av eller ønsker oppmerksomhet fra den aktuelle mannen eller ikke.

Så hvis kvinnen er tiltrukket av den middelaldrende sjefen som tafser på henne så er det greit, men hvis hun ikke er det, så er det #metoo.

Hallo...

Og sånn har det alltid vært, så jeg skjønner ikke hva #metoo forandrer egentlig, annet enn at det har skremt livet av alle og vanlige menn i forhold til hvordan de skal forholde seg til kvinner.

Nei det sa eg ikkje, det er no aldri greit at sjefer går etter ansatte. Spesielt ikkje dei meir uerfarne. Men at menn tar initiativ på enn deit, byen eller andre sosiale sammenhenger er ok. Det er faktisk ikkje så vanskelig.. 

• Liker 3
Skrevet

Metoo har ødelagt for menn som tydeligvis ikke eier sunn fornuft eller grenser. Oppegående menn vet hvor grensa går!

Anonymkode: 36c76...691

• Liker 25
Skrevet

Var det ikke ca. tusen tråder om dette i fjor?

Anonymkode: d2772...80a

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Metoo har ødelagt for menn som tydeligvis ikke eier sunn fornuft eller grenser. Oppegående menn vet hvor grensa går!

Anonymkode: 36c76...691

Og det har de alltid gjort!

Og rasshøl kommer alltid til å være rasshøl.

Det eneste #metoo har oppnådd er å skremme vanlige og ordentlige menn fra å ta initiativ.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det eneste #metoo har oppnådd er å skremme vanlige og ordentlige menn fra å ta initiativ.

Det er helt greit å ta initiativ, men det kommer an på måten: Hvis initiativet består i klå både her og der("legge hånd på en kvinne" som noen kalte det - en ekkel ordbruk for "legge hånd på" betyr å slå og det som verre er), så er det virkelig ikke greit.

Kanskje menn kan lære seg andre måter enn å klafse rundt(gjerne full, men ikke nødvendigvis) oppetter kvinnfolk? Hva med å prate til dama som et menneske?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er helt greit å ta initiativ, men det kommer an på måten: Hvis initiativet består i klå både her og der("legge hånd på en kvinne" som noen kalte det - en ekkel ordbruk for "legge hånd på" betyr å slå og det som verre er), så er det virkelig ikke greit.

Kanskje menn kan lære seg andre måter enn å klafse rundt(gjerne full, men ikke nødvendigvis) oppetter kvinnfolk? Hva med å prate til dama som et menneske?

Men dette har jo aldri vært greit?

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Vanlige, ordentlige menn vet hvor grensen går. Er noen skremt så er det fordi de ikke vet det, og da bør de lære det først som sist. Hint: spør dama. Vi er individer med forskjellige grenser. Vil du ikke spørre så ta det sakte så hun har mulighet til å avvise. Avviser hun så slutter du, du kaller henne ikke luremus, eller Fitte eller opptrer truende og du prøver ikke å presse eller overtale. 

I bunn og grunn, oppfør deg som en normal person, ikke en overkåt 15åring med selektiv hørsel, underutviklet frontallapp og en hypothalamus på speed. 

• Liker 20
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men dette har jo aldri vært greit?

Nei, det var jo det #metoo handlet om også: å prøve å få det inn i huet på en del folk at dette ikke er greit, få stoppet de som gir faen i om det er greit eller ikke, få slutt på noe som er et kjempeproblem.

Som noen nevnte tidligere i tråden: Det er de mennene som oppfører seg dårlig som ødelegger for både kvinner og de ålreite mennene. Ihvertfall så lenge de får drive på - får man stoppet dem, så kan alle andre få det bedre.

P.S. Det finnes kvinner som er noen griser også, og det er ikke noe bedre i det hele tatt. Men sånn oppførsel er mest vanlig blant menn. Du må nesten bli utsatt for det selv - uønskede seksuelle tilnærmelser fra noen som er større og sterkere enn deg selv - for å skjønne hvor ille det føles. Jenter må læres opp til å "passe seg" fra de er barn for søren, kanskje bedre å lære guttene å oppføre seg?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...