AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Hva MÅ du kjøpe der? Noen gode gavetips feks? Anonymkode: e362b...978 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Sjekk ut Selfridges. Jeg skal til London nå i desember og planlegger å kjøpe mye av julegavene der. Det er svært så man må ta seg god tid, men jeg bruker nettsiden mye på forhånd slik at det skal gå litt mer radig. Også må jeg innom sånn som Disney (blir aldri voksen) og Lush 😅 Anonymkode: e1b6b...086 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 Platform 9 3/4 😍😍 Primark 😄 Anonymkode: 0ca49...925
Durinur Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 Tja, man får jo kjøpt alt mulig i London da ;) Bare å vandre nedover Oxford Street, så kommer du over alle slags butikker. Som andre har nevnt kan man ikke ta feil med en tur til Primark i London. Om du ikke er kjent med det så er det en superbillig kjede hvor man får et enormt utvalg av klær mye billigere enn selv de billigste butikkene her i Norge. T-skjorter til £2.50, bukser til £10 og sånt. Har du barn eller skal kjøpe med gaver til barn kan du ta en tur innom Hamleys. Dette er verdens største lekebutikk, så alle barn elsker det. Men her er det ikke spesielt billig altså. Ellers anbefaler jeg en tur til Camden Market. Her er det boder som selger alt mulig fra håndlagde produkter til street food. Mye artig å se og kjøpe her, og det er mulig å gjøre noen gode kjøp hvis du har litt flaks.
Skogkatten Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 Det er litt vanskelig å gi tips når du ikke sier noe om hva du liker og er interessert i. Selv liker jeg å gå en runde i Brick Lane, og få med meg Spitalfields Market og Portobello Road Market. I tillegg liker jeg veskene til Cambridge Satchel Company og går gjerne innom der, og så liker jeg gode te-butikker, som The Chinese Tea Company i Portobello Green. Jeg synes også det er verdt å prøve å finne en butikk som selger klær av skotsk eller irsk ull, der kan man finne mye fint av god kvalitet. Og så liker jeg å gå innom minst en god bokhandel når jeg er på reise. Men dette er mine interesser, det kan hende du vil like noe helt annet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #8 Skrevet 14. oktober 2019 Til meg selv handler jeg snop på matbutikker (Tesco osv), og jeg handler masse på Boots (f.eks. smertestillende, halsspray mot forkjølelse, mm). Primark blir saumfart, handler også mange barnebursdagsgaver der, spesielt mye gøy for unge jenter. Pluss at jeg elsker Harry Potter-avdelingen. Camden er fint for bl.a. morsomme t-skjorter/gensere med trykk. Anonymkode: 05089...fc1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #9 Skrevet 14. oktober 2019 Tipset er å dra et annet sted, som for eks Berlin. Anonymkode: cc18e...9a9 1
Durinur Skrevet 14. oktober 2019 #10 Skrevet 14. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipset er å dra et annet sted, som for eks Berlin. Anonymkode: cc18e...9a9 Hvorfor det? Berlin er jo en trivelig by det, men shoppingen vel ikke så mye bedre enn London der? 3
SPOCA Skrevet 14. oktober 2019 #11 Skrevet 14. oktober 2019 * Sko for de med brede føtter eller legger London har et flust av butikker som retter seg til oss som sliter med å finne sko hjemme, og de aller fleste merker har sko som både er i "wide fit" eller "extra wide fit", evt. "wide calf". I UK generelt er dette med å ha brede føtter mye mer vanlig og sett på som normalt, i motsetning til i Norge (som f.eks den gang jeg spurte Din sko hvorfor de ikke solgte sko for oss med brede føtter, og fikk til svar at "de retter seg til de med vanskelige føtter".). For en som meg er det å reise dit som å reise til himmelen. Endelig får man tak i støvletter. Butikker for brede/ekstra brede føtter/ekstra vidde: Evans, Marks & Spencer, Debenhams, Yours Clothing, Next, New Look, Pavers, Clarks og mange fl. Stalltips: kjøp på nett, hent i butikk. Da får man større utvalg. F.eks SimplyBe, som har lagt ned alle sine butikker i UK, men som fremdeles sender til postkontor. Jeg pleier å handle der, hente på postkontoret. Samme med de andre butikkene: kjøper på nett, for man vet jo aldri hva som er tilgjengelig i butikk, gjerne på salg (og salg er jo ikke alltid det samme som i butikk) og henter i butikken. På den måten kan man bytte varene i butikken, men samtidig få med seg de varene man vil ha hvis de ikke er tilgjengelig i selve butikken. * Plus Size/Curve, og evt. petite/tall. Nå har jeg gått ned fra en størrelse 56 til en størrelse 44, så for min del er det å handle i London litt annerledes enn da jeg var på mitt største. Men uansett; det er mulig for i grunn alle former og fasonger å finne seg klær. Kjeder som f.eks Wallis har både kolleksjoner for høye og lave, samtidig som de har noe for de i plus size/curve. Og det blir flere og flere av disse butikkene. Mine favoritter er Evans, Marks & Spencer, Debenhams, Yours Clothing, Next, New Look, Monsoon, TU Clothing, Matalan, Collectif, Forever 21 osv. Stalltips: Se over ift bestilling på nett. Forever21 har nå fått tilbake sin store curve-avdeling i underetasjen i Oxford st. men utvalget er bedre på nett, synes jeg. Mange av butikkene har bedre utvalg på nettet, spesielt New Look, så det kan være lurt å f.eks handle på nett og hente i butikk. Man kan bytte eller få penger tilbake i butikken om klærne ikke passer. Marks & Spencer, Evans og Debenhams pleier å ha de fleste størrelser inne, spesielt M&S og Debenhams, men de har jo også store flater med mye utvalg. Monsoon pleier også å være flinke sånn sett. * Godteri hos Poundland. Her pleier å kjøpe mine elskede Drumstick Squashies, 1 pose for 1 pund mot 44 kr for 1 pose på Kiwi. Kjøper også Milkyway Crispy rolls, 1 pund per pakke (dvs 10 slike rolls i én pakke). * Mat/kaker/godteri i matvarebutikker Elsker å handle mat vi ikke har her hjemme. Jaffa-cakes med bringebær-, lime- og jordbærsmak. Toffee og engelsk konfekt. De har noen deilige bakewells jeg pleier å kjøpe med hjem. Må alltid innom Tesco, Sainsbury's, Asda, Waitrose og M&S. * Mat hos Whole Foods Har man sjansen, er dette et eldorado for matglade. Elsker å ta meg turen hit, det er en opplevelse i selv. Godt utvalg for vegetarianere/veganere/økologisk/intolerante osv. De har også en fin avdeling for hudpleie/velværeprodukter. * Collectif Tre ulike butikker i London, selger primært retroklær fra 50- og 60-tallet. Jeg besøker alltid alle tre butikkene, rett og slett fordi de har litt ulikt utvalg, og butikken i f.eks Camden er såpass overfylt bestandig og de beste tilbudene er ofte tatt. Stalltips: Gå til butikkene i Old Spitalfields Market og Commercial Street (rett ved Old Spitalfields Market). Den beste butikken å gå, hvor det nesten aldri er folk, er sistnevnte, og der kan man ofte gjøre gode kupp. * Markeder London har flust av markeder, og de fleste kjenner jo f.eks Camden, men mine favoritter er Old Spitalfields Market, Camden Passage (koselig liten sidegate i Camden), Brick Lane, Borough Market, New Covent Garden Market, Portobello Rd Market, Petticoat Lane Market og mange, mange flere. 3
Wilmus Skrevet 14. oktober 2019 #12 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg kan reise til London KUN for Primark❤️ Reiser med tom koffert og fyller den der🤗 3
-jk- Skrevet 14. oktober 2019 #13 Skrevet 14. oktober 2019 4 timer siden, Durinur skrev: Hvorfor det? Berlin er jo en trivelig by det, men shoppingen vel ikke så mye bedre enn London der? Nja, jo det vil jeg si den er. Jeg er godt kjent i begge byene og har shoppet mye i begge to sammen med kona. Vi finner alltid mye mer i Berlin enn i London. Spesielt Galeria Kaufhof på Alexanderplatz er en ny favoritt hos oss. Look54 må også besøkes, de har alltid noe nytt og kult Camden Market må vi alltid innom i London. Primark unngår vi for alt i verden, maken til møkkabutikk. Finnes dessverre i Berlin også. Soho anbefales i London, mye interessante butikker der. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #14 Skrevet 14. oktober 2019 Til barn - Hemleys Til sportentusiasten - ta tur til outletene ved Wembley TIl matentusiasten - food hall hos Selfridges, Harvey Nichols, eller andre større varehus Diverse bøker, spill og artige ting - toppen av Selfridges Til meg selv - skogalleriene hos Selfridges, klær hos House of Fraiser. For effektiv handling, alle de kjente varehusene, og gaver til "alt og alle", dra til Westfields i det de åpner en hverdag, da er det rolig, og alle butikkene ligger på rekke og rad. (kan selv ikke fordra Primark eller Oxford Street (utover Selfridges), så som allerede påpekt - vanskelig å gi et godt svar uten at du deler litt mer) Anonymkode: 3ec7a...8af 2
Durinur Skrevet 14. oktober 2019 #15 Skrevet 14. oktober 2019 2 timer siden, -jk- skrev: Nja, jo det vil jeg si den er. Jeg er godt kjent i begge byene og har shoppet mye i begge to sammen med kona. Vi finner alltid mye mer i Berlin enn i London. Spesielt Galeria Kaufhof på Alexanderplatz er en ny favoritt hos oss. Look54 må også besøkes, de har alltid noe nytt og kult Camden Market må vi alltid innom i London. Primark unngår vi for alt i verden, maken til møkkabutikk. Finnes dessverre i Berlin også. Soho anbefales i London, mye interessante butikker der. Det er jo greit nok, men for folk flest er London likevel en god shoppingby. Det er i alle fall ikke så ille der at man bør kansellere turen for å legge reisen til en annen storby. Jeg har i alle fall aldri følt på noen mangler når jeg har vært i London. 2
Fju Skrevet 15. oktober 2019 #16 Skrevet 15. oktober 2019 Rett og slett nedslående at flere nevner Primark som et shopping-must. Primark sin forretningsmodell baserer seg på å produsere enorme mengder kortlevde klær av dårlig kvalitet. Denne typen fast fashion er så lite bærekraftig som du får det, og arbeiderne sine rettigheter er katastrofalt dårlige. Bruk heller pengene på vintage-klær eller på klær i skikkelig kvalitet. London har et enormt bra utvalg innen begge kategorier. 10
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #17 Skrevet 16. oktober 2019 20 timer siden, Fju skrev: Rett og slett nedslående at flere nevner Primark som et shopping-must. Primark sin forretningsmodell baserer seg på å produsere enorme mengder kortlevde klær av dårlig kvalitet. Denne typen fast fashion er så lite bærekraftig som du får det, og arbeiderne sine rettigheter er katastrofalt dårlige. Bruk heller pengene på vintage-klær eller på klær i skikkelig kvalitet. London har et enormt bra utvalg innen begge kategorier. Dette! Jeg fatter ikke hvorfor folk gnåler om Primark - klærne er fæle og de har et elendig rykte mht. bærekraft og arbeiderrettigheter. Har prøvd å påpeke det mange ganger, både her og IRL, og blir møtt med "ja, men det er jo så biiilliiig". Anonymkode: a50df...474 9
Snop Skrevet 17. oktober 2019 #18 Skrevet 17. oktober 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette! Jeg fatter ikke hvorfor folk gnåler om Primark - klærne er fæle og de har et elendig rykte mht. bærekraft og arbeiderrettigheter. Har prøvd å påpeke det mange ganger, både her og IRL, og blir møtt med "ja, men det er jo så biiilliiig". Anonymkode: a50df...474 Enig. Jeg synes riktignok Primark er genialt for basics som sokker og sånn, samt Disney-varene, men klærne er jo ikke noe bedre eller mer spennende enn det du finner på Cubus. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #19 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg digger å handle på Primark. Handler tyggegummi i store (vel... relativt) bokser til 1 pund per stk. Annet snop til tilsvarende pris (chupa chups til barna osv) Lipgloss, hårstæsj, elektriske tannbørster og annet småplukk som barnebursdagsgaver i barneavdelingen, f.eks. har de masse med Peppa gris for de som har barn i den alderen. Powerbank til iphone kjøpte jeg der sist, samt adapter. Sjelden jeg kjøper klær og sko der, men det er én fast ting: når jeg er der om vinteren hamstrer jeg enkle bomullshansker til barna (2 par for 1.50 pund), for de forsvinner som dugg for solen i garderobene på barnehagen og på skolen, så det er greit å ha reserver i bakhånd. Anonymkode: 05089...fc1
tirben Skrevet 17. oktober 2019 #20 Skrevet 17. oktober 2019 På 14.10.2019 den 17.57, -jk- skrev: Primark unngår vi for alt i verden, maken til møkkabutikk. Der er jeg helt enig!!!! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå