Gå til innhold

Blø igjennom mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jenter:) er det noen som har opplevd å blø igjennom klærne når du er ute?  Dette skjer nesten hver gang jeg har mensen.. Hvis jeg er på jobb f eks så går det greit og så plutselig så bare fosser det ut og jeg får full panikk og så har det blødd igjennom bukser og jeg må bare dra hjem fort. Har begynt å få skikkelig angst for å være utenfor hjemmet når jeg har mensen og tør nesten ikke å gå ut fordi jeg er så redd for uhell.. 

Klarer ikke å bruke tampong så er kanskje derfor det skjer. Har noen noe tips til hva man kan gjøre når uhellet har skjedd? 

Anonymkode: bc3ff...91d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tampax, de må du klare å sette inn, og så bruker du bind i tillegg. Hvis ikke kan du kjøpe tena lady, de trekker til seg mye mer.

Anonymkode: 4adfa...5e9

• Liker 3
Skrevet

Bruk nattbind som du bytter ofte? Eller blør du gjennom da også?

Skrevet
Akkurat nå, Apekatten skrev:

Bruk nattbind som du bytter ofte? Eller blør du gjennom da også?

Kan prøve det, men skjer med alle bind:/

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk tampax, de må du klare å sette inn, og så bruker du bind i tillegg. Hvis ikke kan du kjøpe tena lady, de trekker til seg mye mer.

Anonymkode: 4adfa...5e9

Takk! Skal prøve det 

Skrevet

Jeg blør mye de første dagene og klarer heller ikke tampong, men jeg bruker å "legge oppi" dopapir i tillegg til bindet som suger til seg en del. 

Anonymkode: 7d35b...b38

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Begynn på hormonprevensjon, da vil du blø betraktelig mindre. Hormonspiral reduserer blødningene veldig, hos mange opphører de helt. 

Skrevet

P-piller eller annen hormonprevensjon kan hjelpe. Cyclocapron er også et alternativ. Du bør uansett få deg en legesjekk, det er ikke nødvendig å ha det slik. 

Anonymkode: a99c0...62b

• Liker 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hei jenter:) er det noen som har opplevd å blø igjennom klærne når du er ute?  Dette skjer nesten hver gang jeg har mensen.. Hvis jeg er på jobb f eks så går det greit og så plutselig så bare fosser det ut og jeg får full panikk og så har det blødd igjennom bukser og jeg må bare dra hjem fort. Har begynt å få skikkelig angst for å være utenfor hjemmet når jeg har mensen og tør nesten ikke å gå ut fordi jeg er så redd for uhell.. 

Klarer ikke å bruke tampong så er kanskje derfor det skjer. Har noen noe tips til hva man kan gjøre når uhellet har skjedd? 

Ja, opplevd mange ganger. Går alltid med svarte bukser i den perioden og lar være å sitte (hvis jeg må sitte pga. møter eller i lunsjen så sitter jeg på foten/skoen, altså med den ene foten under meg). Første gangen det skjedde meg var på ungdomsskolen og jeg ble kalt opp til tavla, var dritflaut. Så du er ikke alene.

Jeg bruker tampong da. Finnes det ikke større bind/en type "bleie" for folk med urinlekkasje/mye mens?

Anonymkode: 15e9e...dfd

• Liker 1
Skrevet

Menskopp! Tar litt tid å lære teknikken. Men MYE mer hygienisk og ikke minst billigere enn å kjøpe bind hele tiden. For ikke å snakke om å spare miljøet for mye søppel!

Anonymkode: a9b8b...b1a

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, opplevd mange ganger. Går alltid med svarte bukser i den perioden og lar være å sitte (hvis jeg må sitte pga. møter eller i lunsjen så sitter jeg på foten/skoen, altså med den ene foten under meg). Første gangen det skjedde meg var på ungdomsskolen og jeg ble kalt opp til tavla, var dritflaut. Så du er ikke alene.

Jeg bruker tampong da. Finnes det ikke større bind/en type "bleie" for folk med urinlekkasje/mye mens?

De tykkeste jeg har funnet er nattbindene til libresse.  Rosa/lilla pakke. De største tampaxene finnes på Normal (orange), finnes ikke i matbutikk.  Klarer ikke bruke OB. 

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
På 9.10.2019 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Du kan jo feks ta en libero bleie, eller noen av de litt større tena bindene / trusene når det er som værst?

Anonymkode: daf0e...dfa

Skrevet

Sjekk sugeevnen på bindene. Det er et nattbind som er tynt og har høy sugeevne, bruk to når det er på det verste. Ene litt langt framme og overlapp med et bind så det går litt lenger bak, da får du litt ekstra evne akkurat der du trenger det mest.. Ta med ekstra undertøy og bukse på jobb når du har mensen, det måtte jeg. Hvis du har ekstreme blødninger bør du få sjekka om du har muskelknuter, de kan medføre til større blødninger. Nå er jeg ferdig med mensen og måtte bruke 5 bind samtidig på slutten, har muskelknuter. Har aldri kunnet bruke tampong eller ob. 

Anonymkode: 21438...d64

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...