Gå til innhold

Hvordan kjennes luftsmerter ut?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan beskrive det?

Anonymkode: 8a45a...8c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags luftsmerter? Etter kikhulloperasjon i buk eller ved mye luft i magen? 

Anonymkode: 22fdf...ba9

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags luftsmerter? Etter kikhulloperasjon i buk eller ved mye luft i magen? 

Ved mye luft i magen. Jeg våknet med kraftig smerte rett under ribbeina og det gikk over etter kanskje ti minutter, men i morges hadde jeg vondt først nede på høyre side og så på venstre side. Kan det være luftsmerter?

Jeg har tatt kikhullsoperasjon før og da fikk jeg vondt i skuldrene. Det lignet ikke på dette.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ved mye luft i magen. Jeg våknet med kraftig smerte rett under ribbeina og det gikk over etter kanskje ti minutter, men i morges hadde jeg vondt først nede på høyre side og så på venstre side. Kan det være luftsmerter?

Jeg har tatt kikhullsoperasjon før og da fikk jeg vondt i skuldrene. Det lignet ikke på dette.

Høres ut som at du er treg i magen. Gå deg en tur eller gjør litt tøye øvelser hjemme. 

Skrevet

Jeg spiste både kål og sopp i går forresten :flau:

TS

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Høres ut som at du er treg i magen. Gå deg en tur eller gjør litt tøye øvelser hjemme. 

Ja, jeg har gått til jobb i dag :) Lurte bare på om dette var typiske symptomer på mye luft, eller om det kunne være noe mer alvorlig jeg må være obs på. Smertene øverst i magen var så kraftige at jeg vred meg.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har gått til jobb i dag :) Lurte bare på om dette var typiske symptomer på mye luft, eller om det kunne være noe mer alvorlig jeg må være obs på. Smertene øverst i magen var så kraftige at jeg vred meg.

Jeg har også hatt sånne smerter, noen ganger er det mye luft som sprenger på tarmene, det er helvetes vondt. Med mindre du blir værre eller det drøyer lenge er det ikke noe å bry seg om 

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil si luftsmerter for min del hvert fall er når man ikke får ut luft, tror det hjelper å gå på do, men du må ikke på do. Jeg kan også ha problemer med å rette meg opp fordi det «strekker» «iler» i magen. Hva du spiser som du sier kål kan ha en gooood forklaring til hvorfor du kanskke burde ha slippet ut mer luft(om du har holdt deg) eller at det påvirker tarmen i dag... 

Anonymkode: 3fe01...037

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har også hatt sånne smerter, noen ganger er det mye luft som sprenger på tarmene, det er helvetes vondt. Med mindre du blir værre eller det drøyer lenge er det ikke noe å bry seg om 

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil si luftsmerter for min del hvert fall er når man ikke får ut luft, tror det hjelper å gå på do, men du må ikke på do. Jeg kan også ha problemer med å rette meg opp fordi det «strekker» «iler» i magen. Hva du spiser som du sier kål kan ha en gooood forklaring til hvorfor du kanskke burde ha slippet ut mer luft(om du har holdt deg) eller at det påvirker tarmen i dag... 

Anonymkode: 3fe01...037

Takk for svar :smilyblomst: Da slår jeg meg til ro med det. Jeg var overrasket over hvor sykt vondt det gjorde, men det er vel grunnen til at babyer med luftsmerter er helt utrøstelige!

Skrevet

Det kan være helt grusomt! Jeg får det dersom jeg spiser for mye rå grønnsaker, og sopp er også en versting for meg. Det pleier å begynne med smerter øverst i magen, som er sviende og kolikkaktige, og så kjenner jeg liksom hele prosessen nedover i tarmen helt til jeg må på do. Er helt ubrukelig når det står på, så prøver å unngå mat som trigger det. 

Anonymkode: da07f...2c9

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kan være helt grusomt! Jeg får det dersom jeg spiser for mye rå grønnsaker, og sopp er også en versting for meg. Det pleier å begynne med smerter øverst i magen, som er sviende og kolikkaktige, og så kjenner jeg liksom hele prosessen nedover i tarmen helt til jeg må på do. Er helt ubrukelig når det står på, så prøver å unngå mat som trigger det. 

Anonymkode: da07f...2c9

Huff, ja, jeg spiste rå grønnsaker også. Må visst begynne å tenke litt over hva jeg putter i meg.

Jeg kunne spise hva som helst inntil en mageoperasjon for litt over et halvt år siden.

Skrevet

Luftsmerter kan gjøre helt hinsides vondt! Når de står på som verst hos meg så biter jeg tenna hardt sammen og krøker meg sammen. Jeg klarer ikke å prate eller tenke. Det er fryktelig vondt. De flytter seg gjerne nedover tarmen. Jeg vet det må ut for å bli helt bra. Så det er bare å vente til det kommer helt ned, så løpe på do. For min del så får jeg nesten alltid diaré samtidig, det er altså ikke bare luft som skal ut.

Anonymkode: c36c9...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...