Gå til innhold

Hvilehjem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det fortsatt hvilehjem ? 

Altså et slags sted man kan dra til for å være i fred og hvile og spise sunt trene litt og komme seg til hektene ? Blir det som et retreat man må betale for selv eller finnes slike steder man kan søke på? 

Har hørt om feks Modum bad. 

Anonymkode: 2697a...757

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Det finnes antagelig private hvor alt må betales av egen lomme, men kanskje noen vet?

Anonymkode: 5aa2a...2be

• Liker 4
Skrevet

Det kan godt være i Norge men også utlandet. 

Noen tips? 

Anonymkode: 2697a...757

Skrevet

Wow dette høres akkurat ut som det jeg trenger, har hatt noen tøffe år og jeg er bare så utmattet.

Reagerer sånn på lyder og støy og et stille sted for å være en periode hadde vært en drøm.

Håper noen kan anbefale et sånt sted om det finnes!

Anonymkode: 01314...f87

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker på et sted hvor en ikke må være med på ting, eller forplikte seg til noe annet enn å være stille, respektfull for andre som er der, spise sunn mat tre til fire ganger pr. dag, gå tur om en vil, gå på rommet om en vil. Stillhet nesten uten andre lyder enn natur og sin egen pust. Stillhet og hvile er healing i seg selv. Et sånn sted vil jeg gjerne være på ei uke eller to.

Anonymkode: 5aa2a...2be

• Liker 3
Skrevet

Men den er jo på engelsk... har de ikke noe lignende i norge lenger?

• Liker 3
Skrevet

De har institutt for sjelesorg på Modum Bad og de tilbyr et rekreasjonsopphold😊

Anonymkode: 731b4...2a7

• Liker 1
Skrevet

I nærheten av der jeg bor, finnes det tidenes hvilehjem.Tautra Mariakloster. Der fokuserer de på stillhet og ro. Man kan komme å bo der uansett tro. Det ligger på en helt nydelig plass.

Anonymkode: 60c3a...b1d

• Liker 4
Skrevet

Noen som vet om det finnes et spalignende hvilehjem? Synes de på bildene såg veldig gamle og nedbrutte ut (husene vel og merke)

• Liker 3
Skrevet

Ja det er jo mange som søker seg til Modum Bad som egentlig ikke har så store problemer. De sier opp jobben og drar med seg mann og unger og drar dit det kan jo kalles et hvilehjem heller. Aner ikke hvordan de klarer å komme seg inn dit, men det er nok mange leger som kun ser på diagnosen og ikke på det faktiske funksjonsnivået ditt ute i det virkelig liv når de skal avgjøre hvem som får plass eller ikke.

Anonymkode: 8e4e6...2d5

Skrevet

Det finnes i kommunen jeg bor i.

Anonymkode: 45b5c...9ac

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det finnes et spalignende hvilehjem? Synes de på bildene såg veldig gamle og nedbrutte ut (husene vel og merke)

Finns spahotell, blir vel det same det når du ikkje vil forplikte deg til noko. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo mange som søker seg til Modum Bad som egentlig ikke har så store problemer. De sier opp jobben og drar med seg mann og unger og drar dit det kan jo kalles et hvilehjem heller. Aner ikke hvordan de klarer å komme seg inn dit, men det er nok mange leger som kun ser på diagnosen og ikke på det faktiske funksjonsnivået ditt ute i det virkelig liv når de skal avgjøre hvem som får plass eller ikke.

Anonymkode: 8e4e6...2d5

Man kommer ikke til Modum bad med mindre man har store og vedvarende problemer som helst ikke bedres av poliklinisk behandling. 

Anonymkode: 731b4...2a7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...