AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Hei! Jeg ble operert i slutten av august på hver side av ankelen og bak på leggen i akillessena. Min nåværende gips har vært på i snart syv uker og skal av i neste uke, men det svir så sinnssykt fremme på leggen (dvs ingen av plassene jeg ble operert), og det kjennes noen ganger ut som polstringen under gipsen har klistret seg fast. Det har klødd mye og for noen dager siden brukte jeg en lang tusj for å klø meg lett under der. Kan det være at huden har blitt irritert av at jeg klødde (selv om det bare var lett) og at jeg har fått sår på grunn av gnissing? Hva bør jeg eventuelt gjøre, og er det i det hele tatt vits i å gjøre noe med det siden gipsen allikevel skal av i slutten av neste uke? Anonymkode: 84709...c08
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg reagerer slik på gips etter noen uker. Så fort gipsen kommer av er alt bra, har nok med at huden blir så sinnssykt tørr. Anonymkode: 26c6f...5ef
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 Siden du har klødd deg med en tusj har du sikkert greid å lage en rift i den ømfintlige huden. Denne riften har nå grodd sammen med gipsen. Anbefaler deg å ta kontakt med sykehuset for å høre om de anbefaler deg å få ny gips nå. Anonymkode: 09972...d6f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Du bør be om få byttet gipsen for å sjekke. Hvis gipsen har grodd fast i et sår kan du få betennelse i såret. Det er uansett godt å få siste uken i en ny rein gips. Anonymkode: 348fa...838 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå