Gå til innhold

Tvilling / Sacralcyste

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har en sacralcyste/tvilling ved halebenet/rompesprekken og har slitt med det siden april. Hadde det også for 3 år siden, men da gikk det over med en antibiotikakur. Legen har gitt meg flere antibiotikakurer i år, men det kommer stadig tilbake, selv med riktig antibiotika i samsvar med bakterieprøver.

Jeg ble henvist til sykehuset for mulig operasjon, men kirurgen ville ikke operere grunnet at det kunne bli kronisk vondt å sitte, og at man måtte fjerne en stor del hud innunder halebenet. Jeg kan ikke sitte vanlig lenger, men må hele tiden sitte/ligge på siden. Jeg kan heller ikke trene skikkelig pga raskt tilbakefall ved press på halebenet. Når det er veldig betent, er det vondt å gå. Kirurgen ba meg holde det hårfritt ved å barbere rompesprekken, men jeg føler det bare blir verre av å gjøre det. Jeg prøver også grønnsåpe, voltarol krem, smertestillende og betennelsesdempende mat som holder det litt i sjakk, men blir ikke kvitt det helt. 

Jeg ønsker å unngå mer antibiotika og henvisning til operasjon. Noen som har råd til hva jeg kan gjøre?? Eller noen med noen erfaringer??

Anonymkode: b1720...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette sleit også samboeren min med for noen år siden. Vi bor i Stavanger, og han ble henvist ned til sykehuset i Flekkefjord for å få operert det bort. Den har heldigvis ikke kommet tilbake siden. Jeg tror forløpet var at han gikk til legen med det, som henviste til sykehuset i Stavanger, som igjen henviste til Flekkefjord. Han gikk aldri på antibiotika

Anonymkode: 9f395...ac3

Skrevet

Du må bli henvist sykehuset av fastlegen (evt gå til privatlege), og så vurderer kirurg de ulike alternativene. Men du må nok lære deg litt bedre hygiene og, sacralcyste kommer som regel av inngrodd hår. 

Anonymkode: ea2fa...4ac

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, dette sleit også samboeren min med for noen år siden. Vi bor i Stavanger, og han ble henvist ned til sykehuset i Flekkefjord for å få operert det bort. Den har heldigvis ikke kommet tilbake siden. Jeg tror forløpet var at han gikk til legen med det, som henviste til sykehuset i Stavanger, som igjen henviste til Flekkefjord. Han gikk aldri på antibiotika

Anonymkode: 9f395...ac3

Så bra det ordnet seg for samboeren din! Er nok redd operasjon er eneste løsning til slutt ja.. takk for svar!

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bli henvist sykehuset av fastlegen (evt gå til privatlege), og så vurderer kirurg de ulike alternativene. Men du må nok lære deg litt bedre hygiene og, sacralcyste kommer som regel av inngrodd hår. 

Ja, jeg har allerede blitt henvist, men må vel bli det igjen da, kanskje prøve privatlege også ja! Jeg har ekstremt god hygiene og er svært renslig av meg, så er ikke det det står på for å si det sånn😉 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull!! Det har ingen ting med hygiene å gjøre!

Anonymkode: 6bb9d...c39

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tull!! Det har ingen ting med hygiene å gjøre!

Nei, det har det absolutt ikke!

Skrevet

Skrevet

Jeg var plaget med det i mange år helt til jeg traff enlege på legevakten somgav meg ett råd. Etter at legevakten tømmer den eller cysten sprekker av seg selv  skal du sitte i grønnsåpebad 1/2 time om gangen de neste fem dagene. Dette gjorde jeg for 11 år siden og har ikke hatt en siden da. 

Anonymkode: 78ef4...b41

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...