AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Isteden for å kjøpe disse posene? Kanskje en flaske med soya, sweetchilli eller hoistet etc? Jeg har ikke peiling på dette kan det brukes? Evt blandes med hva? Anonymkode: d735c...e53
feebee Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Første treff på google: https://www.tasteslovely.com/best-stir-fry-sauce/
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 ½ dl fint peanøttsmør 2 ss flytende agave/lønnesirup 1 dl soyasaus 2 ss limejuice ½ ts chiliflak Ha alle ingrediensene i et syltetøyglass eller lignende og rist til peanøttsmøret er oppløst i sausen. Bruk eventuelt en liten foodprocessor. 1 chilli 2 hvitløksfedd 1 bit ingefær Miks dette sammen med: Soyasaus Saften av 1/2 lime 2 ss sesamfrø Litt pepper Noen klunker olje 2 ss sukker 2 ss soyasaus 1 ss risvineddik eller epleeddik 1-1,5 dl buljong utblandet 1 dl ananassaft ++ Evt 1 ss chilisaus. Dette om du vil ha litt styrke. 2 ts maizena Alt blandes i rekkefølge unntatt maizena. Varmes opp og så tyknes med maizena. Helles over woken. Ha gjerne i mer ananassaft om du ønsker, det er nydelig. Anonymkode: eea96...573 1
Anwa Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 Dette er min personlige favoritt. En spiseskje oyster sauce To spiseskjeer soyasaus(helst lav sodium) En spiseskje hoisin sauce To teskjeer sukker En teskje balsamico creme(må være creme) En dæsj, ca 0,5 dl vann Du kan med fordel marinere kjøttet i denne blandingen i noen timer før steking. Dette er ingen sunn saus, men det er en god saus. Som nevnt i posten over så kan man tykne med maizena mot slutten av steketiden.
sunt_fokus_ Skrevet 7. oktober 2019 #5 Skrevet 7. oktober 2019 Dette er min absolutte favorittsaus til wok: https://www.suntfokus.no/post/favorittwok - Elisabeth
Tvist Skrevet 7. oktober 2019 #6 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg bare schmocker oppi det jeg har. Litt sursøt chilisaus, litt soyasaus, fiskesaus, gjerne ingefær, hvitløk eller chili, lime eller sitron...
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #7 Skrevet 8. oktober 2019 Red curry saus med kokos, slik jeg lager den: 1 «båt» hvitløk, finhakket 2 tskj red curry paste litt karrikrydder 1 Ts chilli/chillipaste lime-saft ønskelig mengde kokosmelk fres alt utenom kokosmelken sammen i en panne og tilsett melken til slutt til passelig smak og konsistens. Anonymkode: 07242...6db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå