Gå til innhold

Hvor lenge varer en legetime?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akutt time (samme dag): 5 min (og kun et problem)
Vanlig time (på forhånd): 10 min
Dobbeltime (på forhånd): 20 min

Anonymkode: 44a9b...623

Dette er feil. Akuttimer (som for det meste er vondt i øret/halsen, uvi o.l.) er 10 min. Vanlig time 15-20 min, dobbeltime 30-40 min. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mellom 40-60 min og betaler ikke dobbelt

Anonymkode: 0de37...08f

Legen skriver en takst som gjør at de får refundert ekstra penger når det går over 20 min. Lest om de som får påpakk pga lang tidsbruk i media? Det er pga sånne som deg. 

Anonymkode: e2b57...eb9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. Akuttimer (som for det meste er vondt i øret/halsen, uvi o.l.) er 10 min. Vanlig time 15-20 min, dobbeltime 30-40 min. 

Legen skriver en takst som gjør at de får refundert ekstra penger når det går over 20 min. Lest om de som får påpakk pga lang tidsbruk i media? Det er pga sånne som deg. 

Anonymkode: e2b57...eb9

Skjerp deg!!!

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mellom 40-60 min og betaler ikke dobbelt

Da har du en spesiell avtale.  Ingen leger har 60 min med hver eneste pasient. 

Skrevet
1 time siden, SupaWoman skrev:

Da har du en spesiell avtale.  Ingen leger har 60 min med hver eneste pasient. 

Jeg har da heller ikke sagt det!

Skrevet

Har vært inne hos legen i alt fra 5-40 min. Spørs hva jeg er der for. Som regel er jeg der rundt 10-15 min. Får ta opp flere ting på én time (er sjeldent hos legen så greit å ta alt i samme slengen)

Anonymkode: a9ecd...719

Skrevet

Har vært inne leeenge flere ganger. 45 minutter sist 

Anonymkode: 79da1...0b9

Skrevet

20 min.... men jeg er nok av den pasienten som har brukt opp mot 2 timer av legen sin tid... dette når det har vært akutt fare for liv helse/ mye sying etter skader f.eks. Ofte får jeg tildelt den siste timen... Jeg kan tidvis være en krevende pasient, men ikke fordi jeg vil være det...

Anonymkode: a11b3...ea5

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært inne hos legen i alt fra 5-40 min. Spørs hva jeg er der for. Som regel er jeg der rundt 10-15 min. Får ta opp flere ting på én time (er sjeldent hos legen så greit å ta alt i samme slengen)

Anonymkode: a9ecd...719

Dette er grunnen til at venterommene fylles opp med ventende pasienter som venter på forsinkede leger. 

Anonymkode: 830ee...23b

Skrevet

Har aldri tenkt på hvor lenge en legetime varer. Kommer jo an på hvorfor man er der. Av og til har det tatt 5 min. Andre ganger 15 min. Da jeg var på akutt time med barnet mitt tok det 1,5 time. Måtte ha flere leger til å se på han før de kom fram til at han skulle innlegges. Han var da baby med RS virus. 

Aldri opplevd at legen har det travelt. Har heller ikke behov for å være der lenger enn nødvendig. 

Anonymkode: d0758...4f8

Skrevet
På 9.10.2019 den 1.16, Hubbie skrev:

Akuttime på 5 min er jo en vits! For å få time akutt skal det ofte være noe rimelig galt/akutt/alvorlig, og da er 5 min altfor kort tid.

Det er jo ikke det. Kanskje du har en halsbetennelse og trenger sykemelding, da trenger ikke legen å dille med deg i en time. 

Anonymkode: 3871a...adc

Skrevet

Legen kan bestemme selv hvor lang timen skal være. Hvis timene skal være mye lenger enn 20 minutter blir det mye lenger ventetid på time,så derfor har vel de fleste 15-20 minutter.  De fleste fastleger sier jo at de gjerne vil redusere listene sine, men har ikke mulighet fordi de er helt avhengig av tilskuddet per pasient for at legekontoret skal gå rundt økonomisk. 

Anonymkode: 3871a...adc

Skrevet

Det varierer veldig. Som regel har jeg bare vært inne for attester - noe som tar legen 5 minutter. Av og til har det vært litt andre problemstillinger, og da har ikke legen tatt tiden før problemet er løst/ivaretatt. Det er ofte mye forsinkelser på legekontoret, så jeg opplever at legen bruker den tiden det tar på hver pasient. Noen problemstillinger tar bare noen minutter, mens andre tar lenger tid. 

Anonymkode: d79c0...b7a

Skrevet
På 9.10.2019 den 0.54, AnonymBruker skrev:

Akutt time (samme dag): 5 min (og kun et problem)
Vanlig time (på forhånd): 10 min
Dobbeltime (på forhånd): 20 min

Anonymkode: 44a9b...623

Ene gangen jeg har måttet ha akuttime varte den leeenge. Eller, undersøkelsen tok ikke lang tid, men legen måtte ringe til sykehuset og sørge for at jeg fikk time der og det tok litt tid. Men når jeg kom til sykehuset og ventet der i flere timer hadde hun i resepsjonen klart å lese feil, og følgelig bestemt "vi kan ikke gi deg noen time i dag, kom tilbake om en uke kanskje" (kunne ikke gå..).. Og når jeg da fortalte det til legen som ringte for å sjekke på meg på ettermiddagen ble han ganske opprørt og ringte sykehuset, så ble det ny time neste dag. Granåsen legesenter har de beste legene jeg har vært borti! Får alltid god oppfølging og føler å bli sett og hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...