Strikkenoob Skrevet 6. oktober 2019 #1 Del Skrevet 6. oktober 2019 Hei Jeg strikker julegenser fra Sandnes garn. Omgangen har startet på forstykke og har strikket meg rundt og rundt til jeg nå har kommet til felling av ermer. Har felt maskene, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal sette inn ermene på bolen sånn at omgangen starter på bakstykket. I oppskriften står det "omgangen begynner i en sammenføyning på bakstykke" Skal jeg overføre maskene (ikke strikke) til jeg kommer til slutten av første erme (bakstykke). Strikke meg bortover, sette inn første erme (vi er nå på forstykke igjen) strikke videre til neste erme, sette inn det og der starter omgangen videre? Hvis jeg strikker fra der jeg sluttet sist (altså etter siste felt erme) så blir siste erme satt inn sånn at jeg er på forsykke igjen. Har jeg gjort en feil tidligere eller er det bare jeg som ikke skjønner noe? Håper jeg forklarte godt nok, er relativt ny i strikking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Del Skrevet 6. oktober 2019 Det stemmer nok det du sier, at du bare trenger å flytte over maskene til du kommer til sammenføyningen bak. Du har nok ikke gjort noe feil. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men mange oppskrifter er slik at f.eks raglanfellingene starter bak. Ser ikke helt vitsen, så jeg bruker å droppe det. Av erfaring ser jeg at det ikke blir noen forskjell. Men som ny er det bra å følge oppskriften til punkt og prikke da Anonymkode: dfb59...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkenoob Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 7. oktober 2019 Tusen takk, da gjør jeg det Så rart at de gjør det, ja, men får nå bare følge oppskriften som du sier, så blir det ikke noe tull hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Del Skrevet 7. oktober 2019 Lykke til 🙌🤗 Anonymkode: dfb59...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 7. oktober 2019 #5 Del Skrevet 7. oktober 2019 På genseroppskrifter med mønster er det ofte slik at omgangen starter i siden/bak slik at det blir lite synlig overgang. Jeg bruker bare å tilpasse der jeg feller av for ermer slik at det passer med hvor omgangen starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå