Gå til innhold

Er dette normal oppførsel i trafikken i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt på et busstopp i Oslo i dag og ventet på bussen. På andre siden av gaten står det en bil i busslomma, med en mann inni. Det kommer en buss og skal stå i busslomma, og bussjåføren tuter på bilisten. Bilisten kjører da fra bussfeltet, tar en u-sving og mens han kjører forbi bussen gir han langfingeren til bussjåføren. Altså hva faen?? Er dette normal oppførsel blant sjåfører i Oslo? Tenker da selvsagt på det at han ga bussjåføren langfingeren. For what, liksom? Jeg bor her og har lappen men ikke bil, men har vurdert om jeg må ha bil i forbindelse med jobb. Men nå er jeg usikker på om jeg vil, dersom dette er normalen her?! 

Anonymkode: 88852...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt ja. Dette skjer hver eneste dag. Gjør det selv når jeg kjører rundt i Oslo. Her gjelder nemlig ikke vegtrafikkloven på samme måte som på bygda. I Oslo kan man gjerne kjøre på rødt lys også, og å stoppe for fotgjengere er bare tull. 

Anonymkode: 733b1...db1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt normalt ja. Dette skjer hver eneste dag. Gjør det selv når jeg kjører rundt i Oslo. Her gjelder nemlig ikke vegtrafikkloven på samme måte som på bygda. I Oslo kan man gjerne kjøre på rødt lys også, og å stoppe for fotgjengere er bare tull. 

Hvis du driver på sånn selv håper jeg virkelig du mister lappen i morgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt på et busstopp i Oslo i dag og ventet på bussen. På andre siden av gaten står det en bil i busslomma, med en mann inni. Det kommer en buss og skal stå i busslomma, og bussjåføren tuter på bilisten. Bilisten kjører da fra bussfeltet, tar en u-sving og mens han kjører forbi bussen gir han langfingeren til bussjåføren. Altså hva faen?? Er dette normal oppførsel blant sjåfører i Oslo? Tenker da selvsagt på det at han ga bussjåføren langfingeren. For what, liksom? Jeg bor her og har lappen men ikke bil, men har vurdert om jeg må ha bil i forbindelse med jobb. Men nå er jeg usikker på om jeg vil, dersom dette er normalen her?! 

Nei, det er ikke normalt - hverken i Oslo eller andre norske byer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SpringYard skrev:

Nei, det er ikke normalt - hverken i Oslo eller andre norske byer. 

Puh, godt å høre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk i Oslo oppfører seg mye bedre i trafikken enn enkelte andre steder i landet.

Endret av Muskath
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Muskath skrev:

Jeg synes folk i Oslo oppfører seg mye bedre enn enkelte andre steder i landet. 

Hva mener du med "bedre"? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du lurer på om du ikke vil ha bil pga noen viser deg fingeren, så hadde jeg nok revurdert bilen ja. 

Ikke unormal oppførsel her nei. Du må og regne med at folk bryter mye regler her, tuter og er aggressive... Dessverre gidder ikke politiet gjøre så mye... 

Anonymkode: eda7e...f0d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du lurer på om du ikke vil ha bil pga noen viser deg fingeren, så hadde jeg nok revurdert bilen ja. 

Ikke unormal oppførsel her nei. Du må og regne med at folk bryter mye regler her, tuter og er aggressive... Dessverre gidder ikke politiet gjøre så mye... 

Anonymkode: eda7e...f0d

Det handler jo selvsagt ikke om fingeren, men denslags oppførsel og holdninger dersom det er normalen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva mener du med "bedre"? 

Jeg mente i trafikken 😁med det mener jeg at folk er mer tålmodige og «snillere».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Muskath skrev:

Jeg mente i trafikken 😁med det mener jeg at folk er mer tålmodige og «snillere».

Ok, godt å høre!! Liker ikke tanken på at det skal være så aggressivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du har lappen, for du virker alt for ung når du ikke forstår ironi. 

Jeg er 28 år gammel, og din "ironi" er særdeles utydelig. For at noe skal kunne karakteriseres som ironi må det være tydelig at det faktisk er ironi. Her på nettet kan vi ikke lese dine ansiktsuttrykk, så da må du nok trå til litt hardere på det skriftlige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt vurdert at den sjåføren muligens var ganske rusa... uten at det betyr at alle sjåfører i Oslo er det 

Anonymkode: 67517...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du i det hele tatt vurdert at den sjåføren muligens var ganske rusa... uten at det betyr at alle sjåfører i Oslo er det 

Anonymkode: 67517...609

Ja jeg tenkte på det. Uansett ræva oppførsel i trafikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører daglig bil i Oslo, men er opprinnelig fra "bøgda". Bilister i Oslo er helt klart mer aggresive enn utafor Oslo. Uten tvil. Men det blir man vant til, og det går greit.

Men her er det ekstra mange livsfarlige idioter, som kjører alt for fort, alt for tett, driter i vikeplikt og blinklys. 

Anonymkode: d0120...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjører daglig bil i Oslo, men er opprinnelig fra "bøgda". Bilister i Oslo er helt klart mer aggresive enn utafor Oslo. Uten tvil. Men det blir man vant til, og det går greit.

Men her er det ekstra mange livsfarlige idioter, som kjører alt for fort, alt for tett, driter i vikeplikt og blinklys. 

Anonymkode: d0120...bc4

Huff! Gruer meg litt ved tanken på å kjøre bil her. Håper jeg også blir vant til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er voksen og er utstyrt med analytiske og retoriske evner:

Hva tror du selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...