Gå til innhold

geriljabroderi til psykolog

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal slutte hos psykologen jeg går til og har lyst til å gi han en liten gave. Tenker da på et geriljabroderi som han kan ha på kontoret sitt. Er det noen som har noen gode forslag på tekst/mønster? :) 

Anonymkode: bd8fc...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Nei, dra meg nå baklengs inn i fuglekassa». « Ka i farsken»!   «Psykisk kan du væra sjøl»

Anonymkode: 2032e...18a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de har lov til å motta gaver fra pasienter.

Anonymkode: aab94...234

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste arbeidsinstrukser sier noe om at det er innafor å motta «gaver av ubetydelig verdi», noe som f.eks kan være en blomst, konfekteske o.l. Broderiet vil nok havne i samme kategori. Unntaket er selvsagt dersom det er 2x6 meter stort og dekket av massivt gull og diamanter ;) 

Endret av Ullvott
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker litt krampeaktig å gi avskjedsgave til en psykolog? Altså hvorfor? Hva ønsker du å oppnå? Kleint for han å få broderier av pasienter..

Anonymkode: 67e98...683

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker litt krampeaktig å gi avskjedsgave til en psykolog? Altså hvorfor? Hva ønsker du å oppnå? Kleint for han å få broderier av pasienter..

Med mindre det er en klissete kjærlighetserklæring eller en stalkete seksuell tilnærming, ser jeg ikke hvorfor det er kleint. Jeg synes det er en hyggelig gest som er helt innafor.

Anonymkode: 4e945...313

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til jeg ønsker å gi dette i gave til han er at han har hjulpet meg til å få et liv verdt å leve. Ønsker ikke å oppnå noe noe annet enn å takke han. Selv om du syns det er kleint, så betyr ikke det at han syns det😊

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har lov å ta imot gaver av ubetydelig verdi. 

Anonymkode: bd8fc...53a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er psykolog og tenker at hvis du har forhåpninger om at det skal henge på kontoret bør det være uten tekst, da det kan være et forstyrrende element. Vær også klar over at noen behandlere kan synes det er ubehagelig med gaver.

Anonymkode: 7e0bb...945

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er psykolog og tenker at hvis du har forhåpninger om at det skal henge på kontoret bør det være uten tekst, da det kan være et forstyrrende element. Vær også klar over at noen behandlere kan synes det er ubehagelig med gaver.

Jeg er psykolog og tenker helt annerledes enn deg. Jeg forventer virkelig ingen gave ved avslutning av terapi, men har fått det noen ganger, og det har ikke vært kleint i det hele tatt. Dette har vært gaver med lav verdi, og er helt innafor å ta i mot. Og om ts broderer noe med tekst, kan det jo henges eller settes et sted på kontoret hvor pasientene ikke sitter og stirrer midt i mot. Jeg tror helt ærlig også de færreste behandlere syns det er ubehagelig med gaver, med mindre det er gaver med en del verdi eller om det gis med tydelig ønske om en tett kontakt videre eller noe sånt. En liten gave som uttrykk for sin takknemlighet opplever jeg er helt innafor blant mine kollegaer. Selv om det ikke er noe man som psykolog forventer eller håper på.

Anonymkode: 8219e...68e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også psykolog, skulle det stå i innlegget over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er psykolog og tenker helt annerledes enn deg. Jeg forventer virkelig ingen gave ved avslutning av terapi, men har fått det noen ganger, og det har ikke vært kleint i det hele tatt. Dette har vært gaver med lav verdi, og er helt innafor å ta i mot. Og om ts broderer noe med tekst, kan det jo henges eller settes et sted på kontoret hvor pasientene ikke sitter og stirrer midt i mot. Jeg tror helt ærlig også de færreste behandlere syns det er ubehagelig med gaver, med mindre det er gaver med en del verdi eller om det gis med tydelig ønske om en tett kontakt videre eller noe sånt. En liten gave som uttrykk for sin takknemlighet opplever jeg er helt innafor blant mine kollegaer. Selv om det ikke er noe man som psykolog forventer eller håper på.

Som jeg skrev kan noen synes det er ubehagelig, jeg har ikke uttalt meg om hva jeg selv vil eller sagt at det ikke er innafor å ta imot. Når det gjelder det med skrift står jeg ved det, og ville aldri hatt noe sånt på mitt eget kontor. Jeg synes alt med sitater ol. skal holdes langt unna de plassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet og fant «Livet er en dans på nevroser» 

Anonymkode: aad4b...236

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke en skal tulle med psykiske lidelser. Med slike kommentarer som er over her, vitne det om en psykolog som ikke har empati med pasientene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...