Gå til innhold

Ekstra stoff i skrittet (dame)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at i mange bukser får jeg mye ekstra stoff foran i skrittet? Det ser nesten ut som om buksen er laget til en mann, enda jeg har funnet buksen i en damebutikk/dameavdeling. Det skjer ikke i alle bukser men mange, og jeg skjønner ikke hvorfor, ser ingen sammenheng mellom hvilke bukser dette skjer med. Hjelper ikke å prøve en størrelse mindre for da passer ikke buksen andre steder, og hvis jeg går opp en størrelse blir buksen enda større i skrittet. Skjer dette med andre kvinner også? Føler meg litt som et misfoster. 

Anonymkode: a42ef...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel kanskje sånn at man skal få plass til en bestemortruse og et bind uten om at d sal bli for trangt der nede. Noe i den dur muligens

Anonymkode: 1b3f0...45b

Skrevet

Kan det være at buksene egentlig er for høye i midjen til deg? Eller gjelder det bukser som sitter lavt i midjen også?

Anonymkode: 27d6c...029

Skrevet

Det har ikke noe med livhøyden å gjøre? At du bruker en high waist-bukse som en mid waist-bukse? 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel kanskje sånn at man skal få plass til en bestemortruse og et bind uten om at d sal bli for trangt der nede. Noe i den dur muligens

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 9ec10...d8f

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke vanlige bukseprodusenter som f.eks. Levis lager sånne bukser? 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at buksene egentlig er for høye i midjen til deg? Eller gjelder det bukser som sitter lavt i midjen også?

Anonymkode: 27d6c...029

4 minutter siden, Papirhjerte skrev:

Det har ikke noe med livhøyden å gjøre? At du bruker en high waist-bukse som en mid waist-bukse? 

Det er godt mulig at det har noe med det å gjøre. Jeg bruker stort sett bukser som går opp til livet/navlen. Hvilke bukser burde jeg heller prøve, de som er høyere eller lavere i livet? 

Skrevet

Jeg har noen high waist bukser fra bik bok og de må jeg dra ganske langt opp for at de ikke skal få en sånn bulk foran.

Skrevet

Dette opplever jeg også med enkelte buksemodeller, for min del har jeg funnet ut at det har med min kroppsfasong å gjøre. Mine hofter er ikke runde, de er ganske flate på sidene. Har også relativt flat rumpe og ikke brede lår. Dermed er blir ikke stoffet trukket vekk fra skrittområdet og ut mot sidene (hoftene). 
Finner alltid jeans som sitter fint om jeg prøver mange modeller og merker, og kjøper gjerne flere av samme modell når jeg finner en jeg liker. Det er dog vanskeligere å finne jeans som sitter fint i typen mom/ 90 talls jeans uten elastisk. Litt krise nå som jeg er lei av skinny jeans looken.

Anonymkode: 4dc42...fe0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette opplever jeg også med enkelte buksemodeller, for min del har jeg funnet ut at det har med min kroppsfasong å gjøre. Mine hofter er ikke runde, de er ganske flate på sidene. Har også relativt flat rumpe og ikke brede lår. Dermed er blir ikke stoffet trukket vekk fra skrittområdet og ut mot sidene (hoftene). 

Det tror jeg kan være en god forklaring. Jeg sliter også med det overflødige stoffet på enkelte bukser og jeg er også av dem som har ganske rette hofter og ikke spesielt brede lår. Typisk "brick" fasong. Har aldri tenkt på at det kunne være grunnen, men slik du forklarer det så virker det helt logisk. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finner alltid jeans som sitter fint om jeg prøver mange modeller og merker, og kjøper gjerne flere av samme modell når jeg finner en jeg liker. Det er dog vanskeligere å finne jeans som sitter fint i typen mom/ 90 talls jeans uten elastisk. Litt krise nå som jeg er lei av skinny jeans looken.

Anonymkode: 4dc42...fe0

Så rart, for jeg er tvert motsatt. Jeg har store, brede lår og runde hofter og ganske høy rumpe, men er veldig smal i livet så har lurt på om det kan ha noe med det, men samtidig virker det litt rart. Men jeg har aldri brukt skinny jeans, foretrekker f.eks. dressbukser, chinos o.l., så det er kanskje bare sånn at enkelte bukser er laget med litt ekstra stoff i skrittet? 

Skrevet

Jeg får ofte «pung» i Lindex sine bukser. Er vel noe med passform. 

Anonymkode: bb08c...8a4

Skrevet

Har jeg aldri opplevd. Jeg kan derimot oppleve at det virker som om det er for lite stoff der slik at jeg lett får camel toe. 🙈 

Jeg er slank, men med runde former. Altså har rumpe. 

Anonymkode: b1764...13e

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres ut som du ikke har tatt buksa helt opp dit den skal. Altså å bruke en high waist som om det var en mid waist, eller en mid waist som en low waist, som noen skrev over. Får du den ikke lenger opp er den antageligvis for liten.

Anonymkode: efee7...def

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...