wintergirl Skrevet 11. oktober 2019 #21 Del Skrevet 11. oktober 2019 På 9.10.2019 den 10.05, AnonymBruker skrev: Ja det tror jeg. De besteforeldre/ oldeforeldre jeg opplevde var imøtekommende og rosende individer. Bestemor synes både tattoveringer og piercinger var flotte smykker. Det gjorde også min far når han levde. Kom barnebarna inn med lilla hår og ny tattovering så roset han hvor vakkert akkurat det var på akkurat det barnebarnet. Anonymkode: 45888...98f De hørtes ordentlige nydelige ut🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. oktober 2019 #22 Del Skrevet 11. oktober 2019 Jeg tror at de ville blitt sjokkert, men det har egentlig mindre med meg selv å gjøre enn den generelle utviklingen. Bestemor var prestedatter og bondekone. Bare to generasjoner bak meg, men det var mye som virket rart og litt skremmende for henne med hvordan ting hadde utviklet seg, og hvordan kvinner var og kunne være, i forhold til hva hun hadde vokst opp med. Mormor var langt mer positiv til utviklingen i forhold til kvinners rettigheter, muligheter og det at vi kunne klare oss selvstendig. Hun heiet på kvinners rett til å utvikle seg uavhengig av menn, uavhengig av begrensninger kvinner tidligere hadde hatt, og så med positiv nysgjerrighet på utviklingen. Var glad for at verden gikk fremover. For tidligere generasjoner må dette fremstå enda mer rart og radikalt. Mine muligheter, holdninger, livsstil og hvordan jeg er som kvinne, jeg tror at det hadde vært som å møte en alien for tidligere generasjoner. Folk liker ikke det de ikke forstår, det ligger i oss, og er grunnlaget for fremmedfrykt og fordommer, så nei, jeg tror ikke at de hadde likt meg. Jeg hadde antagelig blitt ansett som både rar og ukvinnelig, av både menn og kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå