Gå til innhold

Hypotetisk spørsmål: Tror du at dine forfedre...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du at dine forfedre fra mange generasjoner (eller tusen år siden) hadde vært stolt om de såg ''the by-product'' av deg idag? Hvorfor/hvorfor ikke?

Synes det er en interessant ting å tenke på... Alle de jeg har vært i slekt, hva hadde de tenkt om sitt familietre idag...😅

Anonymkode: f5377...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv bestemor grøsser når hun ser meg så trenger ikke gå så langt bak. Det er fordi jeg ikke er veldig husmor av meg. Jeg burde vaske huset mitt hver dag, hjelpe foreldrene mine med husvask og hagearbeid i alle fall en gang i uka og skal man være så dum at man får barn, så bør det gjøres før du er 35 (men også etter at man er 30). Bør også ha middagen klar når samboeren kommer hjem selv når han slutter på jobb før meg.. og som prikken over i-en så er det unødvendig at vi sover i samme seng før vi har giftet oss.

Anonymkode: 8dcc5...f65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selv bestemor grøsser når hun ser meg så trenger ikke gå så langt bak. Det er fordi jeg ikke er veldig husmor av meg. Jeg burde vaske huset mitt hver dag, hjelpe foreldrene mine med husvask og hagearbeid i alle fall en gang i uka og skal man være så dum at man får barn, så bør det gjøres før du er 35 (men også etter at man er 30). Bør også ha middagen klar når samboeren kommer hjem selv når han slutter på jobb før meg.. og som prikken over i-en så er det unødvendig at vi sover i samme seng før vi har giftet oss.

Anonymkode: 8dcc5...f65

Nå lurer jeg virkelig på alderen til bestemoren din.

Anonymkode: 14756...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en gang mine kristne besteforeldre liker meg, så nei, det tviler jeg på. Mine forfedre fra langt tilbake hadde helt andre verdier enn hva vi har idag, så de ville jo verdsette helt andre kvaliteter og personligheter enn vi gjør idag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tanke skrev:

Ikke en gang mine kristne besteforeldre liker meg, så nei, det tviler jeg på. Mine forfedre fra langt tilbake hadde helt andre verdier enn hva vi har idag, så de ville jo verdsette helt andre kvaliteter og personligheter enn vi gjør idag. 

Verdier som familie stort sett, så er det så annerledes?

Anonymkode: f5377...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant spørsmål, men umulig å vite. Mine besteforeldre var alle født på 1880- og 1890-tallet i en tid som var veldig annerledes enn nå. 

Jeg håper at min morfar, som jeg hadde et nært forhold til som liten, ville vært glad for å se at jeg tross alt har klart meg bra. Jeg er født med en funksjonshemming som gjorde at jeg var mye ut og inn på sykehuset som barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av mine forfedre og mødre likte nymotens ting, så det hadde aldri gått bra. Godt at de ikke ser meg da. 

Anonymkode: b1dd6...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de ville vært fornøyde. Jeg har et bedre liv enn de fleste av de siste 500 årene. Jeg har bedre helse og friske barn. Ingen av barna mine har dødd. Jeg har bedre utdanning enn forfedrene mine. Jeg har reist mye mer. Jeg har vært heldig og hatt et godt liv. 

Takket være en tante som har gjort en fantastisk jobb innen slektsgransking vet jeg ganske mye om mange av forfedrene de siste 500 årene. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2019 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Nå lurer jeg virkelig på alderen til bestemoren din.

Anonymkode: 14756...c9c

Hun er 80

Anonymkode: 8dcc5...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg. De besteforeldre/ oldeforeldre jeg opplevde var imøtekommende og rosende individer. Bestemor synes både tattoveringer og piercinger var flotte smykker.  Det gjorde også min far når han levde. Kom barnebarna inn med lilla hår og ny tattovering så roset han hvor vakkert akkurat det var på akkurat det barnebarnet.

 

Anonymkode: 45888...98f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Av min fars familietre ville de være stolte. Jeg er sterk og kjekk.
På min mors side ville de synes jeg er fryktelig fordi de var rasistiske. Jeg er "mixed" eller multiracial.
Hva kan jeg si? Jeg er som Hannah Montana! I've got the best of both worlds🎵🎶
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden min nåværende familie som enten lever eller er forholdsvis nylig døde ikke aksepterer meg, tviler jeg på så mange hadde gjort det for noen generasjoner siden. 

Anonymkode: 0745e...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Av min fars familietre ville de være stolte. Jeg er sterk og kjekk.
På min mors side ville de synes jeg er fryktelig fordi de var rasistiske. Jeg er "mixed" eller multiracial.
Hva kan jeg si? Jeg er som Hannah Montana! I've got the best of both worlds🎵🎶
 
 

Utifra navnet ditt, er du fra latin-amerika?  dere har en veldig livlig kultur!

 

Anonymkode: f5377...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utifra navnet ditt, er du fra latin-amerika?  dere har en veldig livlig kultur!

 

Anonymkode: f5377...2e6

I følge mitt navn kan jeg være keiser av Roma, men takk for komplimentet! I følge ditt navn kan du være anonym😜 Du har rett, Sherlock.

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Augustotejerina skrev:

I følge mitt navn kan jeg være keiser av Roma, men takk for komplimentet! I følge ditt navn kan du være anonym😜 Du har rett, Sherlock.

Haha, du kan være begge deler! Jeg har alltid hatt lyst å besøke Latin-Amerika, det er mye interessant kultur der, og spesielt se de gamle ruinene og andre ting der som er flere tusen år gammelt. Men det er så langt å reise og jeg hater å fly 😅

Anonymkode: f5377...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lesbisk, så mine heterofile forfedre hadde mest sannsynlig hatet meg. Mens mine homofile/lesbiske forfedre som ble tvunget til å leve i et hetrofilt ekteskap, hadde nok heiet på meg og vært glade for at jeg slipper å leve sånn som de måtte gjøre. 

Anonymkode: 87792...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, du kan være begge deler! Jeg har alltid hatt lyst å besøke Latin-Amerika, det er mye interessant kultur der, og spesielt se de gamle ruinene og andre ting der som er flere tusen år gammelt. Men det er så langt å reise og jeg hater å fly 😅

Anonymkode: f5377...2e6

Haha jeg forstår deg, men du reiser fra Europa, et kontinent fullt av ruiner for å se andre gamle ruiner? Reis for å drikke mojito og margarita! Bli kjent med det svarte markedet og nyt privilegiene ved å være europeisk i resten av verden! Haha det er en vits, jeg anbefaler Mellom-Amerika eller Peru å se ruiner, resten av Latin-Amerika er bare økonomisk og sosial ruiner😜 Jeg er fan av paleontologi og arkeologi...Hvorfor du hater å fly? Er det et angst eller frikt?

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet faktisk ikke. Familietreet mitt er veldig snodig. På mammas gren i familietreet har vi noen langt bak i familien som rømte fra Finland da Russland okkuperte landet og bosatte seg til slutt i Finnskogen. Der bodde de i små hytter og drakk sprit mens de hatet Jesus. Noen hakk nærmere oss bodde de fortsatt i hyttene, drakk sprit og hatet Jesus, men i tillegg var de blod-kommunister. Jeg tror kanskje den finske delen av familien (riktig nok de som rømte fra Finland) hadde likt meg, men jeg vet ikke.

En ting jeg er ganske sikker på, er at familien fra Lofoten hadde smilt godt om de hadde sett meg på 17. mai. Har lofotbunad, si. Broderiene er i tillegg fra stedet de kom fra. ;)

Anonymkode: ce52f...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...