AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Vurdere å begynne i gruppeterapi i forhold til angst. Føler jeg ikke kommer noen vei med bare psykologen og meg. Er det noen som har noen erfaringer rundt dette? Og som vil dele? Anonymkode: fa90c...94c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg gikk i gruppeterapi for angst. Det handlet mye om å lære å takle følelsen angsten gir uten å bli redd. Jeg ble visst bedre for en periode, men nå flere år senere så synes jeg situasjonen er den samme. Er ikke redd for angst, men blir ikke kvitt den heller. Håper noen har blitt kvitt angsten. Tror det er lettere for de som plutselig fikk den og har hatt den kort stund før de fikk hjelp. Synes du skal begynne i gruppe hvis du har angst, det er bra å gjøre noe for situasjonen sin. Anonymkode: 4bc3e...8ad
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har prøvd det, hadde en veldig dyktig terapaut, så jeg følte det hjalp meg litt videre. Jeg opplevde det å høre de andre i gruppen fortelle om seg utrolig godt, og jeg følte det hjalp meg veldig å høre andres historie så upyntet. Vi var en fin gruppe❤️ Det som gjorde at jeg ble kvitt angsten helt, var at jeg gikk i individuel terapi i etterkant og fikk behandlet årsakene til at jeg utviklet angst. Jeg tenker at hvis gruppeterapi skal føles greit/ gi utbytte så avhenger utrolig masse på den/de behandlerene som skal lede gruppen og selvsagt på hvordan kjemien blandt gruppe deltakerene er. Det er også forskjellige typer gruppe terapi også. Jeg synes det var utrolig rart med en gang, men utrolig godt underveis og jeg savnet de andre i gruppen mellom hver gang vi møttes💙 Anonymkode: ee9d0...7ac
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 Meg fra over igjen : Jeg hadde relasjonsterapi / eq terapi. Litt dyrt da det er privar, men utrolig effektivt! Du trenger ikke gå fast i terapi for å si det sånn. ( Og jeg hadde en goood del bagasje) Det funket for meg🥰 Det jeg vil fram til er vel at hvis du finner riktig behandler og behandlingsform, så skal du kjenne resultat etter første time..😍 Anonymkode: ee9d0...7ac
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 Ts her. Min greie er at jeg har generell angst. Redd for hva som kan skje i fremtiden. Har slitt med depresjon tidligere ( de handler jo ofte om fortiden). Livet har gitt meg mange smeller, og jeg klarer ikke å tro at fremtiden skal bli bra. Mange katastrofe tanker. Masse grubling og "planlegging" Bekymringer. Mange sier : ikke tenk på det. Bli tøffere. Sett grenser osv.... det er det jeg ikke klare. Er kjempe sliten av å gå med en klump i magen hele tiden.... Anonymkode: fa90c...94c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg ble verre av vanlig gruppeterapi. Psykoedukativ gruppe derimot hjalp meg en del. Anonymkode: f235d...7c9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #7 Skrevet 6. oktober 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble verre av vanlig gruppeterapi. Psykoedukativ gruppe derimot hjalp meg en del. Anonymkode: f235d...7c9 Det å lære om angst? Mekanismene rundt angst? Lærte du mestringsstrategier? Anonymkode: fa90c...94c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #8 Skrevet 6. oktober 2019 Vil bare sende deg en klem TS❤️Det er så vondt å høre at du skal ta deg sammen, det er jo akkuratt det som er vanskelig.! Jeg hadde vært sykemeldt i ca 6 mnd , da jeg begynte med eq terapi, både i gruppe og individuelt. Hvis du vil prøve eq terapi gratis, kan du kontakte EQ institute og få være med i en klasse en dag.(Du trenger ikke si noe om du ikke vil, men da får du se litt hva det går i) Det er ikke da bare angst, i de gruppene /klassene finner du alt. Det viktigste for deg er å finne en behandling som funker for deg! Som en over sier at gruppe terapi gjorde det verre. Vi er alle forskjellige , derfor anbefaler jeg deg å prøve litt forskjelle behandlings former Jeg håper du finner det som fungerer for akkuratt deg og din historie🥰 Anonymkode: ee9d0...7ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå