Gå til innhold

Hund i kabin, sas

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal hente valp snart, og skal frakte i kabin. Vi hentet valp av samme rase sist, ved 8 uker alder. Dette var problemfritt. Plutselig innså jeg at valpen denne gangen vil være nesten 2 uker eldre, ergo litt større. Vektmessig skal dette gå fint, men er usikker på om valpen vil få til å stå i reiseburet (tøybur). Hvor strenge er de på å sjekke om valpen kan stå oppreist? Er snakk om en times flygning, og erfaringen sist var jo at valpen sov hele veien uansett så hvorvidt den kunne stå eller ei hadde ingen betydning, men de har jo retningslinjer for å ivareta valpen, som da tilsier at den skal kunne stå. 

Anonymkode: a2f7c...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har reist med hund i største laget, aldri sjekket at hunden kunne stå oppreist. 

Anonymkode: 2f096...7e4

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har reist med hund i største laget, aldri sjekket at hunden kunne stå oppreist. 

Anonymkode: 2f096...7e4

Jeg og. Den kunne så vidt stå, men da var den klint opp i taket av buret. 30 min flytur, helt problemfritt. Ingen sjekka hverken størrelse eller vekt. 

Anonymkode: 85196...096

Skrevet (endret)

Det er ingen som krever at hunden må kunne stå oppreist i buret. Kravet gjelder vekt på hunden og bagen sammen, og at bagen er godkjent for fly. Det sjekker de innimellom.

Endret av NewInTown
Skrevet

Takk for svar, da slapper jeg av. 

1 time siden, NewInTown skrev:

Det er ingen som krever at hunden må kunne stå oppreist i buret. Kravet gjelder vekt på hunden og bagen sammen, og at bagen er godkjent for fly. Det sjekker de innimellom.

Hos SAS står følgende: 

• Buret/bagen må også være stor nok til at dyret kan stå, legge seg og snu seg rundt på en behagelig måte. Hvis du ikke oppfyller disse kravene, kan du ikke ta med deg dyret om bord.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, da slapper jeg av. 

Hos SAS står følgende: 

• Buret/bagen må også være stor nok til at dyret kan stå, legge seg og snu seg rundt på en behagelig måte. Hvis du ikke oppfyller disse kravene, kan du ikke ta med deg dyret om bord.

Ja, ser der ja, det varierer vel kanskje litt fra flyselskap til flyselskap da. Men jeg tror det skal gå helt fint at hunden ikke kan stå i buret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...