Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest min mening
Skrevet

Jorun vant fordi dommerne har heiet henne fram fra dag en. Hun har fått god tilbakemeldin uansett hvor surt hun har sunget. Tone har holdt god standard hele veien, og vært klart dyktigere musikalsk, men henne har dommerne oversett. Dette ble avgjort for lenge siden. Hva med et idol uten dommernes kommentarer? :-x

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Enig, men Jorunn er uansett en mye bedre artist enn Tone...

Å være idol har ikke så mye med sangstemme som med utstråling å gjøre. Alle kan synge pent i et platestudio.

Pam

Skrevet

Jeg har ikke sett så mye som et sekund på idol, så bær over med meg hvis det er noe jeg ikke har forstått....men er ikke dommerne fagfolk...da bør vel de kunne høre hva som er pent og hva som ikke er det? :o

Skrevet

Helt enig med trådstarter!

Det har jeg også sagt hele veien. Dessuten er det forskjell på hvordan de ulike deltakerne har blitt profilert og kjørt fram i media. Det hele er ganske styrt; og barn og ungdom som sender inn sine stemmer, de stemmer selvfølgelig på dem som blir presentert som de kuleste!

Interessant, fordi det viser med all tydelighet hvilken makt media har til å sette noe eller noen på dagsorden!

Når det er sagt, så er jo Jorun ei skikkelig showjente, da. Men selv stemte jeg på Tone! :wink:

Gjest Marthemor
Skrevet

Det handler ikke bare om å se bra ut. Da Kurt vant i første runde ble det lagt vekt på at han var flink å synge ikke at han hoppet rundt opp scenen... Men jeg er enig i at dommerne har favorisert Jorun

Gjest gjest1
Skrevet

Enig at hun har blitt favorisert. Det var helt tydelig at de ikke ønsket feks Eva med i konkurransen.

Skrevet

latterlig tråd dette her:) Er jo ikke dommerne som stemte Jorunn frem..? Seerne som bestemmer jo, uansett hva dommerne mener. Skjerp dere

Skrevet
latterlig tråd dette her:) Er jo ikke dommerne som stemte Jorunn frem..? Seerne som bestemmer jo, uansett hva dommerne mener. Skjerp dere

DEtte kan vi jo ikke vite. De kan trikse og mikse så mye de vil med avstemingstallene.

Jeg har nesten ikke sett på før i dag, men må si jeg ble skuffet. Synes ikke verken Tone eller Jorun er no sånn ekstremt flinke, begge sang ganske falsk til tider.

Skrevet

Idol er et konsept. Skapt av bransjen for å selge mer plater i en tid hvor platesalget stuper. 99% av alt som kommer innom Idol er alt annet enn godt nok materiale. Det er uvesentlig hvem som vinner Idol. Når dette er over kan folk gå tilbake til hyggestunder med lost, big brother, frustrerte fruer, cops, ricky lake, opra, og gudene vet hva. I mellomtiden har vi Se&Hør, Her&Nå .....................

Skrevet

Dommere som fikser på avstemmings resultater?Helt tåpelig kommentar

Gjest lmari
Skrevet

Vel, i år vant den som dommerne og kanskje media har frontet mye. Men hva med i fjor da? Da var jo Maria den o'store favoritten til absolutt alle, og likevel røyk hun ut så tidlig....?

Eller hva med Ali? Han har jo fått ros og skryt for absolutt alt han har gjort, og har også blitt profilert veldig mye i media (nesten mer enn Jorun, med hjemme-hos-reportasjer osv).

Så jeg tror at joda, mediene og dommerne har nok ganske stor påvirkningskraft, men det er nok ikke BARE det som spiller inn.

Gjest bare på besøk i dag
Skrevet

Når du hele tiden hører at noen er fantastisk blir du tilslutt påvirket. Derfor har dommerne altfor mye å si. Helt tydelig at gehøret hos dommerne ikke er på topp.Å være programvertinne for et populærmusikkprogram gjør deg IKKE til ekspert. det ville være det samme som å si at programlederne i sonen på tv2 kan være eksperter på talkshow konkuranse, og det er vel ikke helt rett..

Skrevet

Dommerane har heilt klart påvirka frå første stund.

Jorun og Ali har vore storfavorittar for dei heile tida. Blitt skrytt oppi skyene uansett kva dei har prestert.

Eva fikk f.eks minimalt med gode tilbakemeldingar uansett kor fint ho sang.

Syns at dommarane kan holde stillt og kun sjå søte ut etter at dei 10/12 finalistane er på plass.

:-)

Skrevet

Men hvis dommerne har så mye de skulle ha sagt, lurer jeg på hvorfor ikke David og Erik kom lenger, som jo var dommernes Wild-cards.

I fjor vant Kjartan. Han var langt fra dommernes favoritt.

Det kan godt tenkes at idol ville fått en annen vinner dersom alle som faktisk mente noe om det hadde stemt. Jeg har ikke stemt en eneste gang, men er svært fornøyd med at Jorun vant.

I fjor var jeg mildt sagt skuffet over vinneren. Men jeg stemte ikke en eneste gang, og har vel derfor ikke stor rett til å uttale meg.

Skrevet

Erik og Cindy da? De fikk jo supre tilbakemeldinger fra dommerne, men folk stemte dem ut.

Når man sier slikt sier man også at det norske folk er for stokk dumme til å tenke/høre selv.

Skrevet

Vel, det kan vi så godt som utelukke.

Men jeg er også enig med trådstarter! Folk blir ubevisst preget av dommerne, og det er en skam å se at Jorun har fått såpass mye skryt når stemmen hennes har sviktet som verst. Greit nok at hun er en showdame, det fører selvsagt godt med, men de kan i hvertfall unnlate å rose henne opp i skyene når hun så langt i fra fortjener det. Og de gangene hun har gjort en elendig jobb vokalt sett, nevner dommerne det bare i en liten bisetning. Det har liksom ingen betydningen, siden hun er såpass flink på scenen. Helt feil, synes jeg.

Skrevet
Dommere som fikser på avstemmings resultater?Helt tåpelig kommentar

Hallo? Lære seg å lese? :wink:

Ingen som har sagt at resultatene har blitt fikset på!!!

Men dommerne har påvirket stemmegivningen, med sine kommentarer!

Det er flest unger/ungdommer som stemmer i IDOL, og unger er lettpåvirkelige. Mange av dem stemmer ut fra hva som blir sagt om deltakerne, de stemmer på dem som blir skrytt opp i skyene, på dem som blir fremholdt som "kule" og stilige i klesveien. Unger stemmer på dem som blir profilert i media! Og det har spesielt Jorun og Ali blitt, helt fra starten!

Uttalelser fra dommerne i enkelte deltakeres favør, det slår helt klart ut på stemmegivningen!

"Jeg blir veldig lei meg hvis du ikke går videre!!!"

"Dette var ikke på topp, vokalmessig, men det gjør ingenting, for du er ei så KUL jente!"

Noengang hørt om reklamens makt?

Det som skal bli mote til våren, det løper vi og kjøper...

Vel, dette blir noenlunde det samme!

Det kan også kalles selvoppfyllende profeti. Jeg har hele tiden regnet med at Jorun kom til å vinne, nettopp fordi hun har fått så mye fokus overalt.

Gjest bertine(ikke innl)
Skrevet

Må si meg enig med trådstarter, men det som irriterer meg mest av alt er at dommerne ikke sa ifra når for ex jorunn faktisk sang falsk!!!!!

Er så irriterende!!! Det burde jo bare være positivt for jorunn å ha noe jobbe videre med?! Ikke rart hun synger surt, hun tror jo hun er kul uansett!!? hvis dere forstår hva jeg mener? Det blir for dumt å bare skryte av ei som synger surt, og gi negative tilbakemeldinger til dem som faktisk synger helt rent!

grrrr..

Skrevet
Jorun vant fordi dommerne har heiet henne fram fra dag en. Hun har fått god tilbakemeldin uansett hvor surt hun har sunget. Tone har holdt god standard hele veien' date=' og vært klart dyktigere musikalsk, men henne har dommerne oversett. Dette ble avgjort for lenge siden. Hva med et idol uten dommernes kommentarer? :-x[/quote']

Helt enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...