Gå til innhold

Vil ikke date da han ikke har utdanning.

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Helt ok preferanse å ha, men det gjør det jo ikke akkurat enklere å finne en man passer med. 

Eller kanskje det egentlig er enklere om man har det kravet? Altså, det er folk som er veldig intelligente som greier å nå langt i livet med lav utdanning, folk som for eksempel blir gründere eller lærer seg aksjehandel, men det gjelder fåtallet av de som ikke har utdannelse. Når man har veldig høy utdannelse selv merker man jo at det kan bli et stort gap mellom en selv og noen med lav eller ingen utdannelse. Jeg husker for eksempel en mann som var yrkesutdannet som var interessert i meg, og jeg fortalte han om at jeg tok master ved siden av 100% jobb der han responderer med at det er kult og han har master selv, og når jeg da spør om hvor han har studert osv så svarer han at det er en yrkesfaglig master, men det han egentlig mener er at han har en mesterutdannelse som da er yrkesfaglig. Det virket egentlig som at han trodde at "master" og "mester" er det samme og at han hadde null forståelse for hva som kreves for å ta en mastergrad. 

Anonymkode: 15c5b...076

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdanning er for de middelmådige. En kompis av meg fikk en idé på Videregående og utviklet den. Selv innså jeg min middelmådighet og har doktorgrad. Dere ekskluderer mange dyktige menn som ikke liker å sitte stille på skolebenken. Hilsen mann.

Anonymkode: 613cc...654

Kompisen din er unntaket ikke regelen. Trolig smart siden han har klart å utnytte potensialet sitt. Regner med han er gift med ei flott dame, mens du med doktorgrad er dømt til å leve som singel i ufrivillig sølibat 😂😂

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker for eksempel en mann som var yrkesutdannet som var interessert i meg, og jeg fortalte han om at jeg tok master ved siden av 100% jobb der han responderer med at det er kult og han har master selv, og når jeg da spør om hvor han har studert osv så svarer han at det er en yrkesfaglig master, men det han egentlig mener er at han har en mesterutdannelse som da er yrkesfaglig. Det virket egentlig som at han trodde at "master" og "mester" er det samme og at han hadde null forståelse for hva som kreves for å ta en mastergrad. 

Anonymkode: 15c5b...076

Hadde du full forståelse for hva en mesterkvalifisering innebærer, da?

Mange folk vet ikke hva master/mastergrad er, de i kullet før meg tok hovedfag. Og det ordet vet mange flere hva er. 

Anonymkode: 58a4b...cea

• Liker 2
Skrevet

Så penger og status kommer foran forelskelse?

Jeg falt for ei som var 100% ufør og psykiske lidelser, det var ekte kjærlighet det❤️Og det var selv om jeg hadde rævva full av penger, da var det mange som ville date meg. Spesiellt ei, hun var både søt og rik, men hun hadde jo ikke noe hjerte🤔

• Liker 2
Skrevet

Så ikke klippet, men kan skjønne henne. Regner med at hun mener at han kun har fullført grunnskolen? Det er jo svært vanskelig å finne seg jobb uten noe som helst av utdanning. Man ender gjerne opp i lavtlønnsyrker og selv der kan det være vanskelig uten utdanning. De fleste har ikke den driven som skal til for å starte opp noe eget så selv om en og annen uten utdanning blir vellykket så kan man generelt ikke si at det gjelder for de fleste som ikke har utdanning.

Selv er jeg litt usikker her. Jeg ønsker ikke å ekskludere noen, men samtidig så har jeg erfaring med å ha vært i forhold med noen som ikke har utdanning. Det er ikke nødvendigvis bare det med jobb og lønn man merker forskjell på der.

Anonymkode: 89786...fee

Skrevet

Jeg begynner nesten å hate ''høyt utdannende'' mennesker. Dere er noen jævler og arrogante til så de grader.

Ingen forståelse for at folk kan ha hatt ting i livene sine som kan ha gjort at man ikke har hatt evnen til å ta noe utadnning.

Anonymkode: b274c...430

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om denne dama?

https://www.youtube.com/watch?v=ozmp7lg7lGo

Hun vil ikke date mannen siden han mangler utdanning, er det innafor?

Anonymkode: 1207d...120

Hun er som hun er. Det forteller mer om hennes verdier, enn det gjør om hans. En sånn dame har ikke sjans på meg. Jeg er godt utdannet. 

Anonymkode: 12dcc...34b

Skrevet

Jeg skjønner det på sett og vis. For meg er det viktig at han har ambisjoner at han ønsker å få til noe. Her hadde han feks ikke fullført. Det synes jeg også er viktig, st man ikke bare kutter ut ting forde man ikke gidder. Livet er også kjedelig. 

Men hun synes jo ikke han var trent nok heller, hun selv var jo så veltrent, over snittet i følge henne selv. De var ikke en match. 

Jeg synes han hadde gjort det bra med tanke på oppvekst uten foreldre, på barnehjem. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, kaleidoskop skrev:

Jeg skjønner det på sett og vis. For meg er det viktig at han har ambisjoner at han ønsker å få til noe. Her hadde han feks ikke fullført. Det synes jeg også er viktig, st man ikke bare kutter ut ting forde man ikke gidder. Livet er også kjedelig. 

Men hun synes jo ikke han var trent nok heller, hun selv var jo så veltrent, over snittet i følge henne selv. De var ikke en match. 

Jeg synes han hadde gjort det bra med tanke på oppvekst uten foreldre, på barnehjem. 

Er ikke alltid det er så enkelt at man ''bare ikke gidder'' .... kanskje han har slitt med noe, sykdom o.l

Virker som dating for mange er mer som å se igjennom en IKEA katalog.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er ikke alltid det er så enkelt at man ''bare ikke gidder'' .... kanskje han har slitt med noe, sykdom o.l

Virker som dating for mange er mer som å se igjennom en IKEA katalog.

Helt greit, men om sykdom og annet er svaret så stiller det likt. Jeg vil ikke gå inn i et forhold med en som er i ubalanse. Det er fortsatt min preferanse. Man vil være sammen med noen som har omtrent samme ambisjoner og målsetting i livet. Jobb og utdanning er en av dem. Hva han jobber med har ikke noe å si, så lenge det er noe han ønsker og har hatt lyst til. Hvis det er vaktmester, helt supert. Men om han jobber i kassa på lokalbutukken, som han har gjort siden han var ekstrahjelp på skolen. Funker ikke det for meg. Det er ikke nok ambisjoner. Ikke noe galt med butikkjobb, men han måtte hatt et ønske om å jobbe seg oppover. Ikke "bare sitte i kassa". Dette er MIN preferanse. Om han trives med kassajobb, flott. Men da er han noen andre sin kjæreste. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bare måtte se klippet og den episoden har jeg sett.. Må innrømme at jeg tenkte at hun virket litt arrogant der.

Skrev over her at jeg har erfaring med å være sammen med en som ikke hadde noe utdanning. En av de tingene som plaget meg var at han var veldig misfornøyd med jobben og fortalte meg at han hadde vært misfornøyd i mange år, men han ville ikke gjøre noe med det. Han bare klaget til meg over det og jeg misliker sånn klaging hvor man ikke gjør noe med det. Så kan man si at det ikke alltid er lett å gjøre noe med det, men jeg tenker at om man er så utrolig misfornøyd så må man jobbe for å få det bedre.

I tillegg til at jeg merket at det var et gap der, men om jeg nå hadde truffet en mann og det kom frem at han ikke hadde noe utdanning så ville jeg gitt han en sjanse om kjemien var der mellom oss.

Anonymkode: 89786...fee

Skrevet
7 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Helt greit, men om sykdom og annet er svaret så stiller det likt. Jeg vil ikke gå inn i et forhold med en som er i ubalanse. Det er fortsatt min preferanse. Man vil være sammen med noen som har omtrent samme ambisjoner og målsetting i livet. Jobb og utdanning er en av dem. Hva han jobber med har ikke noe å si, så lenge det er noe han ønsker og har hatt lyst til. Hvis det er vaktmester, helt supert. Men om han jobber i kassa på lokalbutukken, som han har gjort siden han var ekstrahjelp på skolen. Funker ikke det for meg. Det er ikke nok ambisjoner. Ikke noe galt med butikkjobb, men han måtte hatt et ønske om å jobbe seg oppover. Ikke "bare sitte i kassa". Dette er MIN preferanse. Om han trives med kassajobb, flott. Men da er han noen andre sin kjæreste. 

Du har såklart lov til å ha en preferanse, men husk at fordi noen ikke har utdanning, så betyr det ikke at de aldri kan få det.

Og det at mange har høy utdanning har jo også mye med hvor heldig man har vært i livet, f.eks god helse osv. Uten god helse så blir slike ting vanskelig.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du har såklart lov til å ha en preferanse, men husk at fordi noen ikke har utdanning, så betyr det ikke at de aldri kan få det.

Og det at mange har høy utdanning har jo også mye med hvor heldig man har vært i livet, f.eks god helse osv. Uten god helse så blir slike ting vanskelig.

Jeg har ikke høy utdanning selv. Kun videregående. Men jeg har startet ting for meg selv, jeg liker å skape. 

Ja det er mange muligheter. Poenget mitt er at jeg skjønner hun dama på date. Personlig synes, jeg hun burde blitt bedre kjent med han, men hun hadde sine preferanser som ikke passet. Hun car 25 år og nyutdannede, de har begge fortsatt år på seg til å finne ut av ting. Men hun var vel stolt av utdannelsen sin, og kan tenke meg at hun har vokst opp med slik tankegang. 

Skrevet
1 time siden, Bamseklemmer skrev:

Så penger og status kommer foran forelskelse?

Jeg falt for ei som var 100% ufør og psykiske lidelser, det var ekte kjærlighet det❤️Og det var selv om jeg hadde rævva full av penger, da var det mange som ville date meg. Spesiellt ei, hun var både søt og rik, men hun hadde jo ikke noe hjerte🤔

❤️

Anonymkode: da549...de9

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner nesten å hate ''høyt utdannende'' mennesker. Dere er noen jævler og arrogante til så de grader.

Ingen forståelse for at folk kan ha hatt ting i livene sine som kan ha gjort at man ikke har hatt evnen til å ta noe utadnning.

Joda det har vi forståelse. Vi velger bare å ikke ha en partner som gir oss lavere levestandard både økonomisk og i forhold til øvrige ressurser. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Kvalitet skrev:

Joda det har vi forståelse. Vi velger bare å ikke ha en partner som gir oss lavere levestandard både økonomisk og i forhold til øvrige ressurser. 

'øvrige ressurser' også? Fortell hva du tenker på da..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jovisst, har empati. Men ønsker ikke å ta over andres problemer om jeg ikke må. Jeg klarer meg bra, men er ikke rik nok til å ha luksusen å kunne drite i den andres bidrag. Jeg trenger at en partner kan bidra med halvparten.

Anonymkode: b842e...bc2

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jovisst, har empati. Men ønsker ikke å ta over andres problemer om jeg ikke må. Jeg klarer meg bra, men er ikke rik nok til å ha luksusen å kunne drite i den andres bidrag. Jeg trenger at en partner kan bidra med halvparten.

Igjen ser vi, det eneste kvinner bryr seg om er penger.

Anonymkode: 3f129...d2f

Skrevet
2 timer siden, Gent82 skrev:

Hvorfor førerkort? Fordi du selv ikke har det?

Gjetter på at hun bor et sted man trenger bil for å komme seg rundt, og hun gidder ikke kjøre hver gang/frakte ham rundt?

• Liker 2
Skrevet

Det er like akseptabelt å sile ut folk fordi de ikke har utdannelse som fordi de ikke ser bra ut, ikke er normalvektige, ikke har venner, ikke har langt/kort hår, ikke har jobb etc. Preferanser er preferanser, og det må være opp til hver og en hva man vil og ikke vil ha. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...