AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Du som har fatigue, har du blitt diagnostisert med det? Hvem satte diagnosen, og hvordan var prosessen frem til diagnosen ble satt? Anonymkode: 23591...e34
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har det men det er en bi-sykdom som følge av hovedsykdommene mine Anonymkode: eca43...f50 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har en bekjent som fikk diagnosen fatigue men det var på grunn av kreft. Tror ikke fatigue er en hoveddiagnose, da blir det ME. Anonymkode: 2bd33...df6 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det men det er en bi-sykdom som følge av hovedsykdommene mine Anonymkode: eca43...f50 Har du fått fatiguen diagnostisert? Hvem satte evt diagnosen? Ts Anonymkode: 23591...e34
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #7 Skrevet 6. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du fått fatiguen diagnostisert? Hvem satte evt diagnosen? Ts Anonymkode: 23591...e34 Ja, det har jeg, fastlegen som satte den pga hovedsykdommene mine og symptomene på fatigue. Anonymkode: eca43...f50 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #8 Skrevet 6. oktober 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som har fatigue, har du blitt diagnostisert med det? Hvem satte diagnosen, og hvordan var prosessen frem til diagnosen ble satt? Anonymkode: 23591...e34 Jeg har diagnosen G 93.3 satt av spesialist på sykehus Kan være greit å forstå diagnosekodene, forklart her: https://www.me-foreningen.info/om-me/sykdomsbeskrivelse/litt-om-diagnosekoder/ Anonymkode: 70a24...891
Gjest tranedatter Skrevet 6. oktober 2019 #9 Skrevet 6. oktober 2019 Trodde Fatigue/utmattelse er et symptom? Altså utmattelse. https://sml.snl.no/fatigue Utmattelse syndrom finnes, ganske likt ME, med noen forskjeller. CFS betyr jo Chronic fatigue syndrome. Kronisk utmattelse syndrom sånn ca oversatt.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #10 Skrevet 6. oktober 2019 Har fått diagnosen av fastlege etter utredning av alle mine symptomer hos spesialisthelsetjenesten, samt nevrolog. Må visst få en second-opinion på Aker sykehus for at diagnosen skal være gyldig? Venter ihvertfall på time der nå. Anonymkode: 0ad8e...600
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #11 Skrevet 6. oktober 2019 Takk for svar. Har en autoimmun sykdom som er diagnostisert, jeg et ganske sikker selv at jeg har fatigue som følge av denne sykdommen. Symptomene visere seg sterkest når den autoimmune sykdommen er på sitt mest aktive. Har egentlig ikke noe behov praktisk behov for å få diagnostisert fatiguen, men for min egen del hadde det vært godt å vite. Kanskje jeg hadde blitt litt flinkere til å ta vare på kroppen i dårligere perioder, isteden for og gang på gang kjøre meg langt ned. ts Anonymkode: 23591...e34 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #12 Skrevet 6. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har en autoimmun sykdom som er diagnostisert, jeg et ganske sikker selv at jeg har fatigue som følge av denne sykdommen. Symptomene visere seg sterkest når den autoimmune sykdommen er på sitt mest aktive. Har egentlig ikke noe behov praktisk behov for å få diagnostisert fatiguen, men for min egen del hadde det vært godt å vite. Kanskje jeg hadde blitt litt flinkere til å ta vare på kroppen i dårligere perioder, isteden for og gang på gang kjøre meg langt ned. ts Anonymkode: 23591...e34 Hvilken sykdom er det snakk om? Anonymkode: 70a24...891
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #13 Skrevet 6. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har en autoimmun sykdom som er diagnostisert, jeg et ganske sikker selv at jeg har fatigue som følge av denne sykdommen. Symptomene visere seg sterkest når den autoimmune sykdommen er på sitt mest aktive. Har egentlig ikke noe behov praktisk behov for å få diagnostisert fatiguen, men for min egen del hadde det vært godt å vite. Kanskje jeg hadde blitt litt flinkere til å ta vare på kroppen i dårligere perioder, isteden for og gang på gang kjøre meg langt ned. ts Anonymkode: 23591...e34 Da går vel fatiguen din som en bivirkning av den autoimmun sykdommen din! Jeg fikk egentlig bare fatiguen som bidiagnose på papiret pga nav. Anonymkode: eca43...f50 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #14 Skrevet 6. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da går vel fatiguen din som en bivirkning av den autoimmun sykdommen din! Jeg fikk egentlig bare fatiguen som bidiagnose på papiret pga nav. Anonymkode: eca43...f50 Er klar over at det evt er å regne som et symptom på hoveddiagnosen, men har allikavel et behov for å få det diagnostisert elle i hvertfall anerkjent. Slik det er nå vil hverken spesialisten jeg går til eller fastlegen snakke om dette, mens jeg har et veldig behov for informasjon og hjelp for å lære meg å leve med det. Ts Anonymkode: 23591...e34 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #15 Skrevet 6. oktober 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er klar over at det evt er å regne som et symptom på hoveddiagnosen, men har allikavel et behov for å få det diagnostisert elle i hvertfall anerkjent. Slik det er nå vil hverken spesialisten jeg går til eller fastlegen snakke om dette, mens jeg har et veldig behov for informasjon og hjelp for å lære meg å leve med det. Ts Anonymkode: 23591...e34 Men det kan du jo skaffe deg uten å ha diagnosen på papiret da! Mitt beste tips er å starte med mindfullness og yoga! Anonymkode: eca43...f50
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #16 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har også fatigue som bivirkning til diverse sykdommer, og blir helt utslått i perioder. Jeg synes ikke yoga og Mindfulness hjelper... Vil gjerne ha tips, men skal jeg heller opprette en egen tråd? Min revmatolog har sagt og skrevet at jeg har fatigue som følge av xxx og yyy, men det er ikke gitt som en diagnose i seg selv. Imidlertid vet jeg at det har blitt mer fokus på fatigue i senere tid. Jeg skal begynne på cellegift for å dempe betennelse, kan kanskje hjelpe, men har ikke lyst. Anonymkode: b63b1...aa3 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #17 Skrevet 6. oktober 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det kan du jo skaffe deg uten å ha diagnosen på papiret da! Mitt beste tips er å starte med mindfullness og yoga! Anonymkode: eca43...f50 Det har for min del noe med at jeg selv skal kunne erkjenne det som et problem, og ikke bare skyve det bort med at jeg nok bare er sliten eller lei, for så å kjøre på til jeg ikke har annet valg enn å legge meg ned. Samtidig hadde det vært fint å kunne fortelle de rundt meg om problemet, og hva det fører med seg. Men så lenge det ikke er en diagnose, men kun noe jeg tror, kommer jeg ikke til å snakke om det. Jeg har lest side opp og side ned, det er mye informasjon det ute og det hadde vært fint å få hjelp av noen som kunne noe om det til å filtrere informasjonen, og sammen finne ut hva som kan hjelpe for meg. Yoga og mindfullness funker ikke for meg, men trening hjelper. Men jeg skulle gjerne gått hjelp, mulig det er mer jeg kan gjøre eller noe jeg kan gjøre annerledes. ts Anonymkode: 23591...e34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå