AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 hva gjør man uten å benytte seg av giftstoffer? jeg har brukt fluesmekker en stund nå, men de florerer allikevel. Finnes det mer effektivere metoder. Tar imot tips med stor takk. Anonymkode: ac2be...a70
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Hva slags fluer? Anonymkode: 2ab7a...404 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva slags fluer? Anonymkode: 2ab7a...404 hus-fluer Anonymkode: ac2be...a70
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Fluepapir. Kjøpes på Jernia eller lignende. Anonymkode: cb67f...726
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Googlet husflue i sted, de holder jo til utendørs. Kan ikke helt skjønne at du skal være så plaget med de i oktober? Anonymkode: 2ab7a...404
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Googlet husflue i sted, de holder jo til utendørs. Kan ikke helt skjønne at du skal være så plaget med de i oktober? Anonymkode: 2ab7a...404 Her er det mangt, og jeg har bodd her kun en måned, men har først i dag startet med å ta grep om mitt eget hjem. Jeg har fått nok av fluene. Jeg vil ha dem vekk. Anonymkode: ac2be...a70
solmåneogstjerner Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 De har vel stort sett forsvunnet nå? Om du bor i Norge. Fjern alt av søppel, mat som ligger ute (frukt), vask, luft. Hvis de ikke er borte da (på denne tiden av året), så skjønner jeg ingenting. Jeg kan fortsatt se en og annen flue, men de fleste er døde eller i dvale nå.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: De har vel stort sett forsvunnet nå? Om du bor i Norge. Fjern alt av søppel, mat som ligger ute (frukt), vask, luft. Hvis de ikke er borte da (på denne tiden av året), så skjønner jeg ingenting. Jeg kan fortsatt se en og annen flue, men de fleste er døde eller i dvale nå. jeg bor i Norge selvfølgelig. Jeg har fjernet all søppel, mat som ligger ute. Her florerer det med fluer. Vil ha tips hvordan få dem døde. Finnes det middel? Anonymkode: ac2be...a70
solmåneogstjerner Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeg bor i Norge selvfølgelig. Jeg har fjernet all søppel, mat som ligger ute. Her florerer det med fluer. Vil ha tips hvordan få dem døde. Finnes det middel? Anonymkode: ac2be...a70 Fluepapir eller en sånn elektrisk fluesmekker (ser ut som en bordtennisracket ). Du kan også ta dem med støvsuger om du nærmer deg med den sakte (bruk kun røret). Men det er litt rart at du har et så stort flueproblem nå. Har du dyreavføring rett utenfor f eks? I såfall sett opp gjerde. (Var nylig på en hytte hvor det går kuer, sauer og geiter rett forbi hver dag. Det var det mye fluer) 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Fluepapir eller en sånn elektrisk fluesmekker (ser ut som en bordtennisracket ). Du kan også ta dem med støvsuger om du nærmer deg med den sakte (bruk kun røret). Men det er litt rart at du har et så stort flueproblem nå. Har du dyreavføring rett utenfor f eks? I såfall sett opp gjerde. (Var nylig på en hytte hvor det går kuer, sauer og geiter rett forbi hver dag. Det var det mye fluer) ja, du er på sporet, det er noe av det som er i nabolaget, men kan ikke sette gjerde for fluene. Anonymkode: ac2be...a70
solmåneogstjerner Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, du er på sporet, det er noe av det som er i nabolaget, men kan ikke sette gjerde for fluene. Anonymkode: ac2be...a70 Gjerde mot de større dyrene selvsagt 😊 Endret 5. oktober 2019 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 10 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Gjerde mot de større dyrene selvsagt 😊 jeg trodde husvegger i seg selv var god nok "gjerde". Hvor kommer egentlig fluene inn? er det smutthull dem klarer å presse seg igjennom som jeg ikke vet om. Har noen forsket på det? Anonymkode: ac2be...a70
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #13 Skrevet 5. oktober 2019 Det er ikke loftsfluer du har da? Står at det er vanlig å ta feil mellom de og husfluer. Anonymkode: 2ab7a...404
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #14 Skrevet 5. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke loftsfluer du har da? Står at det er vanlig å ta feil mellom de og husfluer. Anonymkode: 2ab7a...404 ikke vet jeg, disse fluene har evne til å bite også. Anonymkode: ac2be...a70
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #15 Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke loftsfluer du har da? Står at det er vanlig å ta feil mellom de og husfluer. Anonymkode: 2ab7a...404 Hva er loftsfluer? Vi har masse fluer på hytta på disse tider, og vi skjønner ikke hvordan de kommer inn. Har en mistanke om at de kommer fra uinnredet hems.. Anonymkode: b1e55...d93
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #16 Skrevet 5. oktober 2019 Fluene trekker gjerne inn i hus når det blir kaldere i været. De vil ha ett varmere sted for å overvintre. Bruk fluepapir om de er veldig plagsomme. Anonymkode: f93d1...782 1
solmåneogstjerner Skrevet 5. oktober 2019 #17 Skrevet 5. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg trodde husvegger i seg selv var god nok "gjerde". Hvor kommer egentlig fluene inn? er det smutthull dem klarer å presse seg igjennom som jeg ikke vet om. Har noen forsket på det? Anonymkode: ac2be...a70 Trenger ikke å forske på det. De sniker seg inn gjennom dører og vinduer, gjennom sprekker og ventiler. Hvis du har mye fluer utenfor så kommer de fort inn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #18 Skrevet 6. oktober 2019 6 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Trenger ikke å forske på det. De sniker seg inn gjennom dører og vinduer, gjennom sprekker og ventiler. Hvis du har mye fluer utenfor så kommer de fort inn. Jeg har sittet 30 minutter i stua, og har ikke merket en flue. Hva skjer? Hvor ble de i av? Tror ikke før jeg ser det. Har tiltakene fungert allikevel? Der ser jeg at alle går på gulvet. Anonymkode: ac2be...a70
Gjest Mysticgirl Skrevet 7. oktober 2019 #19 Skrevet 7. oktober 2019 (endret) De kan overvintre i vinduskarmer og på loftet, sjekk luke i taket. Hadde en kompis som hadde fluer inne hele året og jeg sa det ikke var normalt. Da sjekket jeg at de var på loftet og i vinduskarmene når jeg åpnet vinduene. Han kjøpte insektsspray og sprayet i vinduskarmene og i sprekker på loftet. Nå er det ingen fluer på to år, kun noen som kommer inn på sommeren. Endret 7. oktober 2019 av Mysticgirl
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå