Quinden Skrevet 20. mai 2005 #1 Skrevet 20. mai 2005 Hei Noen som vet om en fast ansatt i kommunen automatisk har fortrinnsvis rett til en ledig stilling i kommunen framfor en vikar som har hatt den utlyste jobben i 1 år? Håper noen kan noe om ansettelser i kommunen ??
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2005 #2 Skrevet 20. mai 2005 Nå ligger jo ikke videregående skoler innunder kommunalt ansvar, men da jeg gikk i andre klasse der hadde vi en vikar som ønsket å fortsette etter jul. Det hadde også en fast ansatt, så hun fikk jobben fremfor henne. Det var no dritt da, for vikaren var sykepleier, den fast ansatte var institusjonskokk - og faget var helsefag...
Gjest lmr Skrevet 20. mai 2005 #3 Skrevet 20. mai 2005 Kommer an på bl.a. tariffavtaler etc. En fast ansatt har ikke nødvendigvis forrang, men er jo ofte lett å velge en fast ansatt man kjenner fra før og som har erfaring fra jobben. I Oslo K har man også overallighetsrettigheter. Dvs at hvis du har vært ansatt (fast) i kommunen i 2 år el. mere og mister jobben, så har du rettpå den stillingen som blir ledig dersom du er kvalifisert. Forøvrig regluerer arb.miljøloven ansettelser.
Emma3 Skrevet 21. mai 2005 #4 Skrevet 21. mai 2005 Om stillingen er utlyst internt kan ikkje andre enn dei med fast stilling søke, ellers stiller man i utgangspunkte likt.
Quinden Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2005 Om stillingen er utlyst internt kan ikkje andre enn dei med fast stilling søke' date=' ellers stiller man i utgangspunkte likt.[/quote'] Stillingen jeg tenker på er utlyst eksternt og jeg har vært vikar i denne stillingen 1 år, nå er jeg så spent på om jeg får den, sjefen nevnte at han ville ha meg, men måtte lyse den ut uansett, er så redd noen snapper den foran meg... Har så vannvittig lyst på den... :-)
Gjest personalkonsulent Skrevet 23. mai 2005 #6 Skrevet 23. mai 2005 Det er ingen grunn til at stillingen skal gå til noen som allerede har en fast stilling i kommunen. Hvis det da ikke er sånn at vedkommende er sagt opp pga innkrekninger eller lignende, da kan han/hun ha fortrinnsrett til stillingen dersom han/hun er kvalifisert. Hvis sjefen din vil ha deg i stillingen og kan argumentere skikkelig for at du er den best kvalifiserte så har du en meget god sjanse.
Quinden Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2005 Det er ingen grunn til at stillingen skal gå til noen som allerede har en fast stilling i kommunen. Hvis det da ikke er sånn at vedkommende er sagt opp pga innkrekninger eller lignende, da kan han/hun ha fortrinnsrett til stillingen dersom han/hun er kvalifisert. Hvis sjefen din vil ha deg i stillingen og kan argumentere skikkelig for at du er den best kvalifiserte så har du en meget god sjanse. Tusen takk for svar. Ble litt lettere til sinns nå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå