Gjest Nysgjerrig... Skrevet 20. mai 2005 #1 Skrevet 20. mai 2005 Jeg vil installere Linux på denne pcen. Hva har jeg å velge i "i dag"? Har ikke brukt noe på et par år (da RedHat for det meste).
Dru Skrevet 20. mai 2005 #2 Skrevet 20. mai 2005 Du finner mange distroer på linuxiso.org Jeg liker Ubuntu. Men linuxdistroer er visst som religion for folk, så man må nesten prøve en del og gjøre seg opp sin egen mening.
Scheherazade Skrevet 20. mai 2005 #3 Skrevet 20. mai 2005 Jeg liker Suse! Og Mandriva Live på pcer der jeg egentlig ikke bør installere noe annet. Men som Druscilla sier, kommer an på hvem du spør! Klart noen distroer er mer nybegynnervennlige enn andre, men dersom du har drevet litt med Linux før, er vel det meste greit.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mai 2005 #4 Skrevet 20. mai 2005 Personlige preferanser selvfølgelig, men Ubuntu er kjempefin for nybegynnere. Problemete med nybegynnerdistroer som Redhat/Fedora, Mandrake, SuSE o.s.v er at de er velidg bloatet. Ubuntu er den eneste distroen jeg har prøvd som har vært både nybegynnervennlig og rask.
Gjest Nysgjerrig... Skrevet 20. mai 2005 #5 Skrevet 20. mai 2005 Trodde ikke RedHat var gratis lenger, jeg? Om det er det, så vil jeg satse på RedHat. For det har jeg brukt (ganske heftig) før. Liker ikke Suse!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mai 2005 #6 Skrevet 20. mai 2005 Redhat har en gratis "prøvekanin" for RedHat som heter Fedora. Den er lettvinn, men den er treg.
Gjest jm Skrevet 21. mai 2005 #7 Skrevet 21. mai 2005 Jeg prøvde å installere Ubuntu på min gamle PC, men ga opp den da installeringsprogrammet ikke fant nettverkskortet mitt (et 3Com ISA-kort). Jeg har nå lagt inn Mandriva LE 2005, og alt funker som det skal (lydkortet måtte konfigureres etter at installasjonen var ferdig).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå