AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Hei! Har slitt med angst i 8-9 mnd. nå, i GANSKE stor grad! Angsten styrer veldig mye av hverdagen min og jeg er stort sett alltid stresset/sliten/redd osv. Har mange ting jeg sliter med å gjennomføre som gikk bra før, og noen dager klarer jeg ikke noe annet enn å ligge på sofaen! Dette har for det første påvirket meg, men nå også alt rundt meg. Samboeren min vil ende forholdet fordi vi ikke har «mer» sammen pga hvordan mitt liv er nå (det har vært mye frustrasjon, krangling og prøving de siste mnd), jeg har ikke brukt mye tid på venner det siste året og jeg merker også at familien min er litt «frustrert» over å måtte trø til hele tiden. Så nå er jeg der da... Sinnsyk angst, ganske deppa, føler meg veldig ensom og nå muligens uten kjæresten også - som har vært det gode jeg har. Hvordan i alle dager takle dette?? Merker at hodet mitt er et fullstendig kaos. Anonymkode: 1041a...b32
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har slitt med angst i 8-9 mnd. nå, i GANSKE stor grad! Angsten styrer veldig mye av hverdagen min og jeg er stort sett alltid stresset/sliten/redd osv. Har mange ting jeg sliter med å gjennomføre som gikk bra før, og noen dager klarer jeg ikke noe annet enn å ligge på sofaen! Dette har for det første påvirket meg, men nå også alt rundt meg. Samboeren min vil ende forholdet fordi vi ikke har «mer» sammen pga hvordan mitt liv er nå (det har vært mye frustrasjon, krangling og prøving de siste mnd), jeg har ikke brukt mye tid på venner det siste året og jeg merker også at familien min er litt «frustrert» over å måtte trø til hele tiden. Så nå er jeg der da... Sinnsyk angst, ganske deppa, føler meg veldig ensom og nå muligens uten kjæresten også - som har vært det gode jeg har. Hvordan i alle dager takle dette?? Merker at hodet mitt er et fullstendig kaos. Anonymkode: 1041a...b32 Hei fine du... Jeg kan ikke så mye om angst, men jeg kan litt om livet. Livet er jo masse nedturer og noen oppturer innimellom. Det som kan hjelpe er hvis du kan la tankene få hvile. Hvis du klarer det for du mulighet til å kjenne på livet. Vi mennesker bruker alt for mye tid på tanker, vi tenker ofte alt for mye på ting vi ikke kan gjøre noe med.. Du må slippe tankene og gjøre plass til livet. Aksepter det du føler, tilgi deg selv, vær god med deg selv, ikke prøv å gjør andre lykkelige før deg selv.. Det finnes masse fine folk som har erfaring og utdannelse til å kunne hjelpe deg.. Jeg kan ingen ting om angst, jeg vet bare at tanker spiser oss opp og at å føle etter hjelper oss til å være til stedet i livet. Masse lykke til. klem Anonymkode: 4955a...fab 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei fine du... Jeg kan ikke så mye om angst, men jeg kan litt om livet. Livet er jo masse nedturer og noen oppturer innimellom. Det som kan hjelpe er hvis du kan la tankene få hvile. Hvis du klarer det for du mulighet til å kjenne på livet. Vi mennesker bruker alt for mye tid på tanker, vi tenker ofte alt for mye på ting vi ikke kan gjøre noe med.. Du må slippe tankene og gjøre plass til livet. Aksepter det du føler, tilgi deg selv, vær god med deg selv, ikke prøv å gjør andre lykkelige før deg selv.. Det finnes masse fine folk som har erfaring og utdannelse til å kunne hjelpe deg.. Jeg kan ingen ting om angst, jeg vet bare at tanker spiser oss opp og at å føle etter hjelper oss til å være til stedet i livet. Masse lykke til. klem Anonymkode: 4955a...fab Hei❤️ Tusen takk for veldig oppmuntrende ord!! Du har så rett. Det er ufattelig mange tanker om ting vi faktisk ikke kan gjøre noe som helst med. Det er så unødvendig - men samtidig så vanskelig å la vær å tenke også. Tar absolutt til meg det du skriver! Stor klem! Anonymkode: 1041a...b32
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 Du sier ikke noe om du har oppsøkt lege, og får medisinsk hjelp? Når angsten påvirker deg i så sterk grad, er det noe du burde vurdere å gjøre. Jeg sliter selv med angst for tiden, runde 2 eller 3 i livet, kunne mye om angstmestring i fortiden, og jeg leser opp og ned på Internet/ser youtube-videoer igjen, alt om angst og depresjonsmestring. Det har hjulpet meg før, til å få på plass både kosthold, rutiner, trening, avslapning etc..og anbefaler det. Har man et problem, så må man lære seg det man kan om det, for å mestre situasjonen. Ofte er kosthold, rutiner, søvn, trening , fremgang og alt helt i ubalanse når man har kjørt seg ned i en grøft. Klem til deg. ❤️ Anonymkode: 347e2...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 Dette høres ikke enkelt ut❤️ Jeg slet med angst i flere år, og var mye fysisk dårlig pga det. En dag så klarte jeg ikke leve så begrenset og ensomt lengre. Bestemte meg for å gjøre alle tingene jeg var redd for, og treffe/snakke med menneskene jeg var redd for å treffe på. Forespeil deg det livet du ønsker, og motiver deg selv med det. Angst er overkommelig, selv om det i øyeblikket føles ut som om den eier deg. Det er du som er sjefen, du må bare overbevise deg selv om det. Jeg vet det er utrolig vanskelig, men utfordre deg selv, og prøv å se alt som er positivt med akkurat fantastiske unike deg❤️ Anonymkode: 1abaa...4ca 1
Anzii Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 Angst er ikke lett, og selvom jeg vet at veldig mange sliter med angst så føler jeg meg så ekstremt ensom. Det er liksom angsten og meg, for ingen vet jo nøyaktig hvordan jeg føler det. Mitt største problem er at jeg overtenker helt uviktige og ufarlige ting, og har nå skjønt at jeg trenger hjelp til å klare og kontrollere tankene mine. Gleder meg til å sette i gang med behandling, så jeg endelig kan vise angsten hvem det er som bestemmer, kanskje du burde vurdere det samme? Masse lykke til, vi er flere i samme båt❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #7 Skrevet 4. oktober 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier ikke noe om du har oppsøkt lege, og får medisinsk hjelp? Når angsten påvirker deg i så sterk grad, er det noe du burde vurdere å gjøre. Jeg sliter selv med angst for tiden, runde 2 eller 3 i livet, kunne mye om angstmestring i fortiden, og jeg leser opp og ned på Internet/ser youtube-videoer igjen, alt om angst og depresjonsmestring. Det har hjulpet meg før, til å få på plass både kosthold, rutiner, trening, avslapning etc..og anbefaler det. Har man et problem, så må man lære seg det man kan om det, for å mestre situasjonen. Ofte er kosthold, rutiner, søvn, trening , fremgang og alt helt i ubalanse når man har kjørt seg ned i en grøft. Klem til deg. ❤️ Anonymkode: 347e2...8e7 Jeg startet hos psykiater for 1,5 mnd siden. Vi jobber litt nå med å etablere litt rutiner igjen (mat, søvn, tur etc.). Problemet er jo selvsagt at det kan gå greitt ett par dager - så kræsjer alt fullstendig en påfølgende uke.. Så flink du er som leser deg opp og lærer deg om hvordan dette fungerer! Det er hjelpsomt. Jeg har lest mye selv, men sliter med å sette det ut i live. Men tusen takk for tips, så skal jeg prøve å lese meg litt opp igjen ❤️ Håper du kommer utav angsten nok en gang nå, stå på! Klem til deg. Anonymkode: 1041a...b32
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ikke enkelt ut❤️ Jeg slet med angst i flere år, og var mye fysisk dårlig pga det. En dag så klarte jeg ikke leve så begrenset og ensomt lengre. Bestemte meg for å gjøre alle tingene jeg var redd for, og treffe/snakke med menneskene jeg var redd for å treffe på. Forespeil deg det livet du ønsker, og motiver deg selv med det. Angst er overkommelig, selv om det i øyeblikket føles ut som om den eier deg. Det er du som er sjefen, du må bare overbevise deg selv om det. Jeg vet det er utrolig vanskelig, men utfordre deg selv, og prøv å se alt som er positivt med akkurat fantastiske unike deg❤️ Anonymkode: 1abaa...4ca Hei gode deg! Ja det er akkurat slik for min del også! Er så fysisk dårlig, at jeg er jo helt overbevist om at det feiler meg noe fysisk (til tross for mange legeundersøkelser som tilsier at jeg er frisk). Du er nok absolutt inne på noe med dette at ok, nå må jeg bare gjøre ting som skremmer meg - og erfare at det går bra❤️ Tusen takk for motiverende ord!! Jeg må virkelig bare prøve å utfordre meg selv mer og prøve å faktisk slappe litt av å nyte livet❤️ Anonymkode: 1041a...b32
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #9 Skrevet 4. oktober 2019 13 minutter siden, Anzii skrev: Angst er ikke lett, og selvom jeg vet at veldig mange sliter med angst så føler jeg meg så ekstremt ensom. Det er liksom angsten og meg, for ingen vet jo nøyaktig hvordan jeg føler det. Mitt største problem er at jeg overtenker helt uviktige og ufarlige ting, og har nå skjønt at jeg trenger hjelp til å klare og kontrollere tankene mine. Gleder meg til å sette i gang med behandling, så jeg endelig kan vise angsten hvem det er som bestemmer, kanskje du burde vurdere det samme? Masse lykke til, vi er flere i samme båt❤️ Ja jeg kjenner følelsen så veldig godt! Det er liksom ingen som «virkelig» forstår hvordan det føles for meg. Så bra at du er kommet dit at du søker hjelp, for det er nok absolutt mye god hjelp å få - og det fortjener du!! Jeg håper det ordner seg for deg og at du får godt utbytte av behandlingen. Masse lykke til til deg og❤️ Anonymkode: 1041a...b32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå