Gå til innhold

Genser med ullblanding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over rasende billig garn i dag- 10 kr. for 50gr, men er usikker på om det er noe lurt å strikke genser med denne blandingen: 43 % ull, 43 % acryl og 14 % polyester. Genseren er tenkt til "hyttegenser". Synspunkter?

Anonymkode: 515ca...db8

Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort. Med akryl vil det holde seg mindre fint, syns den type plagg fort får stygge nupper. Jeg ville hvertfall følt det litt bortkastet å bruke tid på å strikke noe som taper seg fort. I tillegg ville jeg nesten enda mer på hytta ønsket meg noe i ren ull, dvs noe som varmer ordentlig. I tillegg vil vel akrylen henne ullas pustende egenskaper noe? 

Skrevet

Tenk på timene med arbeid du legger i det. Og så skal du få et ubrukelig resultat for å spare noen hundrelapper?

Skrevet

Takk for gode råd, hadde en mistanke om at acry-prosenten kunne være ødeleggende. Kjøper aldri klær med acryl, men ble vel litt blendet av høy ull-prosent. Nuhvel....bolen er rekket opp- forslag til hva jeg da bruker 10 nøster til?

Skrevet

Velg heller ren ull. Du kan selvsagt strikke hva du vil men en slik blanding blir liksom ikke noe. Ikke nok varme som et ulllplagg, og blir vanskelig å vaske slik at det blir rent. 

Anonymkode: 1bce8...6c8

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode råd, hadde en mistanke om at acry-prosenten kunne være ødeleggende. Kjøper aldri klær med acryl, men ble vel litt blendet av høy ull-prosent. Nuhvel....bolen er rekket opp- forslag til hva jeg da bruker 10 nøster til?

Et pledd

Anonymkode: 1bce8...6c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...