AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Var hos psykologen og nevnte at jeg hadde selvmordstanker og han spurte hvordan jeg ønsket å utføre det og jeg svarte ved å xxx og da svarte han "skal du virkelig xxx deg?" På en sånn sur måte. Akkurat som om han syntes det var avskyelig å gjøre. Noen som har opplevd at psykologen virket sur når du har nevnt selvmordsplaner? Anonymkode: 64827...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 *Akkurat som om han syntes det var avskyelig å gjøre det på akkurat den måten Anonymkode: 64827...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Han sjekket hvor detaljert du hadde tenkt på dette. Anonymkode: 36d0c...ad4 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 Bytt psykolog!! Dersom han har en dårlig dag, får han holde seg hjemme! Makan, så uprofesjonelt! Men du, ikke velg en permanent løsning på et midlertidig problem!! Lykke til ❤️ Anonymkode: 21813...847 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 Tror du overtenker hans reaksjon Anonymkode: 7b165...c60 6
Supernova17 Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Han har ikke lov til å oppmuntre deg til å utføre så farlige planer. Endret 4. oktober 2019 av Supernova17 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #7 Skrevet 4. oktober 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du overtenker hans reaksjon Anonymkode: 7b165...c60 Det tror jeg også. Det var nok en plan bak reaksjonen hans, som går på å sjekke hvor seriøst hun mente det hun sa. Anonymkode: 36d0c...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 Det han gjorde var å undersøke om dette «bare» er selvmordstanker eller om det også ligger selvmordsplaner bak. Selvmordstanker i seg selv er ikke farlige. Har du derimot konkrete og realistiske planer er det mye mer alvorlig. Han var helt sikkert bare alvorlig når han snakket med deg. Og når du ikke fikk den «stakkars deg»-holdningen så tolket du det som om han var sur. Ut fra det du skriver tok han deg seriøst og på alvor. Anonymkode: 8f5c4...435 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #9 Skrevet 4. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det han gjorde var å undersøke om dette «bare» er selvmordstanker eller om det også ligger selvmordsplaner bak. Selvmordstanker i seg selv er ikke farlige. Har du derimot konkrete og realistiske planer er det mye mer alvorlig. Han var helt sikkert bare alvorlig når han snakket med deg. Og når du ikke fikk den «stakkars deg»-holdningen så tolket du det som om han var sur. Ut fra det du skriver tok han deg seriøst og på alvor. Anonymkode: 8f5c4...435 Jeg tror dere mistolker problemstillingen min. Jeg skjønner det at han lurte på hvordan jeg skulle ta selvmord fordi han ville vite hvor alvorlig jeg var, det jeg derimot syns var litt rart var at han gjentok selvmordsplanen min med en slags avsky. Hadde jeg hatt en mer vanlig selvmordsplan som f.eks å ta overdose så hadde han ikke syntes det var avskyelig. Jeg ble bare litt såra over måten han reagert på og jeg tørr ikke nevne det igjen nå. Anonymkode: 64827...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #10 Skrevet 4. oktober 2019 Hvilken reaksjon ville vært den riktige? Skryt? Aksept? Tommel opp? Uansett hvilken måte man velger så er det en avskyelig metode, og burde reageres på med avsky. Anonymkode: 58dbb...723 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #11 Skrevet 4. oktober 2019 Ønsket du innleggelse? Anonymkode: 578bb...f20 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #12 Skrevet 4. oktober 2019 Husk at dette handler om deg, og mest sannsynlig overtenker du i hodet ditt hva han tenker om deg. Du dømmer deg selv og tror at andre gjør det samme. Uansett. Om det var veldig ubehagelig kan du enten snakke med han om det eller bytte behandler. Ikke gi opp å bli bedre 😊 Jeg har f. Eks i ettertid innsett at jeg overtenkte hva min pskyolog tenkte om meg når jeg fortalte veldig private ting. Trodde han mislikte meg sterkt osv. Mest sannsynlig var det bare min egen reaksjon på å dele noe så vondt/vanskelig/skamfult. Anonymkode: b43a2...a39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå