AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Har gått nå 7 ut av 10 dager. 1500mg dagen for en liten infeksjon i tåa... den ble bra etter 5 men jeg blir bare dårligere og dårligere av penicillin kuren. Non stopp dårlig mage uten noe fasthet. Smerter i mage sekken. Sopp i underliv og trolig lengere bak og. Dårlig ånde. Lav feber. Migrene som kommer å går. Jeg lurer bare på om nå som selve infeksjonen er knekt så kan jeg trappe ned til 2 istede for 3 piller om dagen? I går tok jeg kun to med uhell og hadde endelig energi nok til å gjøre noe annent enn å ligge i senga / sofan å føles ut som om jeg dør. Vil ikke slutte men føler at dosen er altfor drøy. Skal sitte i bil i 5 timer i morgen å på hytte md utedo med fremmede mennesker. Siste jeg vil er å se ut som om jeg blør ihjel innvendig. ( føler meg døende ). Får ikke ringt lege kontoret da det er stengt og føler det blir dumt å spøre lege vakts. Infeksjonen var så lite ille jeg trodde jeg kom til å få krem men ble satt på penicillin istede.. infeksjonen hadde nådd det punktet hvor det såvidt kom pus ut en gang om dagen. Jeg føler at å lågre dosen så bruke den i 1-2 dager til vil funke bedre. Men jeg kan og være veldig dum som vurderer det. Anonymkode: cf248...5ef
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Nei, du skal fullføre hele kuren som forskrevet av lege - det er veldig viktig med tanke på bakterieresistens og behandling. Ikke-fullførte antibiotikakurer er et megaproblem for folkehelsen, fordi det skaper resistente bakterier. Slutter du for tidlig (det er veldig vanlig at det er bakterier igjen selv om symptomene dine er borte) risikerer du bare at infeksjonen blusser opp igjen og du må ha en ny kur (kanskje sterkere/lenger også). Du skulle tatt kontakt med fastlegen din for å få en annen type antibiotika om du ble så dårlig. Anonymkode: 70afc...d92 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Du fullfører kuren. Basta. Har du spørsmål vedr dette, tar du kontakt med legen din, ikke kg. Anonymkode: 51bb4...1bb 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 Du må aldri tenke tanken på å kutte nå. Tåinfeksjon kan sette seg i beinet og da er løpet kjørt. Anonymkode: 15634...07a 1
Eevee Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Uff, høres skikkelig kjipt ut og jeg skjønner det er fristende 💔 Antibiotika angriper gjerne alle bakterier, både «snille og slemme» så man får fort oppblomstring av alt annet når alt av gunstig bakterier også forsvinner. Diaré er svært vanlig, det samme er sopp i diverse steder som underliv og munn. På tross av alle plager antibiotika medfører er det anbefalt å ta kuren helt ut for å forsikre seg om at alt av bakterier er drept, i ditt tilfelle tåa. Ellers risikerer du at disse blir resistente mot nettopp den antibiotikan du har gått på, og med det er det ett mindre antibiotikum som fungerer mot de bakteriene du har «laget». Spre disse videre og du får et bilde på hvordan verden er i ferd med å bli 😕 Ta en for «laget» denne gangen og ta kuren helt ut, og drep alt som er der av bakterier. Tarmflora og annet stabiliserer seg fort igjen etterpå Edit: du vil også seff få et større problem med å bli kvitt bakteriene i din egen tå ved at disse blir resistene skulle noen overleve og lage infeksjon på nytt. Pr i dag er du frisk, men det trengs kun én overlevende for å skape en ny oppblomstring igjen Endret 4. oktober 2019 av Eevee
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 Ikke tenk på det engang. Stopper du før, så velkommen til infeksjon! Fullfør kuren. Anonymkode: c99e7...910 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #9 Skrevet 4. oktober 2019 Fullfør kuren, og dropp den turen i morgen! Anonymkode: 9281a...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #10 Skrevet 4. oktober 2019 Fullfør kuren, men gå på apoteket og kjøp probiotika som du starter på umiddelbart. Hadde du gjort det med en gang du startet på antibiotikakuren hadde du sluppet de problemene du har fått. Irriterer meg at leger ikke opplyser folk om sånt. Anonymkode: 30570...205 1
Kajsax Skrevet 4. oktober 2019 #11 Skrevet 4. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fullfør kuren, men gå på apoteket og kjøp probiotika som du starter på umiddelbart. Hadde du gjort det med en gang du startet på antibiotikakuren hadde du sluppet de problemene du har fått. Irriterer meg at leger ikke opplyser folk om sånt. Anonymkode: 30570...205 Leger opplyser sjeldent, men de på apoteket informerer
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #12 Skrevet 4. oktober 2019 10 minutter siden, Kajsax skrev: Leger opplyser sjeldent, men de på apoteket informerer Jeg har aldri blitt rådet til å kjøre probiotika parallelt når jeg har fått antibiotikabehandling, hverken av lege eller apotek. Og jeg har hatt noen kurer (heldigvis uten problemer). Anonymkode: 30570...205
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå