Gå til innhold

Hundepasser og rus

Gjest jegerstoltmammatil

Fremhevede innlegg

Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet

Vi har en Engelsk cocker spaniel på 4 år som vi har sjelden borte men noen ganger kan han ikke være med oss. Vi har kommet i kontakt med en voksen dame i Oslo området som mange anbefalte og vi var der på besøk.  Denne hunden har en auto immun sykdom som gjør at kennel ikke funker.  Vi har en sønn som gifter  seg i Utlandet. Så da vi kom dit, var hun nettopp stått opp, klart det når kl var 0600  men når vi har sendt henne SMS så svarer hun på en litt sånn rar måte. Jeg ringer henne og da snøvler hun.  Vi har ingen back up plan,  jeg ringer naboen hennes og snakker med hun og hun sier at hunden får rikelig med tur, og at den får det den trenger. Jeg spør rett ut om det er rus der og hun sier at hun bruker sovemedisin og av og til er på polet. Vi har avtale om 2 uker hundepass og bryllupet er nå til helgen. Men jeg føler at jeg burde dra hjem. Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn.no finn en annen hundepasser

Anonymkode: 5e630...bd8

Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn.no finn en annen hundepasser

Anonymkode: 5e630...bd8

Det er ikke bare å bruke en annen hundepasser, fordi en del av problemet er at hun som vi bruker er dyrepleier og en del medisiner må settes på hunden og det er litt opplæring på

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet. Veldig mange bruker sovemedisin og alle går da på polet i blant? Og hvem har da ikke nettopp stått opp når kl 06?!

Om dama er dyrepleier og anbefalt av mange så ville jeg bare slappet av. Du kan jo be om oppdateringer underveis, så blir du roligere. 

Anonymkode: 549f8...143

• Liker 6
Skrevet

Så lenge tilbakemeldingen er at hunden har det bra og får det den trenger så ville jeg ha tatt det med ro. Du har vel dessuten vært der på besøk og ved selvsyn kunnet konstatere at det ikke er snakk om noe narkoreir? At man snøvler når man blir vekt om morgenen, bruker sovemedisiner og tar seg en tur på polet i ny og ne betyr ikke nødvendigvis at man er en dårlig hundepasser!   

• Liker 2
Skrevet

Hun var sikkert litt ør så tidlig på morgenen om hun hadde tatt sovemedisin kvelden før. Det ble ihvertfall jeg når jeg gikk på det en periode. Tror ikke du trenger å bekymre deg. 

Anonymkode: e5e6e...134

• Liker 2
Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet

Jeg har slått meg til ro nå. Takk for råd

Skrevet (endret)

Jeg er også selv hundeeier, og av det du skriver her ville jeg ikke uroet meg. Sovetabletter og alkohol i ny og ned? Dette er det ikke noen form for rusproblem i mine øyne. Så lenge hunden får turer og rikelig med sosial kontakt og de medisinene den trenger har den det vel topp?

Jeg skal ikke nekte for at jeg er noe overbeskyttende for min hund, og ser på den som det kjæreste jeg eier. Men hunder er likevel mer tilpasningsdyktige enn for eks barn, og føler at de i mindre grad blir påvirket av slike forhold. Min hund er fornøyd så lenge hun får ligge inntil, være med på det som skjer og får tur. Skulle noen oppføre seg litt snøvlete er det noe ikke min hund hadde blitt nevneverdig påvirket av hvertfall :)  Misforstå meg rett, min merker om jeg er full, men blir ikke scarred for life som barn kan bli :) 

Endret av Eevee
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...