Surikatta Skrevet 3. oktober 2019 #1 Del Skrevet 3. oktober 2019 Det kniper til finansielt (denne skulle nesten stått under ´´økonomi´´, hehe). Saken er: alenemor, sliter med å få endene ti å møtes i det siste til tross for at jeg egentlig har full kontroll, ikke kan kutte ned på noe og drukner ikke i forbruksgjeld. Men likevel ser jeg at jeg på slutten av måneden flytter på småpenger mellom kontoene, panter og styrer for å skvise ut det siste. Har noe strikketøy jeg kan selge da, men på Finn.no tror jeg annonsene bare drukner i alt annet. Epla har blitt for dyr, så det orker jeg ikke ha som nettbutikk. Noen andre forslag? Eller...har dere andre kreative forslag jeg kan tjene litt på? Kan sikkert sy noe el.l? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 3. oktober 2019 #2 Del Skrevet 3. oktober 2019 Har du gått igjennom lån og forskninger? Hvis man klarer å redusere de store utgiftene litt betyr det mye. Nedbetalingstiden for lånet kan gjøres lengere. Det gir bedre økonomi hver måned, men gjør lånet dyrere totalt sett. Forsikringene har en tendens til å bli litt dyrere hvert år. Men når man tar en gjennomgang med selskapet, og en konkurrent, så blir det plutselig litt rimeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Del Skrevet 3. oktober 2019 5 timer siden, Surikatta skrev: Det kniper til finansielt (denne skulle nesten stått under ´´økonomi´´, hehe). Saken er: alenemor, sliter med å få endene ti å møtes i det siste til tross for at jeg egentlig har full kontroll, ikke kan kutte ned på noe og drukner ikke i forbruksgjeld. Men likevel ser jeg at jeg på slutten av måneden flytter på småpenger mellom kontoene, panter og styrer for å skvise ut det siste. Har noe strikketøy jeg kan selge da, men på Finn.no tror jeg annonsene bare drukner i alt annet. Epla har blitt for dyr, så det orker jeg ikke ha som nettbutikk. Noen andre forslag? Eller...har dere andre kreative forslag jeg kan tjene litt på? Kan sikkert sy noe el.l? Dersom du må tjene mer så er jo din opprinnelige arbeidsgiver førstepri. Har de behov for mer arbeid? Kan du forhandle opp lønna? Dersom nei: har du søkt på andre og bedre betalte jobber? Har du vurdert en deltidsjobb? og så kommer vi til del to: utgifter. Du sier du har stålkontroll. Du har reforhandlet lånet og prutet på forsikringene i 2019. Du har byttet mobil- og internettleverandør og har ikke TV. Du abonnerer ikke på noe. Du kjøper ikke (nye) klær, handler ikke noe sminke, interiør eller annet. Hobbyene dine er gratis, og sentrerer gjerne nå på høsten rundt selvplukk. Du kjøper garn (som er dritdyrt) på bruktbutikken og produserer dermed endel klær selv. Du syr, så tilpasning av de arvede klærne er gratis. Da er det fort slik at det er bosted som gjenstår. Går det ikke rundt så må du kutte et sted. Det kan bety å flytte til billigere trakter. For å tjene penger på noe laget av råmateriale som ikke er gratis er ikke realistisk. Du bruker mye tid, og investerer i mye råmateriale og får trolig ikke solgt det. Dersom du likevel skal sy/strikke; ta på deg konkrete oppdrag og krev 50% betalt på forskudd. Og vær realistisk på om du faktisk er dyktig nok. Anonymkode: 3cbe7...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Del Skrevet 3. oktober 2019 Hvis du er kreativ å flink til å strikke og sy så kan du jo iallfall prøve å legge ut på finn/FB/insta at du kan ta oppdrag/legge ut ting du har strikket/sydd. Jeg kan ikke strikke, og fant nylig ei i mitt nærområde gjennom markedsplassen på FB, som jeg nå har kjøpt 2 genser og nå strikker hun en som jeg har bestilt. Jeg tror ikke jeg er alene om å ikke kunne strikke, så prøv iallfall! Enig med stan også, gå igjennom forsikringene, be om tilbud fra annen, sjekk også mobilabonnement etc Anonymkode: 1c5ad...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatta Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 3. oktober 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du må tjene mer så er jo din opprinnelige arbeidsgiver førstepri. Har de behov for mer arbeid? Kan du forhandle opp lønna? Dersom nei: har du søkt på andre og bedre betalte jobber? Har du vurdert en deltidsjobb? og så kommer vi til del to: utgifter. Du sier du har stålkontroll. Du har reforhandlet lånet og prutet på forsikringene i 2019. Du har byttet mobil- og internettleverandør og har ikke TV. Du abonnerer ikke på noe. Du kjøper ikke (nye) klær, handler ikke noe sminke, interiør eller annet. Hobbyene dine er gratis, og sentrerer gjerne nå på høsten rundt selvplukk. Du kjøper garn (som er dritdyrt) på bruktbutikken og produserer dermed endel klær selv. Du syr, så tilpasning av de arvede klærne er gratis. Da er det fort slik at det er bosted som gjenstår. Går det ikke rundt så må du kutte et sted. Det kan bety å flytte til billigere trakter. For å tjene penger på noe laget av råmateriale som ikke er gratis er ikke realistisk. Du bruker mye tid, og investerer i mye råmateriale og får trolig ikke solgt det. Dersom du likevel skal sy/strikke; ta på deg konkrete oppdrag og krev 50% betalt på forskudd. Og vær realistisk på om du faktisk er dyktig nok. Anonymkode: 3cbe7...2fc Dersom du må tjene mer så er jo din opprinnelige arbeidsgiver førstepri. Har de behov for mer arbeid? -Nei Kan du forhandle opp lønna? -Prøvd, får ikke mer nå. Dersom nei: har du søkt på andre og bedre betalte jobber? -Søker ja. Har du vurdert en deltidsjobb? -Ja, men kan ikke da eksmannen jobber skift og er mye borte. Små barn. og så kommer vi til del to: utgifter. Du sier du har stålkontroll. Du har reforhandlet lånet og prutet på forsikringene i 2019. -Ja. Jobber i bransjen Du har byttet mobil- og internettleverandør og har ikke TV. -mobil betalt av arbeidsgiver, TV inkludert i husleie Du abonnerer ikke på noe. -Netflix. Eksen tar Spotify. Deler slik at barna har. Du kjøper ikke (nye) klær, handler ikke noe sminke, interiør eller annet. -Kun når jeg absolutt må, klær arver jeg ofte av kusine. Hobbyene dine er gratis, og sentrerer gjerne nå på høsten rundt selvplukk. Du kjøper garn (som er dritdyrt) på bruktbutikken og produserer dermed endel klær selv. Du syr, så tilpasning av de arvede klærne er gratis. -Garn kun på tilbud eller bytter med andre. Minimalt med utgifter. Syr litt og tilpasser egne klær. Da er det fort slik at det er bosted som gjenstår. Går det ikke rundt så må du kutte et sted. Det kan bety å flytte til billigere trakter. -Avhengig av å bo i område tilknyttet barnas skole og venner, men har stadig aktivt søk på Finn i tilfelle noe dukker opp. For å tjene penger på noe laget av råmateriale som ikke er gratis er ikke realistisk. Du bruker mye tid, og investerer i mye råmateriale og får trolig ikke solgt det. Dersom du likevel skal sy/strikke; ta på deg konkrete oppdrag og krev 50% betalt på forskudd. Og vær realistisk på om du faktisk er dyktig nok. -Lurt med å selge på oppdrag, det var en veldig god ide, takk Anonymkode: 3cbe7...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Del Skrevet 3. oktober 2019 Tise Anonymkode: 126e2...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå