Gå til innhold

Reker, ta sjansen??

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser dette er en 1 måned gammel tråd men skriver allikavel. Du skal nok være forsiktig. Jeg har spist reker og alt ok, MEN så skulle jeg ha kontrastvæske med CT. Ble spurt om jeg tåle skalldyr og jeg sa ja. Fikk en kraftig allergisk reaksjon og ble helt tatt på senga av den. Etter det har jeg ikke rørt skall dyr. Fikk beskjed at jeg kunne få en enda verre reaksjon hvis jeg spiste det selv om disse to tingene er helt forskjellig. Så hvis jeg skal ha skalldyr kommer jeg til og spør legen for en test eller hvertfall snakke med lege først og høre om det stemmer dette. 

Anonymkode: 74276...cce

Ja, det er fordi folk med allergi mot kontrast kan også være allergisk mot skalldyr, har også hørt dette fra legen.

Det er bra du unngår det fordi det er ikke en sjanse man vil ta.

Men du tenker å fortsette å spise det etter dette?

Anonymkode: 62f08...d82

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du da at absolutt alt i en matbutikk skal være pakket inn i plast? Og at matbutikken skal ha egen inngang, og ikke ligge i et kjøpesenter? For det er det som kreves da. 

Anonymkode: e5b31...7fa

Nei, såklart ikke. Boller kan man jo finne selv også, de er ofte ikke pakket inn i noe men ligger liksom løst, samme med brød.

Men forstår ikke hvorfor reker og nøtter ikke kan være pakket inn fra før, istedet for sånn selvforsyningsgreie.

Det virker så risky når det ofte er de to matvarene som gir mest alvorlig allergisk reaksjoner.

Men kanskje jeg overtenker dette.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, såklart ikke. Boller kan man jo finne selv også, de er ofte ikke pakket inn i noe men ligger liksom løst, samme med brød.

Men forstår ikke hvorfor reker og nøtter ikke kan være pakket inn fra før, istedet for sånn selvforsyningsgreie.

Det virker så risky når det ofte er de to matvarene som gir mest alvorlig allergisk reaksjoner.

Men kanskje jeg overtenker dette.

Det er jo mange bakervarer som inneholder nøtter og peanøtter (eller egg, osv), som ligger løst. De kan også spre allergener ved kontakt og i luft. Tror du overtenker dette litt ja :)

Anonymkode: e5b31...7fa

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager, trodde det var TS. :sjenert:

Anonymkode: 8aad1...79e

Ikke noe problem, jeg måtte bare le litt. Har holdt meg langt unna reker siden den hendelsen, og har også fått EpiPen på grunn av den sterke allergien :) 

Anonymkode: 915e6...1e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...