Gå til innhold

Når ble du voksen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kommer an på hva man definerer som voksen...

Jeg følte jeg ble voksen i høst, etter endel sykdom og et grusomt samlivsbrudd. Jeg er 25...

med voksen mener jeg da at jeg tenker og handler litt annerledes, prioriterer annerledes, og er mer fornuftig og forsiktig. men jeg er fremdeles like full av liv og faenskap. hehe :kul:

Videoannonse
Annonse
Gjest Darcy
Skrevet

Å være voksen betyr ikke at man er kjedelig, jeg syns det å være voksen betyr at man tar ansvar for sitt eget liv, har orden på sin egen økonomi, og har lært at alle valg man tar får konsekvenser.

Skrevet

det er vel ikke noe som har skjedd plutselig men kommet litt etter litt.

Men, på enkelte områder føler jeg meg 13, andre ganger føler jeg meg 45. er 26 bare...

Skrevet

Begynte vel å føle meg forholdsvis voksen som 15-16-åring, det var vel et par spesielle hendelser som bidro til det. Siden har det gått slag i slag... Noen ganger føler jeg meg veldig voksen, andre ganger veldig barnslig.

Skrevet

Jeg har aldri vært så voksen som da jeg var 19-20 år. Siden har voksenheten avtatt betraktelig og jeg føler meg slett ikke voksen nå. (Og jeg ser vel egentlig at jeg aldri var særlig voksen i 19-20 årsalderen likevel :oops: )

Men jeg er kanskje voksen likevel? Har jobb, hus, bil og samboer og klarer meg fin på egenhånd. Er man voksen da?

Skrevet

Jeg er 28, og har absolutt ingen hast med å bli voksen.

Skrevet

Når jeg ble voksen? :ler: Kan ikke si jeg har opplevd at det har skjedd. For meg vil det nok innebære å bli voksen at jeg skaper mitt eget liv, med egen familie og kommer meg unna mor og fars grep. Jeg har vært opptatt av deres hjelp og syn på mine handlinger så altfor lenge. Jeg har aldri måttet stå 100% på egne ben. Men jeg er bare 21 enda, så. Jeg er på vei. Jeg har tross alt flyttet hjemmefra.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tja..kanskje når jeg ble 26 og innså hvor viktig det var med økonomi.. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er såpass ung enda at jeg ikke kan påstå at jeg er voksen. :)

Gjest voksen
Skrevet

En del tragiske hendelser og alvorlig sykdom tett på hverandre som førte til at jeg "ble voksen".

"Å bli voksen" er egentlig veldig vanskelig å definere, men for min del betyr det hovedsaklig å tørre stole på meg selv, egen vurderingsevne og egne beslutninger. :)

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg trodde jeg var voksen og viste alt da jeg 13.. Nå ti år senere føler jeg meg lengere fra voksen enn den gangen :roll:

Gjest Jamila
Skrevet

Veldig enig i det du sier her, Embla s. Jeg kommer aldri til å slutte å leke. Samtidig er jeg voksen i den forstand at jeg må ta ansvar for mine handlinger, min økonomi og de rundt meg. Det går fint an å kombinere dette! :)

Jeg ble nok "voksen" første gang da jeg var 18 og flytta laaaangt hjemmefra. Måtte åpne bankkonto, betale regninger og kjøpe bil alene, uten mamma og pappas støtte. Jeg husker at jeg tenkte "sjitt, nå blir jeg voksen" da jeg var 22, i min første jobb som nyutdannet og hadde ansvaret for 30 mennesker.

Føler meg yngre nå enn da jeg var 22, men har fremdeles beholdt ansvaret til en voksen!

Skrevet
Tja..kanskje når jeg ble 26 og innså hvor viktig det var med økonomi.. :ler:

Er ikke "voksen" et litt for vidt begrep til bare å kunne forklares med sans/ikke sans for økonomi da Foxy? Kanskje det er andre grunner til at du følte deg voksen da du rundet 26 - noen nye mennesker du traff for eksempel? :o :o

Skrevet

Ble vel voksen da jeg fikk barn. Da måtte jeg ta mer ansvar og kunne ikke bare tenke på meg selv lenger. For meg som var vant med å bruke både tid og penger på meg selv ble det en stor overgang. Jeg var 28 da jeg fikk mitt første barn, så det var vel da jeg ble "voksen"!

Gjest Gjesta
Skrevet

Er ikke "voksen" et litt for vidt begrep til bare å kunne forklares med sans/ikke sans for økonomi da Foxy? Kanskje det er andre grunner til at du følte deg voksen da du rundet 26 - noen nye mennesker du traff for eksempel? :o :o

H eh eh e..ja, det er sant. Mne økonomi er en viktig del av det å bli voksen. Mne som du sier det har vel med å gjøre at jeg traff noen ny emennesker ja og plutselig ble kjeg voksen :) ihvertfall litt... :)

Gjest Odense
Skrevet

Når jeg fikk min datter og giftet meg..

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg er 23 og føler meg voksen. Men, jeg kan være skikkelig barnslig til tider også.

Jeg håper jeg aldri blir voksen jeg, og da mener jeg at jeg aldri blir voksen slik at jeg mister barnet i meg.

Det er gøy å være barnslig!

Jeg tror jeg ble voksen når jeg var rundt 19-20....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...