Gå til innhold

Til dere som skal ha bonger..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Madam Felle...jeg kunne ikke vært mer enig med deg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antakelig blir det ikke fri bar på oss allikevel, men brusen/mineralvannet skal selvsagt være gratis og stå fremme hele kvelden så gjestene kan forsyne seg når og med så mye de vil - noe annet har aldri slått meg engang!!!

Skrevet

(...)

Det der med at man ønsker at flest mulig skal være med på dagen, er og blir for dumt. For har man ikke økonomi til det, så blir det mye bedre for gjestene at en velger antall gjester en har økonomi til å spandere på.

(...)

Jeg ville mye heller hatt med samboeren min på festen enn å få gratis alkohol. Nå kan jeg drikke meg drita alene, jippi... :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ville mye heller hatt med samboeren min på festen enn å få gratis alkohol. Nå kan jeg drikke meg drita alene, jippi... :roll:

Eh, du er vel den eneste som blir drita på brus/mineralvann da, for det er faktisk det jeg snakker om i denne tråden. :roll:

Skrevet
Eh' date=' du er vel den eneste som blir drita på brus/mineralvann da, for det er faktisk det jeg snakker om i denne tråden. :roll:[/quote'] :ler:
Skrevet
Vi feirer dagen på hotell og da er minneralvann med i bongen for å si det sånn.

De to 9 åringene som skal være med, gleder seg stort til å få gå i baren og bruke bongene sine.

Vi også skal gi gjestene to bonger.

Hva med de som ikke drikker kaffe? Et bryllup varer i mange timer og ofte vil man ha mer enn 2 flasker brus. Det er glassflasker man gjerne snakker om her og i løpet av mange timer med dans og et varmt lokale er ikke det i overkant av hva man trenger av drikke.

Skriver dere i innbydelsene at man må ha med seg penger til drikke? Jeg har aldri med penger i bryllup nemlig.

Skrevet

Et lite, praktisk spørsmål bare, til dere som skal ha bonger.

Hvordan gjør dere opp for bongene på hotellet/resturanten?

Vi har fått en pakkepris på velkomstdrink, vin/øl til maten, cognac til kaffen og 2 bonger.

Dersom ikke bongene blir brukt, så må vi uansett betale den samme prisen. :-?

Vet at iallefall 3 av mine gjester er gravide (drikker derfor ikke alkohol) og det er endel andre også som jeg vet ikke kommer til å bruke bongene sine på alkohol.

Tenkte derfor egentlig at bongene skulle kunne brukes til alt, men skjønner jo at det ikke er spesielt populært her på forumet.

Har selv vært i flere bryllup der bongene gjaldt for alt uten at jeg noengang har reagert på dette...

Skrevet
Et lite, praktisk spørsmål bare, til dere som skal ha bonger.

Hvordan gjør dere opp for bongene på hotellet/resturanten?

Vi har fått en pakkepris på velkomstdrink, vin/øl til maten, cognac til kaffen og 2 bonger.

Dersom ikke bongene blir brukt, så må vi uansett betale den samme prisen. :-?

Vet at iallefall 3 av mine gjester er gravide (drikker derfor ikke alkohol) og det er endel andre også som jeg vet ikke kommer til å bruke bongene sine på alkohol.

Tenkte derfor egentlig at bongene skulle kunne brukes til alt, men skjønner jo at det ikke er spesielt populært her på forumet.

Har selv vært i flere bryllup der bongene gjaldt for alt uten at jeg noengang har reagert på dette...

Da vi tenkte på å ha bonger, var det slik at de i baren skrev på bongen hva som var "handlet". Var det noen som ville ha brus for bongen, skrev de prisen på eller at de hadde levert ut en brus. Da skulle vi betale for de bongene som var levert inn.

De jeg har diskutert dette med, synes det er helt utrolig at folk reagerer på at noen velger å ha bonger.....De synes det er helt ok, og synes det ikke er det minste rart at brudepar velger å ha en fin ramme, som f.eks. et fint hotell, rundt bryllupet sitt og at de ønsker å dele DAGEN med flest mulig, og at de derfor velger å spare litt på drikken etter kaffen. (Selvsagt må de som ikke drikker kaffe få gratis brus....) Erfaringene til de fleste som har vært i bryllup/har hatt bryllup selv, sier at gjestene sjelden drikker mer enn det de får for to bonger utover kvelden uansett.

Så, til dere som velger bonger;gjør det med god samvittighet. Tror ikke folk flest har noe imot det. :)

Skrevet
Erfaringene til de fleste som har vært i bryllup/har hatt bryllup selv' date=' sier at gjestene sjelden drikker mer enn det de får for to bonger utover kvelden uansett)[/quote'] Hva er vitsen med bonger da? :wink:
Skrevet

He,he...Skjønte den kom til å komme,ja... :wink: Fordi det kan bli dyrt hvis gjestene er litt "mot normalen".... Nei,du skjønte vel det av deg selv.... :wink::)

Skrevet

Hehe....så man kjenner altså ikke sine gjester...og derfor bør ta for gitt at alle kan være som du kaller det "mot normalen".

Det er opp til hver og en av dere om dere vil ha bonger eller ikke, men hvorfor finne på all verdens unnskyldninger for å ha det? Det er et økonomisk spørsmål...og da kan man vel bare si det. Istedenfor så kommer det frem den ene rare unnskyldningen/"forklaringen" etter den andre..."vi vil ikke at gjestene skal drikke seg drita"...."broren til venninna til bikkja til naboen er alkoholiker"....."en av gjesten liker ikke alkohol"...osv.

Og når det dukket om spørsmål her om bongene også skulle gjelde brus....da lurte jeg virkelig på om enkelte visste hva de spurte om.

Skrevet

Det er opp til hver og en av dere om dere vil ha bonger eller ikke, men hvorfor finne på all verdens unnskyldninger for å ha det? Det er et økonomisk spørsmål...og da kan man vel bare si det. Istedenfor så kommer det frem den ene rare unnskyldningen/"forklaringen" etter den andre..."vi vil ikke at gjestene skal drikke seg drita"...."broren til venninna til bikkja til naboen er alkoholiker"....."en av gjesten liker ikke alkohol"...osv.

Synes du at det at en av gjestene er alkoholiker er en rar og konstruert unnskyldning? Selv kjenner jeg familier der redselen for at alkoholismen har lagt en klar demper på festen, syens du skulle prøve å leve deg litt inn i at alle kanskej ikke har det som deg.

Skrevet
Synes du at det at en av gjestene er alkoholiker er en rar og konstruert unnskyldning? Selv kjenner jeg familier der redselen for at alkoholismen har lagt en klar demper på festen, syens du skulle prøve å leve deg litt inn i at alle kanskej ikke har det som deg.
At det skal være et argument for å benytte bonger er for meg merkelig ja. Om man fjerner absolutt all tingang på alkohol...så vil nok allikevel en eventuell alkoholiker kunne "sikre" seg...ved å ha med seg "niste". Da er man mye sikrere ved å ha bar med bartender da. :wink:
Skrevet

Ja, jeg visste hva jeg spurte om, for jeg fikk selv spørsmålet om det og måtte høre om hva som var normalt. Hadde et utgangspunkt selv på at brus skulle være gratis, men det må da være lov å spørre hva andre har tenkt uten å få "dritt" slengt tilbake.

Det er tydeligvis forskjellige tanker om dette også!

Og en av grunnene til å velge bonger selv om det kanskje ikke går mer en et par drinker på hver person uansett, er at det er lettere å bare sette fra seg en halvfull drink når det er gratis. Har du dine 2 bonger, så drikker du opp drinken før du henter deg en ny en. Hvis det er gratis blir det gjerne til at du setter fra deg drinken og etterpå tar en ny når du ikke er sikker på hvilken drink som er din.

Skrevet

Og forresten spurte jeg også angående vin og øl.. Ikke kun brus..

Skrevet
Hvis det er gratis blir det gjerne til at du setter fra deg drinken og etterpå tar en ny når du ikke er sikker på hvilken drink som er din.

Som jeg har skrevet gjentatte ganger...gjør som dere vil.

Jeg har aldri opplevd at bryllupsgjester ikke vet å oppføre seg...og at de slenger rundt seg med alkohol, enten ved å sette igjen halvfulle glass...eller tylle i seg for store mengder, hører nok til sjeldenhetene.

Skrevet

Jeg fikk høre det fra hotellet der vi skal ha bryllupet, og hun har 20 års erfaring med bryllupsarrangementer.. Så jeg velger å stole på at hun vet hva hun snakker om.

Men som du sier velger vi forskjellig! Og det er da helt i o rden!

Men nå har jeg egentlig fått svar ang. brus.. Takk for svarene så langt!

Er det noen som har tanker ang. om øl og vin også er under bongene? Eller er det gratis?? Er jo sprit som er dyrest tenker jeg..

Skrevet

1. jeg syns ikke et bryllup er stedet til å drikke seg dritings, så vi skal begrense tilgjengelige drikkevarer til øl, vin og konjakk til kaffien.

2. Hvis man er på et hotell, men har fått baren for seg selv, kan man be bartenderen om å bare sette fram noen få typer sprit, og på denne måten begrense prisen.

3. Ser ikke noe problem med å ha bonger for brus, så lenge man setter fram noen mugger med isvann.

Skrevet
3. Ser ikke noe problem med å ha bonger for brus, så lenge man setter fram noen mugger med isvann.
:ler: Den provokasjonen tror jeg ikke du får med deg noen på da. :ler:
Gjest Madam Felle
Skrevet
1. jeg syns ikke et bryllup er stedet til å drikke seg dritings, så vi skal begrense tilgjengelige drikkevarer til øl, vin og konjakk til kaffien.  

2. Hvis man er på et hotell, men har fått baren for seg selv, kan man be bartenderen om å bare sette fram noen få typer sprit, og på denne måten begrense prisen.

Ja jippi, isvann er en festlig drikke. :roll:

Lurer virkelig på hva de som lar gjestene betale brusen, har betalt for invitasjoner, blomster, brudekjole ol. Lurer rett og slett på om de har knepet inn der, eller om de tingene har vært en prioritet?

Og de som ikke har økonomi til å spandere brus på gjestene, bør IKKE invitere gjester, for de har ingen som helst anelse hva det vil si å feire et selskap som et bryllup er.

Å servere isvann som den eneste gratis drikke, er og blir direkte skammelig. Om gjestene ikke sier noe til dere ansikt til ansikt, så tro meg bryllupet deres kommer til å bli et diskusjonsemne uten like, og det IKKE bare i positiv stand. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...