Lita_go Skrevet 2. oktober 2019 #1 Del Skrevet 2. oktober 2019 Hei! Har brukt de siste 2 ukene en MIIT løype (ferdig program på klokken) for fettforbrenning. Her er det 2min jogg med puls 130-156 og løping 145 - 164 (ca tall). Får opp varsel om at puls er for høy på selv 3min oppvarming og nedtrapping. Oppsummering av økt inne på app sier jeg er på vedlikehold og gjennomsnittlig, greit nok. Men hvordan skal jeg kunne bli bedre når klokken sier jeg har for høy puls (eller merker meg i melkesyre feltet) uten at dette går ut over progresjon? Er veldig uerfaren med program på klokke etc, så har holdt meg slik at pulsmåler for det meste har ligget i fettforbrenning sonen i programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Del Skrevet 4. oktober 2019 På 2.10.2019 den 16.00, Lita_go skrev: Hei! Har brukt de siste 2 ukene en MIIT løype (ferdig program på klokken) for fettforbrenning. Her er det 2min jogg med puls 130-156 og løping 145 - 164 (ca tall). Får opp varsel om at puls er for høy på selv 3min oppvarming og nedtrapping. Oppsummering av økt inne på app sier jeg er på vedlikehold og gjennomsnittlig, greit nok. Men hvordan skal jeg kunne bli bedre når klokken sier jeg har for høy puls (eller merker meg i melkesyre feltet) uten at dette går ut over progresjon? Er veldig uerfaren med program på klokke etc, så har holdt meg slik at pulsmåler for det meste har ligget i fettforbrenning sonen i programmet. Første spørsmålet er jo hvilken puls klokken din forholder seg til. Med mindre du har lagt inn makspuls selv, og faktisk har testet makspuls, vil ikke klokken vite noe om din puls. Den vil gjerne lage en beregning basert på 220 - alder eller lignende regnestykker, som kan slå helt feil ut på deg. Det andre spørsmålet er: Hvor trent er du? Hvis du er utrent, vil jogging gjerne få deg høyt opp i puls. Og løping langt over melkesyreterskel. Og du blir bedre ved å løpe, men de fleste blir bedre av å ikke løpe for hardt. Så når du holder pulsen litt lavere, vil du over tid bygge kondisjon. Jeg vet ingenting om hvilket program eller klokke dette er, så utover generelle råd, er det vanskelig å si noe mer Anonymkode: 15127...e22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita_go Skrevet 13. oktober 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 13. oktober 2019 Takk for utfyllende svar🤩 Er utrent og har en Huawei smartklokke. Har ikke sett noen steder at jeg kan legge inn makspuls, ser ut som den endrer seg ut fra høyeste puls så langt. Men skal sette meg mere inn i klokken for å se om dette er en mulighet. Puls sonene på klokken under programmene er delt inn i felt med for lav puls, grønn sone, melkesyre, aerob og anerop sone. Ble usikker på hvor jeg skulle ligge i disse sonene, dette På 4.10.2019 den 9.19, AnonymBruker skrev: mtp at grønn virker logisk samtidig som jeg da ikke har det tempoet jeg ser for meg en jogge økt skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå