Gjest trenger penger Skrevet 20. mai 2005 #1 Skrevet 20. mai 2005 Synes det var vanskelig å finne en god overskrift her. Men saken er at jeg lurer på om noen vet om/kan foreslå jobber hvor timelønna er relativt høy selv for ufaglært (i hvert fall relativt faglært) personale, eller hvor man har mulighet for å jobbe MYE i perioder for å tjene inn penger. Jobber a la Nordsjøen, sesongarbeid med lange vakter i høysesong o.l er vel noe av det jeg tenker på. Jeg er selvsagt klar over at mange av disse jobbene er slitsomme og har ugunstige vilkår, men jeg er likevel nysgjerrig - også på om noen har erfating med slikt selv. Saken er nemlig den at jeg HAR utdanning, men få muligheter til å få meg sikker inntekt innen fagfeltet. Jeg kunne dog godt tenke meg å jobbe på egenhånd og bruke den tiden det tar å etablere seg, uten å tenke på pengene. Men jeg må jo ha en jobb og inntekt - og mange av jobbene jeg KAN få som ufaglært er typisk aller nederste trinn på lønnsstigen. Dermed må jeg jobbe mye og få liten tid til overs til å jobbe innen feltet mitt...
Gjest trenger penger Skrevet 20. mai 2005 #3 Skrevet 20. mai 2005 Ja, det er jo sant. Men i noen sektorer er det kanskje slik at man må "jobbe seg inn" et sted før man får nattevaktstilling? At disse stillingene er populære? Hvordan er det i helsesektoren, feks? Vil jo også tro at det totalt er færre nattevaktstillinger enn dagstillinger de fleste steder (husker at det var annerledes i Posten, men disse nattevaktene var også veldig slitsomme..). Hva med industrijobber, feks tungindustri? Der er det jo skiftjobbing? Må man ha fagutdanning eller langvarig opplæring i slike jobber? En jeg kjenner jobbet på fiskemottak, og der var det så vidt jeg skjønte mulig å jobbe inn mye penger når det var sesong - men andre ganger var det ingenting å gjøre.
Gjest abc Skrevet 21. mai 2005 #4 Skrevet 21. mai 2005 Nå vet jeg ikke hva du regner som "relativt høyt" betalt, men da jeg jobbet som vikarlærer i barneskolen fikk jeg 150kr pr skoletime.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå