AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Hørte nettopp fra en terapeut at depresjon kommer ofte av at man ikke klarer å ta et valg. Jeg kan si det stemmer på meg akkurat nå, jeg har igrunn tatt et valg men klarer ikke handle på det. Det var slik sist jeg var deprimert også, og da kom jeg ut av det ved å sette i verk et valg jeg hadde tatt. Jeg tenkte faktisk at jeg hadde funnet ut hvordan jeg skulle komme meg ut av depresjoner da, det var bare å gjøre de tingene som jeg forsøkte å unngå, og så fikk jeg det bekreftet av det denne terapeuten sa nå. Men nå klarer jeg ikke å få satt denne planen min ut i livet selv om den er enkel, og det tar knekken på meg. Kan du relatere dette med valg til egen depresjon? Anonymkode: 9f802...e26
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Nei, kjenner meg ikke igjen. Anonymkode: a006f...60d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Så enkelt er det ikke her hvertfall.. men depresjonen gjør det vanskeligere for meg å ta valg. Anonymkode: 12828...970
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Er det altså ingen andre som er deprimerte og samtidig står foran et umulig valg, eller slite med å sette et valg ut i livet? Anonymkode: 9f802...e26
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 Bare sånn som å velge varer i butikken, vil du ha den eller den, slike valg. Da jeg var klinisk deprimert klarte jeg ikke å bestemme meg eller velge noe fremfor noe annet. Det stemmer for meg. Anonymkode: ce5d2...de3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 Det synes jeg var rart av terapeuten å si. Jeg har gått i dyp depresjon selv om jeg har elsket jobben og livet mitt og ikke har hatt noen endringer på gang. Men jeg kan velge at depresjonen ikke skal hoppe på meg og jobbe for å holde den unna. Dvs leve A4-liv hvor jeg legger meg og står opp likt hver dag og ikke bruker opp energien min. Anonymkode: cb2ad...a49
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det altså ingen andre som er deprimerte og samtidig står foran et umulig valg, eller slite med å sette et valg ut i livet? Anonymkode: 9f802...e26 Jo, men det er ikke derfor jeg sliter med depresjoner. Jeg kan slite med å ta valg når jeg er på mitt mest deprimerte, men det har ingenting å gjøre med hvorfor jeg er deprimert. Ergo vil ikke det å klare å ta valg gjøre at depresjonen letter. Anonymkode: 5b770...a4a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå