Gå til innhold

Hvor vondt er det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Fra en skala fra 1 til 10, hvor vondt synes du gu/ celleprøve er? Og hvor lang tid tar det?

Anonymkode: 1a11d...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve prøven er en 0-1 på smerteskalaen, men når legen setter inn spekulumet og jeg føler vaginaen blir klepet på innsiden så er det kanskje en 3-4 akkurat når det skjer. 

Tar vel 5 minutt. 

Anonymkode: 93ff9...024

• Liker 1
Skrevet

1. 1 minutt. 

Anonymkode: c9ab7...db9

• Liker 2
Skrevet

Akkurat det lille knipet (celleprøven) tar 2 sekunder og er vondt 3 på en skala til 10. Hele undersøkelsen tar kanskje 5 minutter og er litt ubehagelig og nesten ikke vond, legetimen totalt tar kanskje 12 minutter? Følelsen etterpå er bra, som når en er ferdig hos tannlegen. 

Anonymkode: f4140...b9f

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er vondt, iallfall 5 på skalaen, men selve smerten er veldig kortvarig, bare noen sekunder. For meg er det mest ubehagelige at jeg blir så kvalm av det, og svimmel som om jeg skal besvime. Samme reaksjon får jeg om jeg skal ta sprøyter.

Anonymkode: a8375...3c5

• Liker 1
Skrevet

Synes det er mer ubehagelig enn smertefullt.

• Liker 1
Skrevet

Vondt er det ikke, men ubehagelig.

Anonymkode: 24bce...fba

• Liker 1
Skrevet

Enig med det andre. Ikke vondt men ubehagelig så umulig å sette det inn på en smerteskala for det er ikke smerter.

• Liker 1
Skrevet

Såvidt en 1'er, og fort gjort :)

Anonymkode: 3b5ad...935

• Liker 2
Skrevet

Syns det var kanskje en 2, mere ubehagelig enn vondt. 

• Liker 1
Skrevet

Ubehagelig, men mest fordi det er en uvant smerte. Egentlig mindre vondt enn feks. å få en flis i fingeren eller skjære seg på et papir. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser for meg at det er mer smertefullt psykisk enn fysisk.

• Liker 1
Skrevet

Flinke gynekologer sier at du skal puste dypt inn, og så puste ut i det spekulumet føres inn, og utvides. Da merker man det ikke mye, og slapper av i muskelaturen. Synd at ikke alle er like flinke, og påfører kvinner unødvendig ubehag. 

Anonymkode: 5e5d6...99e

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar! :)

Anonymkode: 1a11d...a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...