AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #21 Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, 14.09.2019 skrev: Hehe. Du slipper også å jobbe til 23.00, samt kanskje helgearbeid og håpløse kunder. Håpløse kunder er det nok av i regnskspsbransjen også 😂. Jeg jobbet aldri mer enn til 17.00 og kun en lørdag i måneden til 16.00. Startet 09.00 og hadde mer pauser når jeg jobbet i butikk. Men ja, fordeler og ulemper med alt. Jeg bare er litt frustrert over lønnen. Utdannelsen var ikke akkurat gratis og mye press og stress i bransjen🙈 Anonymkode: 9b06e...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #22 Skrevet 1. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håpløse kunder er det nok av i regnskspsbransjen også 😂. Jeg jobbet aldri mer enn til 17.00 og kun en lørdag i måneden til 16.00. Startet 09.00 og hadde mer pauser når jeg jobbet i butikk. Men ja, fordeler og ulemper med alt. Jeg bare er litt frustrert over lønnen. Utdannelsen var ikke akkurat gratis og mye press og stress i bransjen🙈 Anonymkode: 9b06e...1b3 Du har faktisk mulighet til å gjøre noe med det dersom du føler innsats, arbeidsmengde og ansvar kvalifiserer deg til en høyere lønn. Det er en vurdering du selv må ta. Men sånn generelt så syns jeg ikke lønnen din er så dårlig. Mulig det er geografisk betinget, og at det er annerledes i Bærum. Anonymkode: eb313...b38 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #23 Skrevet 1. oktober 2019 det kommer veldig an på hvor du jobber. Kjenner noen med 10 års erfaring og lå på 480 med autorisasjon. Vedkommende har da også bachelor. i det siste byttet hun jobb grunnet lønn...gikk opp til 600k jeg tenker at hvis du får autorisert deg og jobbet 2-3 år etter det og så bytter jobb kommer du nok også opp til 600k jeg har selv master i økonomi og 4 års erfaring. Har samme lønn som deg. Min kollega har mye høyere til tross for samme jobb lavere utdanning. Vi kvinner må bli bedre på forhandling. Anonymkode: 8afed...d89 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #24 Skrevet 2. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blant de med lavest lønn i byrået, så hos oss stemmer ikke dette. Men jeg aner ikke hvor høyt de andre ligger. De fleste som har høyere lønn har lengre annsenitet enn meg. Men jeg vet at enkelte har lavere anssinntet, mindre ansvar og ingen relatert utdannelse som ligger rundt det jeg har. Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Jeg mente av de jeg studerte sammen med😊 dette er forresten i Vestfold. Anonymkode: cbc07...890
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #25 Skrevet 2. oktober 2019 Tjente 530 000 autorisert mellomleder nivå. Sluttet fordi firmaet konstant var underbemannet og ingen utsikter til høyere lønn. Anonymkode: c2715...803
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #26 Skrevet 2. oktober 2019 Når du verken har kundeansvar eller tar årsoppgjør er nok lønna di helt riktig Ts. Det er kundeansvaret, kontakt og rådgivning, kontroll, som det har blitt mye mer av de siste årene, og årsoppgjør som er den største delen av jobben og den mest krevende. Ansvaret har mye å si, da hjelper det ikke hvor lang utdanning man har. Jeg tjener 150000 mer enn deg, men har ansvar for min egen portefølje fra a-å Anonymkode: c06be...932 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #27 Skrevet 2. oktober 2019 Regnskapsfører er stadig på lista over yrker som er utdøende, pga robotisering. Det er ikke helt riktig, men de enkle oppgavene blir i større grad borte, mens rådgivning og dybdekompetanse fortsatt vil være mer etterspurt. Det kan lønne seg å videreutvikle kompetansen, enten i praksis eller ved utdanning. Anonymkode: 3f992...4d6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #28 Skrevet 2. oktober 2019 Jobber i byrå, har jobbet i 11 år med dette, er autorisert, tjener 690 000. Synes lønnen din er veldig lav. Men hvis du er ung ville jeg tenkt over det som skrives om automatisering. Anonymkode: b7a35...94f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #29 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når du verken har kundeansvar eller tar årsoppgjør er nok lønna di helt riktig Ts. Det er kundeansvaret, kontakt og rådgivning, kontroll, som det har blitt mye mer av de siste årene, og årsoppgjør som er den største delen av jobben og den mest krevende. Ansvaret har mye å si, da hjelper det ikke hvor lang utdanning man har. Jeg tjener 150000 mer enn deg, men har ansvar for min egen portefølje fra a-å Anonymkode: c06be...932 Jeg har kundekontakt og det totale ansvaret for kundene mine, gjør alt, bortsett fra årsoppgjør. Anonymkode: 9b06e...1b3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #30 Skrevet 2. oktober 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i byrå, har jobbet i 11 år med dette, er autorisert, tjener 690 000. Synes lønnen din er veldig lav. Men hvis du er ung ville jeg tenkt over det som skrives om automatisering. Anonymkode: b7a35...94f Takk for svar. Tenker du da på å finne noe annet å jobbe med med tanke på automatisering? Ts Anonymkode: 9b06e...1b3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #31 Skrevet 2. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kundekontakt og det totale ansvaret for kundene mine, gjør alt, bortsett fra årsoppgjør. Anonymkode: 9b06e...1b3 Ok, du skrev i det første innlegget «Gjør alt bortsett fra årsoppgjør og ansvar for kundene mine.» Du kan jo prøve deg på lønnsforhandlinger, eller søke jobb andre steder. Største lønnsøkningene får man oftest ved jobbytte. Ville også satset på mer erfaring og autorisasjon Anonymkode: c06be...932
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #32 Skrevet 2. oktober 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Tenker du da på å finne noe annet å jobbe med med tanke på automatisering? Ts Anonymkode: 9b06e...1b3 Ja. Jeg er godt voksen og har nok kunnskap og erfaring til at jeg er verdifull for arbeidsgiveren min, jeg regner med å ha jobb så lenge jeg ønsker. Men jobbene blir stadig færre. Dog blir de mer interessante, siden alt det enkle arbeidet enten automatiseres eller settes ut til lavkostland. Det som står igjen er de vanskelige avstemmingene, kundekontakt, årsoppgjør og totalansvar. Så hvis du skal fortsette må du be om mer av dette, og skaffe deg autorisasjon. Anonymkode: b7a35...94f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #33 Skrevet 2. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Regnskapsfører er stadig på lista over yrker som er utdøende, pga robotisering. Det er ikke helt riktig, men de enkle oppgavene blir i større grad borte, mens rådgivning og dybdekompetanse fortsatt vil være mer etterspurt. Det kan lønne seg å videreutvikle kompetansen, enten i praksis eller ved utdanning. Anonymkode: 3f992...4d6 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg er godt voksen og har nok kunnskap og erfaring til at jeg er verdifull for arbeidsgiveren min, jeg regner med å ha jobb så lenge jeg ønsker. Men jobbene blir stadig færre. Dog blir de mer interessante, siden alt det enkle arbeidet enten automatiseres eller settes ut til lavkostland. Det som står igjen er de vanskelige avstemmingene, kundekontakt, årsoppgjør og totalansvar. Så hvis du skal fortsette må du be om mer av dette, og skaffe deg autorisasjon. Anonymkode: b7a35...94f Riktig så enkelt er det ikke med tanke på automatisering og outsourcing. Jeg jobber riktignok med noe annet enn regnskap, men det vi ser er at når de enklere oppgavene blir outsourcet eller automatisert, så flyttes arbeidet i mange tilfelller bare fra utførelsen av dem til rapportering eller kontroll av eksterne firmaer som utfører arbeidet. I noen tilfeller ser vi til og med at det å sette ut til lavkostland innebærer mer arbeid enn å bare gjøre det selv, fordi en del av disse billigfirmaene krever mye oppfølging og koordinger grunnet alt fra eierskap til oppgavene, samarbeidsproblemer og språkproblemer, samt tidvis at man likevel må gjøre oppgaven selv en gang til fordi den ble utført feil. Mange firmaer går på en smell eller ti når det gjelder dette med oursourcing, og hos oss har en del av oppgavene blitt hentet tilbake rett og slett fordi det har vist seg ganske vanskelig å finne en leverandør i lavkostland som har evne til å utføre oppgavene i det tempoet og kvaliteten som kreves. For det er ikke bare "nominell" kostnad som teller (altså prisen de tilbyr for å få utført en tjeneste), men kostnaden per tidsenhet. Det hjelper ikke at noe er superbillig så lenge det tar dem tre ganger så lang tid å gjøre og attpåtil en kvalitet som ikke holder mål. Anonymkode: 1b3ee...84f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #34 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, du skrev i det første innlegget «Gjør alt bortsett fra årsoppgjør og ansvar for kundene mine.» Du kan jo prøve deg på lønnsforhandlinger, eller søke jobb andre steder. Største lønnsøkningene får man oftest ved jobbytte. Ville også satset på mer erfaring og autorisasjon Anonymkode: c06be...932 Dårlig formulert av meg. Autorisasjon står på vent. Jeg står nok litt i veiskille om jeg vil fortsette som regnskapsfører eller gjøre noe annet. Jeg går opp ca 100.000 som autorisert. Jeg synes det er ufattelig mye stress og press for lite lønn. Anonymkode: 9b06e...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #35 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg er godt voksen og har nok kunnskap og erfaring til at jeg er verdifull for arbeidsgiveren min, jeg regner med å ha jobb så lenge jeg ønsker. Men jobbene blir stadig færre. Dog blir de mer interessante, siden alt det enkle arbeidet enten automatiseres eller settes ut til lavkostland. Det som står igjen er de vanskelige avstemmingene, kundekontakt, årsoppgjør og totalansvar. Så hvis du skal fortsette må du be om mer av dette, og skaffe deg autorisasjon. Anonymkode: b7a35...94f Jeg gjør alt bortsett fra årsoppgjør. Pr dags dato har det blitt enda flere regnskapsstillinger med delvis automatisering. Vi er nok veldig langt unna at regnskapsyrket blir automatisert. Ts Anonymkode: 9b06e...1b3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #36 Skrevet 2. oktober 2019 Jobber med økonomien i en privat bedrift. Bruker et av disse skybaserte regnskapsprogrammene. Disse blir stadig bedre og bedre og til slutt er det kun snakk om årsoppgaven. Denne tar revisor seg av. Er utleid til samme jobb i to andre firma. Ingen utdannelse innen økonomi. Masse skryt for jobben av revisor. Tjener årslønn på 504 000. Så mitt råd er vel å se om du kan finne deg en jobb i et eller annet privat selskap. Kjenner andre økonomiansvarlige i større selskap som glatt tjener rundt millionen. Anonymkode: 5fabb...59a 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #37 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg syns du har veldig lav lønn. Jeg har riktignok noen flere år enn deg på baken, men jeg gikk nettopp fra en jobb hvor jeg fikk 495' og det syns jeg var lavt. Hadde omtrent samme oppgavene som deg, egen portefølje, men ikke årsregnskap. Fikk ny jobb med en litt annen tittel (regnskapsansvarlig), mye mindre jobb, men opp 80' i årslønn. Jeg hadde nok søkt meg noe annet hvis jeg var deg. Anonymkode: 0cf1b...e7c 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #38 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg får ikke jobb innen regnskap til tross for femårig relevant utdanning. Etter 6 år med søking har jeg gitt opp å søke og jobber med noe annet. Lurer på bare på hvordan dere fikk intervju? Jeg synes ikke 450k er lavt det er det jeg har i dag etter en del år... Anonymkode: 8afed...d89 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #39 Skrevet 2. oktober 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke jobb innen regnskap til tross for femårig relevant utdanning. Etter 6 år med søking har jeg gitt opp å søke og jobber med noe annet. Lurer på bare på hvordan dere fikk intervju? Jeg synes ikke 450k er lavt det er det jeg har i dag etter en del år... Anonymkode: 8afed...d89 Søknaden har alt å si for om du kommer til intervju. Jeg ville fått noen til å se på søknad og cv hvis du har søkt jobb i 6 år uten å få napp. Om du ikke har noe erfaring er det også negativt. I slike stillinger blir man ofte luket ut hvis man ikke kan vise til noe erfaring, da det tar flere år med praktisk erfaring for å virkelig kunne faget Anonymkode: c06be...932
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #40 Skrevet 2. oktober 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke jobb innen regnskap til tross for femårig relevant utdanning. Etter 6 år med søking har jeg gitt opp å søke og jobber med noe annet. Lurer på bare på hvordan dere fikk intervju? Jeg synes ikke 450k er lavt det er det jeg har i dag etter en del år... Anonymkode: 8afed...d89 Som regel så får man slike jobber igjennom bekjente. Jeg har 425.000. Hvordan vet du at det ikke er lavt når du ikke jobber med det selv? Anonymkode: 9b06e...1b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå