Gå til innhold

Til dere som har ff, hvordan...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg var i stand til å ha ff, men da jeg møtte han endte vi opo med å ha dype samtaler og han stiller så mange spm både om ekser og alt mulig. Han deler også ekstremt sårbare ting fra livet. Da kjenner jeg at jeg connecter med han følelsesmessig. Hvordan klarer dere å ha ff? Hva gjør dere for å ikke bli følelsesmessig involvert? 

Anonymkode: eb81c...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi utelukker de dype samtalene, samtalene som såre ting. Har sex sammen og hyggelig prat, men ikke kosing og klining utenom seksuell handling.... 

 

Kort og god, sex og hyggelig ikke for dype samtaler, unngå aktivitet som knytter følelsesmessige bånd.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte jeg var i stand til å ha ff, men da jeg møtte han endte vi opo med å ha dype samtaler og han stiller så mange spm både om ekser og alt mulig. Han deler også ekstremt sårbare ting fra livet. Da kjenner jeg at jeg connecter med han følelsesmessig. Hvordan klarer dere å ha ff? Hva gjør dere for å ikke bli følelsesmessig involvert? 

Anonymkode: eb81c...e6e

Kan dere ikke like gjerne bare innrømme at ingen av dere er gode på å være ff, og så heller bli kjærester?

Anonymkode: 319d6...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, *Mocca* skrev:

Vi utelukker de dype samtalene, samtalene som såre ting. Har sex sammen og hyggelig prat, men ikke kosing og klining utenom seksuell handling.... 

 

Kort og god, sex og hyggelig ikke for dype samtaler, unngå aktivitet som knytter følelsesmessige bånd.

 

Høres veldig klinisk og teknisk kaldt ut, nesten som en prostituert.

Anonymkode: c3e8a...6f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var følelsmessig tilknyttet til min FF pg vi var mer som kjærester uten forpliktelser. Funket helt fint. Hyggelig å ha noen å være glad i. Men jeg var student i utlandet så vi kunne aldri bli noe mer. Ser bare på det som en hyggelig periode i livet. 

Hvorfor ønsker du ingen tilknytning følelsesmessig da?  Det er jo bare bonus! 

Anonymkode: 0fa58...18c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte jeg var i stand til å ha ff, men da jeg møtte han endte vi opo med å ha dype samtaler og han stiller så mange spm både om ekser og alt mulig. Han deler også ekstremt sårbare ting fra livet. Da kjenner jeg at jeg connecter med han følelsesmessig. Hvordan klarer dere å ha ff? Hva gjør dere for å ikke bli følelsesmessig involvert? 

Anonymkode: eb81c...e6e

Hvorfor mener du at du absolutt ikke skal bli følelsesmessig involvert? :klo: 

Hva er så skummelt med følelser, liksom?

Du er bare redd for å få følelser for folk du ligger med fordi samfunnet har fortalt deg at det er skummelt. Du er ikke redd for å ha de samme samtalene med dine venner og å elske dem - selv om du i like liten grad som en ff planlegger å få barn med vennene dine. 

Å elske noen er ikke skummelt. Og ikke i konflikt med å ikke ville være sammen livet ut, få barn eller møte svigers. ;)  Å bli forelska i en ff er helt likt å bli forelska i en kjæreste - det er intet som hindrer noen av dem i å bestemme seg for at de ikke ønsker leve med deg mer, og intet «mer» eller «annet» som hindrer en type, forlovede eller partner i å bryte opp.

 

 

Anonymkode: db331...e2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet som fuckfriends, men ble også gode venner som snakket om alt. Dette varte i 1,5 år, før vi ble sammen.

Anonymkode: cf256...688

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var følelsmessig tilknyttet til min FF pg vi var mer som kjærester uten forpliktelser. Funket helt fint. Hyggelig å ha noen å være glad i. Men jeg var student i utlandet så vi kunne aldri bli noe mer. Ser bare på det som en hyggelig periode i livet. 

Hvorfor ønsker du ingen tilknytning følelsesmessig da?  Det er jo bare bonus! 

Anonymkode: 0fa58...18c

Jeg klarer ikke knytte meg følelsesmessig for at det så skal bli brutt... Samtidig gir det ingen mening for meg å ikke skulle kose og prate..  Jeg er vell rett og slett ikke bygd for den slags.. Føler meg heller som et objekt i en slik situasjon. 

Anonymkode: eb81c...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Startet som fuckfriends, men ble også gode venner som snakket om alt. Dette varte i 1,5 år, før vi ble sammen.

Anonymkode: cf256...688

Vi snakker om alt mulig når vi er sammen. Men når vi er fra hverandre så er hele saken bare kjedelig.. Har aldri hatt en ff før..  Hvordan var tiden deres fra hverandre? Nå skal det sier at han bor et stykke unna.. 

TS

Anonymkode: eb81c...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at du absolutt ikke skal bli følelsesmessig involvert? :klo: 

Hva er så skummelt med følelser, liksom?

Du er bare redd for å få følelser for folk du ligger med fordi samfunnet har fortalt deg at det er skummelt. Du er ikke redd for å ha de samme samtalene med dine venner og å elske dem - selv om du i like liten grad som en ff planlegger å få barn med vennene dine. 

Å elske noen er ikke skummelt. Og ikke i konflikt med å ikke ville være sammen livet ut, få barn eller møte svigers. ;)  Å bli forelska i en ff er helt likt å bli forelska i en kjæreste - det er intet som hindrer noen av dem i å bestemme seg for at de ikke ønsker leve med deg mer, og intet «mer» eller «annet» som hindrer en type, forlovede eller partner i å bryte opp.

 

 

Anonymkode: db331...e2a

For meg er det ikke så enkelt som det.. Ja jeg er redd for følelser, jeg er den som ofte freaker ut når en mann viser interesse for noe seriøst.... Jeg er livredd alt som har med følelsesmessig tilknytning.. Kan si det sånn at jeg har blitt veldig såra før. Fatter heller ikke hvorfor jeg skal dele liv med en som jeg vet det ender med.. 

Anonymkode: eb81c...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres veldig klinisk og teknisk kaldt ut, nesten som en prostituert.

Anonymkode: c3e8a...6f0

Absolutt ikke, vi gir hverandre klem når vi møtes og drar..... Kysser når vi har sex, slapper av og skravler......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2019 den 0.19, *Mocca* skrev:

Vi utelukker de dype samtalene, samtalene som såre ting. Har sex sammen og hyggelig prat, men ikke kosing og klining utenom seksuell handling.... 

 

Kort og god, sex og hyggelig ikke for dype samtaler, unngå aktivitet som knytter følelsesmessige bånd.

 

Unngå sex, da?? 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to venner med fordeler i mitt liv og begge vennskapene endte med følelser/forhold.😅

Anonymkode: f578e...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Unngå sex, da?? 😂

Sex trenger ikke nødvendigvis være noe mer enn bare sex.....

Anonymkode: baea9...327

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Unngå sex, da?? 😂

Why? Har ikke noe ønske om å unngå å ha sex med folk, den er den seksuelle relasjonen jeg vil ha, ikke den emosjonelle relasjonen. 

Og heldigvis har jeg funnet noen som ønsker det samme som meg. 😁

Noen klarer å skille på sex og følelser også.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, *Mocca* skrev:

Why? Har ikke noe ønske om å unngå å ha sex med folk, den er den seksuelle relasjonen jeg vil ha, ikke den emosjonelle relasjonen. 

Og heldigvis har jeg funnet noen som ønsker det samme som meg. 😁

Noen klarer å skille på sex og følelser også.... 

Ja, men det ansees jo som en aktivitet som knytter folk sammen!

Jeg blir glad i min elsker, men har ingen som helst plan om å falle skikkelig for han, isåfall gjør jeg det slutt siden jeg MÅ være singel. Så får jeg se om jeg fikser det. Tror jeg har satt på en slags sperre og at det skal gå bra. Men jeg hadde selvsagt knyttet meg mindre om vi ikke lå sammen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Ja, men det ansees jo som en aktivitet som knytter folk sammen!

Jeg blir glad i min elsker, men har ingen som helst plan om å falle skikkelig for han, isåfall gjør jeg det slutt siden jeg MÅ være singel. Så får jeg se om jeg fikser det. Tror jeg har satt på en slags sperre og at det skal gå bra. Men jeg hadde selvsagt knyttet meg mindre om vi ikke lå sammen!

Ja, såklart sex skaper connection, derfor vi ønsker å møtes igjen og igjen.

Jeg er glad i min faste, men ikke romantisk. Jeg bryr meg om han, ønsker at han får alt han ønsker seg her i livet, at han har det bra osv.

Har nok gjort det samme som deg, jeg har satt meg en mental sperre. Noe som gjør at jeg unngår all aktivitet utenom sex som kan føre til følelser. Null intensjon om forhold med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Mocca* skrev:

Ja, såklart sex skaper connection, derfor vi ønsker å møtes igjen og igjen.

Jeg er glad i min faste, men ikke romantisk. Jeg bryr meg om han, ønsker at han får alt han ønsker seg her i livet, at han har det bra osv.

Har nok gjort det samme som deg, jeg har satt meg en mental sperre. Noe som gjør at jeg unngår all aktivitet utenom sex som kan føre til følelser. Null intensjon om forhold med noen.

Jeg tenker at vi godt kan gå på kino og vi har vært noen ganger på restaurant. Er det kanskje ikke så lurt? Men det er jo så hyggelig! Ikke lett å vite, det er vel ingen fasit og jeg er ny i dette etter samme mann i 20 år før dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Jeg tenker at vi godt kan gå på kino og vi har vært noen ganger på restaurant. Er det kanskje ikke så lurt? Men det er jo så hyggelig! Ikke lett å vite, det er vel ingen fasit og jeg er ny i dette etter samme mann i 20 år før dette.

Tror du må se an hva du kjenner er greit og ikke..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus er på sex. Unngår dype samtaler. Går heller ikke ut sammen. Men det å feks se en film i armkroken mellom slagene, og kos og klining forekommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...