Gå til innhold

Angst / antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har slitt med ganske kraftig angst og klart seg uten medisiner? Gått på medisiner? Har de hjulpet? Om ikke, hvordan har du klart deg uten?

Sliter med ganske kraftig helseangst og panikkangst. Er til tider deprimert også. I snart ett år har jeg unngått all mulige ting og kjørt meg skikkelig fast i ett mønster med nesten bare dårlige dager (tørr ikke være alene, unngår fysisk aktivitet, har problemer med å fungere generelt i hverdagen, har mange dårlige perioder der jeg ikke sover, spiser eller fungerer skikkelig). Nå er det slik at jeg står opp, går på jobb og resten av dagen er på sofaen ca. 

Går til psykiater en gang i uken, har gått der i 1,5 mnd. I dag snakket vi om medisin! Jeg har tidligere prøvd Cipramil og fikk noen svært ubehagelige bivirkninger og ble litt skremt av hele medisin opplegget... Men nå vil jeg på en måte starte igjen fordi jeg trenger virkelig en pause! Problemet er bare at jeg ikke tørr...

Anonymkode: bb3a1...fcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar cipralex 10mg pluss en halv remeron før leggetid. Livet mitt er blitt mye bedre. Har hatt panikk angst siden jeg var 15år. Er nå over førti og føler at jeg begynt å leve igjen. Jeg har hatt perioder der jeg var omtrent angst fri ( rundt da jeg gikk gravid og de første mnd etter fødslene var jeg rolig, harmonisk og følte meg veldig bra). 

Muligens min angst henger sammen med kraftig pms. Er deprimert og har angst omtrent fra eggløsning og frem til mensen. Går nå på p-piller og. Hørt at visst angsten henger sammen pga pms så vil den nok avta når jeg nærmer meg overgangsalder.

Så kanskje du kan finne ut om det er fordi du har hormonelle problemer.

trening skal og være bra. Bare det å komme seg litt ut i naturen. Men ta babysteg først, ikke press deg så veldig mye med det første. Å ha dyr hjelper og. Skaff deg hund eller katt visst det lar seg gjøre.

Før hadde jeg så kraftig panikk angst at jeg ikke turde å gå alene for å handle. Nå storkoser jeg meg på handleturer alene 

Anonymkode: 534ec...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...