Gå til innhold

Utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Skulle egentlig til legen, men var ingen ledige timer de dagene jeg er hjemme. (Lang skolevei) jeg skal på apoteket på torsdag, men trenger først litt hjelp! Vet dere ikke er leger, men kanskje dere har egne erfaringer? Såå i det siste har utfloden blitt MYE av og klumpete/seigt, nesten som en rar gele..Lukter ikke særlig vondt egentlig, ikke som jeg kjenner (kan hende jeg er vant til lukten nå for alt jeg vet) kan også klø i underlivet. Jeg har bare en sexpartner og han er min eneste. Forhold i  2 år, så er nok ikke smittet av noe. Men lurte på om det kunne være sopp eller bakteriell vaginose (om jeg husker navnet rett) jeg er renslig men ikke altfor renslig (altså underlivet renser jo seg selv)

hilsen en 18 åring som er lei av å bytte truseinnlegg veldig ofte...

Anonymkode: d846e...c6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var ung hadde jeg sånne klumper innimellom, så ut som store geleklumper som kom ut. Mye utflod generelt også, men det var ingenting galt. Nå har jeg fortsatt mye utflod rundt eggløsning (er i slutten av førtiårene), men ikke den geleen. Ingenting galt. 

Jeg tror jeg bare er sånn. Har hatt sopp og bv i yngre år, men har mye utflod etter at behandling er avsluttet også. 

Anonymkode: f0dde...db8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var ung hadde jeg sånne klumper innimellom, så ut som store geleklumper som kom ut. Mye utflod generelt også, men det var ingenting galt. Nå har jeg fortsatt mye utflod rundt eggløsning (er i slutten av førtiårene), men ikke den geleen. Ingenting galt. 

Jeg tror jeg bare er sånn. Har hatt sopp og bv i yngre år, men har mye utflod etter at behandling er avsluttet også. 

Anonymkode: f0dde...db8

Takk for svar! Kan hende jeg bare har vanlig utflod da. Skal komme meg til legen bare for å være sikker😊

Skrevet

Da jeg hadde soppinfeksjon var utfloden hvit og klumpete. Det klødde og svei i skjedeåpningen. Behandlet meg med canesten vagitorie og krem. 

Dro til legen med bakteriell vaginose. Det lukta helt jævlig! Det lukter litt som gammel fisk. Det går over av seg selv, men hvis lukten er sjenerende (at andre kan kjenne lukten også) kan du få lokal behandling hos legen. (Vagitorier) 

Jeg brukte lactal balanse etter besøk hos kjæresten også. Min bakterielle vaginose kom, tror jeg, pga partner bytte og at det derfor ble en ubalanse i pH i underlivet 

Skrevet

Det kan høres ut som sopp. Men ikke lett å si sikkert. 

Generelt så er sopp: cottage cheese utflod og kløe. Jeg får også ekstrem tissetrang (altså kan akkurat ha tømt meg og 5 min senere løper jeg på do igjen, men ingenting som kommer ut siden jeg akkurat tømte meg, men fortsatt trangen som er der). Som om det skulle være en urinveisinfeksjon, tror ikke dette er en vanlig «effekt» da 😅 

Baktriell vaginose er ofte gjenkjent med den «fiske» lignende lukta. Det er vel og tyntflytende og grønnlig utflod om jeg husker helt riktig 🤔

Det beste hadde vært et besøk hos legen, siden man ikke unødvendig skal behandle seg om man ikke trenger det, men man får soppmiddel uten resept på apoteket :) 

Anonymkode: d3d53...1be

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan høres ut som sopp. Men ikke lett å si sikkert. 

Generelt så er sopp: cottage cheese utflod og kløe. Jeg får også ekstrem tissetrang (altså kan akkurat ha tømt meg og 5 min senere løper jeg på do igjen, men ingenting som kommer ut siden jeg akkurat tømte meg, men fortsatt trangen som er der). Som om det skulle være en urinveisinfeksjon, tror ikke dette er en vanlig «effekt» da 😅 

Baktriell vaginose er ofte gjenkjent med den «fiske» lignende lukta. Det er vel og tyntflytende og grønnlig utflod om jeg husker helt riktig 🤔

Det beste hadde vært et besøk hos legen, siden man ikke unødvendig skal behandle seg om man ikke trenger det, men man får soppmiddel uten resept på apoteket :) 

Anonymkode: d3d53...1be

1 time siden, GulSitron skrev:

Da jeg hadde soppinfeksjon var utfloden hvit og klumpete. Det klødde og svei i skjedeåpningen. Behandlet meg med canesten vagitorie og krem. 

Dro til legen med bakteriell vaginose. Det lukta helt jævlig! Det lukter litt som gammel fisk. Det går over av seg selv, men hvis lukten er sjenerende (at andre kan kjenne lukten også) kan du få lokal behandling hos legen. (Vagitorier) 

Jeg brukte lactal balanse etter besøk hos kjæresten også. Min bakterielle vaginose kom, tror jeg, pga partner bytte og at det derfor ble en ubalanse i pH i underlivet 

Ts her: tusen takk for svar! Hjalp mye! Skal nok komme meg til legen ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...