AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Kan tannlegen gi sykemelding? Jeg har så ekstrem smerte i både tenner og tannkjøtt, vet ikke årsaken, men jeg har hatt ubehag i tennene i over 1 år (pusset tennene i varmt vann, smerte som kommer og går, ekkel smak i munnen osv). Nå har jeg hatt helt ekstremt vondt siden lørdag, har ikke fått sovet i natt pga dette, men klarte å komme meg på jobb selv om jeg bare hadde lyst til å krølle meg til en ball og gråte. Jeg vet jeg må komme meg til tannlegen så fort som mulig og tross tannlegeskrekk kommer jeg til å ringe dit i morgen tidlig, MEN jeg må på jobb kl 15. Hva om de ikke har ledige timer til meg i morgen? Hva om en tur til tannlegen ikke kan hjelpe meg nok? Jeg har virkelig ikke lyst til å være på jobb 1 sekund mer med denne smerten... Anonymkode: 509bf...f23
Millimani Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Noen tannleger har satt av tid til noen akutt-timer daglig. Du kan spørre om å få en akutt-time. Kan ikke din faste tannlege ta imot deg, så kan du spørre om du kan komme til en annen. Er det helt umulig kan du kontakte en privat tannlege, eller så har man vel også noe som heter tannlegevakt Endret 1. oktober 2019 av Millimani
solmåneogstjerner Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 En vanlig tannlege kan ikke skrive sykemelding om ikke det har blitt forandret nå nylig. Men du har rett til fri om du må ha nødvendig behandling. Om det er så ille at du ikke kan jobbe så må du ta kontakt med lege også, for å få sykemelding. Frem til da bruker du egenmelding. Så lenge du bør et sted hvor det er mer enn en tannlege så kan du få time ganske kjapt, om du forteller situasjonen 1
solmåneogstjerner Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, Millimani skrev: Noen tannleger har satt av tid til noen akutt-timer daglig. Du kan spørre om å få en akutt-time. Kan ikke din faste tannlege ta imot deg, så kan du spørre om du kan komme til en annen. Er det helt umulig kan du kontakte en privat tannlege, eller så har man vel også noe som heter tannlegevakt Tannlegevakt er vanligvis bare åpen i helgene. Men det er vanligvis fullt mulig å få en time innen kort tid om man ringer litt rundt.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg måtte til legen for å få sykmelding den gang jeg fikk store problemer med ei tann. Dette pga stor dose antibiotika og masse sterke smertestillende. Vi snakker om betennelse langt opp i tanna og feber. Du må få deg en akutt time i morgen. Sykemelding hjelper ikke hvis du ikke tar tak i tannproblemet ditt. Tannleger i dag er så flinke så dette går bra. Anonymkode: c49cb...724 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Tannleger kan skrive ut sykemelding hvis behov. Har du vært hos tannlegen og sjekket ut det før, siden du har hatt smerter så lenge? Anonymkode: 21e17...304
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tannleger kan skrive ut sykemelding hvis behov. Har du vært hos tannlegen og sjekket ut det før, siden du har hatt smerter så lenge? Anonymkode: 21e17...304 Nei, tannlegeskrekken har latt meg leve i smerten..... Anonymkode: 509bf...f23
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, tannlegeskrekken har latt meg leve i smerten..... Anonymkode: 509bf...f23 Uff. Føler med deg TS ❤ Jeg ble sykemeldt i noen dager i forbindelse med betennelse i tannkjøtt og påfølgende feber. Har aldri opplevd lignende smerter, jobb var uaktuelt. Lykke til, dette klarer du. Det er godt når det er overstått. Anonymkode: d7d80...de7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå